Onderzoeks-oproepen en enquêtes
Maaike
26-11-2016 om 15:45
kinderen op een leuke/leerzame manier leren handen wassen
Beste ouders,
Samen met drie medestudenten doe ik mee aan Student Company hierbij zijn we bezig met het opzetten van een eigen bedrijf, Clean Colours SC.
We willen een product gaan ontwikkelen waarbij je door middel van een hand gel kinderen op een leerzame/ leuke manier inzicht kan geven in hoe je goed je handen wast.
Om dit bedrijf op te zetten willen wij graag jullie mening horen, het is tenslotte een bedrijf voor anderen! Daarom zouden wij erg geholpen zijn als jullie via onderstaande link onze enqûete in willen vullen, dit kost misschien een minuut!
Alvast heel erg bedankt!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3nT99hytBpwHWM1csw-RiGrjb2umLUXg0MW9cj_q_-xtprw/viewform
bieb63
26-11-2016 om 17:45
alsjeblieft zeg!
Gewoon aan de kraan met een stukje zeep of een zeeppompje. En voor 'noodgevallen' (onderweg?) een billendoekje o.i.d. Kom op zeg! het leven is al ingewikkeld genoeg. Pfffffff
Lente
26-11-2016 om 17:50
Ik vind het idee leuk
Zoiets bestaat ook voor het tandenpoetsen, dan kun je controleren of je goed gepoetst hebt. Dat is heel nuttig want de kans is groot dat hetzelfde stukje altijd overgeslagen wordt.
Ik zou het niet willen als vervanger van zeep maar wel als check.
Kritiekpunt van de vragenlijst: ik heb geen voorkeur voor het verzendbedrijf. Dat kan ik niet invullen.
Thursday Next
26-11-2016 om 17:52
met bieb eens
en als ik jullie product niet wil kopen dan kan ik natuurlijk niet invullen waar ik het dan wil kopen. Ik heb dus afgehaakt. Maar goed, succes, er zijn ongetwijfeld mensen die hier wel op zitten te wachten.
bieb63
26-11-2016 om 20:59
Lente
Maar waarom?
Tandenpoetsen is wat anders. Dat moet secuur, moet best wel lang (paar minuten)dus vergt discipline, en kan heel vervelende consequenties hebben als het niet goed gebeurt. Dus daar kan ik nog iets nuttigs in zien als daar een leukigheidje bij bedacht wordt.
Maar handen wassen? Hoe moeilijk is dat? En moet élk bacterietje van je hand. Mwah. Gewoon onder de kraan met wat zeep en klaar.
Misschien moet het iets grondiger als het konijnenhok is schoongemaakt, of de kattenbak verschoond. Maar dan nog ben je in no time klaar. En ben je bang voor bacteriën, dan koop je desinfecterende zeep.
skik
26-11-2016 om 21:58
Slecht handen wassen
Ik zie op openbare toiletten vaak hoe slecht mensen hun handen wassen. Een drupje zeep op de handpalmen, zonder te soppen direct onder een paar spetters water afvegen en klaar. Dan kan je het net zo goed laten, dat 'wassen'. Ik zou wel een keer die speciale zeep willen kopen voor mijn nichtjes om te laten zien wanneer je handen echt schoon zijn. Die hebben namelijk om de haverklap aandoeningen (diaree, wormpjes) omdat ze niet of nauwelijks hun handen wassen.
skik
bieb63
28-11-2016 om 21:51
Maar Skik
Hoe stel je je dat voor? Je handen zitten constant onder de bacteriën al doe je niets bijzonders (zoals toiletbezoek). Alle deurklinken zitten onder de bacteriën ook van mensen die ziek/verkouden zijn. En niet alleen deurklinken, in principe alles wat je in je handen pakt waar ook andere mensen aan gezeten hebben (boeken uit de bieb, geld..., winkelwagentje, nou ja, bijna alles). We vinden het misschien normaal om je handen te wassen als je thuiskomt van buitenspelen, of voor dat je aan tafel gaat, voordat je gaat eten bereiden of na toiletbezoek. Maar wast iedereen (vooral kinderen) ook hun handen voordat ze een koekje of snoepje eten? Of voordat ze aan hun overblijfbrood beginnen? Ik denk het niet....
Dus ja, je kan heel ingewikkeld doen...
Puck
08-12-2016 om 15:51
Kom op Skik
Mijn kinderen zijn ook niet van het handenwassen en die hebben nooit wormpjes gehad en diarree een enkele keer als ze ziek zijn, maar zeker niet om de haverklap aandoeningen. Juist kinderen die helemaal van de Dettol-generatie zijn krijgen minder weerstand en zullen denk ik eerder last krijgen. Helemaal met Bieb eens, erg ingewikkeld en nergens voor nodig.
mijk
08-12-2016 om 20:05
als je mensen met slechte weerstand in je omgeving hebt
Door chemo of iets dergelijks vind ik het wel nuttig en het is ook een vaardigheid niet..
skik
08-12-2016 om 20:32
Smetvrees
Mijn dochter had vriendinnetjes wiens moeder een soort smetvrees had. Die liep altijd rond met desinfecterende handgel. Dat vond ik nou ook weer overdreven. Maar je handen niet wassen als je naar de wc bent geweest, niet voor en niet na het eten of als je geniest of zelfs overgegeven hebt, getver. Daar zijn die deurkrukken zo goor van bieb. Niet van gewoon gebruik, maar omdat mensen hun handen niet of niet gewoon normaal goed wassen. En als nichtje een olijf uit het schaaltje pakt en mij die heel lief aanbiedt terwijl zij net op het potje overal in en aan heeft zitten peuren, dan bedank ik toch voor dat hapje. Lijkt me geen overdreven hygiëne.
skik
bieb63
08-12-2016 om 21:03
tja skik
Natuurlijk is het goed om aan te leren dat je je handen wast na toiletbezoek, of voor het eten. Dat doe je gewoon aan de kraan met zeep...... Dat leer je je kinderen. Uiteraard.
En natuurlijk zitten deurklinken ook vol bacterien van mensen die hun handen niet gewassen hebben na toiletbezoek, of geniest hebben of wat dan ook. Tja, daar doe je weinig aan en kan je ook niet controleren. Maar die deurklinken (gewoon alle deurklinken, thuis, op kantoor, van de winkel, bij anderen, enz) zitten ook vol bacterien van mensen die misschien wél hun handen hebben gewassen na toiletbezoek of andere van dergelijke bezigheden, maar die los daarvan wel de gewone dagelijkse dingen hebben gedaan (boodschappen (handvat van de winkelwagen), iemand anders een hand gegeven, nou ja, je kan het zo gek niet bedenken, of beter gezegd, de gewone dagelijkse dingen. En wast iedereen z'n handen na elke dagelijkse activiteit? Nou, ik dacht het niet. Dus bacterien alom. Dus wat wil je? Dat kind als hij thuis of bij vriendje je is, eerst z'n handen wast alvorens een koekje aan te nemen, alvorens even op z'n nagel bijt, alvorens........ Dat heeft toch helemaal geen zin? Dus dergelijk onzin gadges zijn echt over de top. Gewoon handen wassen (aan de kraan) bij bepaalde situaties. Klaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.