Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Hoe wil jij betrokken zijn bij de school van jouw kind?

Voor mijn studie doe ik een onderzoek naar ouderbetrokkenheid en maak ik uiteindelijk ook een bruikbaar product voor scholen.

Zouden jullie voor mij een enquête in willen vullen?

Het zijn slechts 4 vragen

https://nl.surveymonkey.com/r/RKND8XW

groetjes, Bernice
Student en moeder

Moni

Moni

07-05-2015 om 21:00

Voor welke doelgroep?

Ik heb de vragenlijst ingevuld. Lekker kort.
Maar de vragen gaan zo te lezen over het voortgezet onderwijs.
Wat is de bedoeling?

Eeeehh

Ik neem aan, gezien de opties bij vraag 1 dat jullie je richten op ouders van kinderen die op het voortgezet onderwijs zitten???? Zou wel handig zijn om dat even helder te hebben....ook voor jullie lijkt me.

En vraag 3 snapte ik niet..

Maar..

Zie nu dat je hebt gepost in 'basisschoolleeftijd'. Verwarring compleet. Die hebben geen rooster, amper huiswerk, en cijfers online op de basisschool heb ik nog nooit van gehoord...

ik denk het wel

Op de basisschool wordt regelmatig getest. Er zijn plannen en kinderen krijgen cijfers. Zou helemaal niet gek zijn om die te publiceren. Maar misschien zijn ze nu te bang dat ouders daar dan te vaak over in discussie willen gaan.

Tegeltje

Tegeltje

08-05-2015 om 12:34

Ze heeft

deze oproep ook gepost bij puberteit.

Het moet wel werken

Het voornaamste criterium van geautomatiseerde betrokkenheid is dat het moet werken.
Dat doet het meestal niet.
Cijfers zijn niet ingevuld, roosters kloppen niet, verzuim administratie is een zootje, rapporten missen, etc.

Dat is geen technisch probleem. Dat is een menselijk probleem.
Leerkrachten vullen niet, te laat, onvolledig of verkeerd in, knopjes worden niet omgezet, schema's niet geladen.
Daar heb je niks aan.
Dat werkt zelfs tegen je.

Begin eens aan de andere kant. Zoek uit welke problemen leerkrachten hebben met dit soort systemen.

Klopt miriam

In de tijd dat bij mijn kinderen net op het voortgezet onderwijs de electronische leeromgeving werd ingevoerd, met de gebruikelijke menselijke omissies, kregen we op mijn werk allemaal nieuwe laptops en iPads. Dat leek me een goede oplossing om leerkrachten te helpen hun informatie tijdig en goed op de leeromgeving te krijgen. In die tijd stond er niet eens in elk lokaal een computer zodat leerkrachten alleen achteraf van alles in konden voeren.
De eigen digitale onervarenheid en het gebrek aan beschikbare platforms leek me het grootste probleem. Die leeromgeving is echt handig.
Na wat opstartproblemen in het speciaal onderwijs bij dochter is dat nu ook gewoon goed hanteerbaar en een bron van informatie.
Er kan nog wat meer op aan in houd van de lesse, bijvoorbeeld instructies over het maken van werkstukken en niet alleen de inleverdatum. Maar ik ben daar wel erg tevreden over. Maar iedereen heeft dan ook inmiddels zelf een smartphone en er staan computers in alle lokalen. Zodat ook het huiswerk per direct ingevoerd kan worden.

Kan wel

Maar nog steeds gebeurt het niet.

Ik denk dat ik weet waarom. Het werkt bij de gratie van het moment waarop huiswerk, cijfers, roosters e.d. worden ingevoerd. Voor leerlingen en ouders is het alleen maar handig als het altijd up to date is. Dat betekent dat leerkrachten het leven van een journalist moeten gaan leiden: met een deadline 's morgens om 4 uur, voordat de eersten alweer een kijkje nemen.

In de praktijk vinden leerkrachten het al lastig om de deadline van 2 weken te halen: binnen 2 weken na de toets is het proefwerk nagekeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.