Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Larisa

Larisa

06-12-2016 om 19:41

In een relatie? Vul vragenlijst in en win een Bol.com bon!

Heeft u minimaal 1 jaar een relatie, bent u ouder dan 18 en wilt u kans maken op een van de tien waardebonnen van Bol.com t.w.v. 10 euro? Vul dan deze online vragenlijst in voor een wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit Utrecht en Radboud Universiteit naar partnerrelaties. We zijn voornamelijk op zoek naar mannen, dus bent u een vrouw; vraag uw man! Het invullen kost een kwartier en u draagt bij aan wetenschappelijk onderzoek. Reacties die wij hebben ontvangen laten zien dat mensen hierdoor fijne inzichten opdeden over hun eigen relatie! Let op, er mag maar 1 partner per stel meedoen aan het onderzoek, en vul de vragenlijst in met een computer (niet met uw mobiel). Alvast heel erg bedankt! dr. Esther Kluwer en Msc Larisa Riedijk

Link naar de vragenlijst:
survey.fss.uu.nl/index.php/351437/lang-nl

Egel

Egel

06-12-2016 om 21:26

reactie

Hoi Larisa,

Ik ben aan het invullen maar ik geloof dat ik de vragen wel een beetje irritant vind. Er zijn niet genoeg opties.
"Wanneer mijn partner grof of bot doet tegen mij,..." (en vervolgens wat keuzemogelijkheden wat je dan doet).
Mijn partner doet werkelijk nooit grof of bot.
"Wanneer mijn partner onattent is of geen rekening houdt met mij,..."
Hij is ongelooflijk attent en houdt misschien wel teveel rekening met mij. Als hij dat eens een keer een momentje zou vergeten, nou ja ach, dat is zo zeldzaam, dan is hij waarschijnlijk moe of met iets anders bezig.
"Wanneer mijn partner mij kwetst of beledigt,…"
Dat doet hij niet. Hoe kan ik nou weten wat ik dan zou doen?
Er is geen optie 'n.v.t.'.

Tot slot: volgens mij moet je dit eerst aanvragen en in ieder geval onder het kopje 'oproepen voor onderzoek' (laten) zetten.
Succes.

Egel

Egel

06-12-2016 om 21:34

oh en deze:

"Er zitten ook minder leuke aspecten aan mijn relatie, maar dat vind ik prima."
En dan moet je antwoorden ergens tussen oneens en eens.
Maar waar antwoord je dan op? Heel onduidelijk. Ik weet niet wat er minder leuk zou zijn aan onze relatie. Als dat wel zo was, zou ik dat jammer vinden tot op een bepaalde hoogte. Tsja.

Deze is pas echt grappig: "Ik kan mij soms storen aan sommige eigenschappen van mijn partner maar dat vind ik op zich niet erg."
Als ik goed nadenk zijn er kleine dingen te bedenken. Vind ik inderdaad helemaal niet erg verder. Als ik 'heel erg mee eens' in zou vullen, lijkt het misschien net alsof er nogal wat te ergeren is.

"Mijn relatie hoeft niet de perfecte relatie te zijn, waarin altijd alles goed gaat."
Nee, maar nu het zo ontzettend fijn is, al zo lang, ben ik daar wel enorm blij om. Als het iets minder leuk was geweest, ook nog acceptabel. Maar liever wel natuurlijk. Eeeehhm??

"Ik waardeer mijn relatie met mijn partner, ondanks dat er ook minder positieve aspecten zitten aan de relatie."
Conclusie: de vragenlijst is dus niet in te vullen als je ontzettend gelukkig bent met je partner.

Triva

Triva

06-12-2016 om 21:54

pff

Onderzoek niet bekeken maar die zin die jij neerzet, Egel, wat een draak: 'Ik kan mij soms storen aan sommige eigenschappen van mijn partner maar dat vind ik op zich niet erg.'

In één zin de woorden: soms, storen, sommige, op zich en niet erg! Hoe krijg je daar een antwoord op? Hoe kun je je storen maar het niet erg vinden? Waarschijnlijk omdat het soms gebeurt of omdat het niet over alle eigenschappen gaat maar over sommige? Het lijkt sesamstraat wel: sommige, allemaal, iemand, niemand...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.