Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Charlotte

Charlotte

18-01-2016 om 11:23

Jonge kinderen met overgewicht; aanmelden voor een Groei Goed programma of niet?

Beste ouder,

Overgewicht komt in onze samenleving steeds meer voor. Helaas zien we ook steeds meer kinderen die te zwaar zijn voor hun lengte. Het is aangetoond dat te zware kinderen later veel meer gezondheidsrisico’s lopen. Daarom bereiden een aantal gezondheidscentra in Nederland een programma voor om kinderen met overgewicht te laten afvallen, het zogenaamde Groei Goed programma. Daarbij is de rol van de ouders zeer belangrijk.

In het kader van mijn studie Gezondheidscommunicatie aan de Rijksuniversiteit Groningen doe ik onderzoek naar de motivatie van ouders met een jong kind met overgewicht om hun kind wel of niet aan te melden voor het Groei Goed programma.

Ik ben op zoek naar OUDERS MET JONGE KINDEREN (2-6 JAAR) MET OVERGEWICHT. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten. Onder de mensen die de vragenlijst hebben ingevuld, zullen 3 VVV Cadeaubonnen ter waarde van €10,- verloot worden!

Dit is de link om bij de vragenlijst te komen:
https://ugroningenbss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_37pANUyjhGbgDgV

Alvast bedankt!
Charlotte.

Ely

Ely

18-01-2016 om 22:47

Weet je

Wat mij nou opvalt? Je studeert iets met communicatie en dan gebruik je allemaal hoofdletters in een deel van je post wat volgens mij wel algemeen bekend overkomt als schreeuwen op t scherm. Waarom?

Verder zijn MIJN KINDEREN EERDER TE DUN DAN TE DIK dank u

Schaamte en schuld

Omdat overgewicht bij kinderen geassocieerd wordt met ouderlijk falen lijkt me niet dat je spontaan ouders binnenkrijgt.
En overigens zou ik ouders ook naar de huisarts sturen en niet naar een team van oa. CB en jeugdarts.
Met name omdat er geen evidence based interventie is. Wel goede bedoelingen die ook fout kunnen aflopen.

Nou Ely.

Dat zijn maar enkele woorden in hoofdletters. Mijn ogen vielen er direct op, wat misschien ook de bedoeling is? Ik pas niet in het gevraagde profiel, ik ben geen ouder van een kind tussen de 2-6 jaar. Dat wist ik zonder de hele post te hoeven lezen.

Op OO zitten geen ouders met kinderen met overgewicht, ook dat nog

Charlotte

Charlotte

19-01-2016 om 10:13

@ Ely

Beste Ely,

Ik heb in mijn post hoofdletters gebruikt, omdat ik op zoek ben naar een zeer specifieke doelgroep. Ik zou het zonde vinden als ouders die niet in de doelgroep passen, wel de vragenlijst invullen. Deze antwoorden zullen niet bruikbaar zijn voor mijn onderzoek. Ik kon in mijn post geen gebruik maken van bijvoorbeeld dikgedrukte letters of cursief geschreven letters, maar ik wou er wel de nadruk op leggen, vandaar in hoofdletters. Ik had het zelf liever ook anders gedaan.

Groet,
Charlotte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.