Onderzoeks-oproepen en enquêtes
casgravenberch
20-09-2024 om 10:43
Het veiligheidsgevoel van voetgangers bij kruispunten
Het doel van deze enquête is om inzicht te krijgen in hoe voetgangers veiligheid en comfort ervaren bij oversteekplaatsen met verkeerslichten. Dit onderzoek wordt uitgevoerd als onderdeel van mijn bachelor eind project aan de TU Delft.
De enquête: https://tudelft.fra1.qualtrics.com/jfe/form/SV_6PY8PEJAy1bLeiW
Deze enquête wordt uitgevoerd in het kader van een onderzoek aan de TU Delft onder supervisie van mijn begeleiders en examinatoren. Persoonsgegevens zullen niet worden verzameld. Alle gegevens die worden verstrekt, zullen worden verwerkt in overeenstemming met de geldende regelgeving voor gegevensbescherming, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Daglichtlamp
20-09-2024 om 16:47
Eerste tip: Je leeftijdsgroepen overlappen, een beginnersfout die je voor je bachelorscriptie niet meer zou mogen maken. Dus niet 30-40, 40-50, maar 30-39, 40-49 etc.
Pippeltje
21-09-2024 om 10:51
Daglichtlamp schreef op 20-09-2024 om 16:47:
Eerste tip: Je leeftijdsgroepen overlappen, een beginnersfout die je voor je bachelorscriptie niet meer zou mogen maken. Dus niet 30-40, 40-50, maar 30-39, 40-49 etc.
Tjiesusssssssssssssss kom op zeg. Muggenziften heet dat.
Daglichtlamp
21-09-2024 om 12:16
Pippeltje schreef op 21-09-2024 om 10:51:
[..]
Deze fout mag je maken bij een profielwerkstuk (of eigenlijk daar ook al niet), maar zeker niet op universitair niveau.
Tweede fout is een enquete ergens plaatsen en er vervolgens niet meer naar om kijken.
Auwereel
24-09-2024 om 13:14
Hoe weet je dat er niet verder naar wordt omgekeken? Of bedoel je dat de student hier z'n excuses voor de fout moet aanbieden?
Schemerlampje
24-09-2024 om 14:00
Ik ben begonnen, maar het ging alleen over kruispunten met verkeerslichten (in het begin in ieder geval) en toen kon ik in mijn stad geen plek bedenken met kruispunten met verkeerslichten. In ieder geval niet voor voetgangers. Dus maar gestopt.
Ik heb wel gemerkt in andere plaatsen dat het heel wisselend kan zijn hoeveel tijd je hebt met oversteken. Soms ben je in normaal tempo nog maar halverwege en begint het licht al te knipperen. In andere gevallen ben je al 3 straten verder voor het op rood gaat.
En wat betreft die leeftijd, ik vind dat persoonlijk wel vervelend als ik dan niet weet wat ik in moet vullen. Soms vul ik dan wel iets in, en soms laat ik het dan zitten, dan heb ik er al geen zin meer in. Het kan dus respons schelen.
Jesse_1
24-09-2024 om 14:23
[..]
Oh, ik vind dit juist niet muggenziften. Vallen over een incidentele spellingsfout zou dat misschien wel zijn.
Een serieuze respondent van 40 kun je hier gelijk mee in verwarring brengen, sterker nog, ik zou de enquête meteen niet meer invullen als ik niet weet welke groep ik moet aanklikken. Nog afgezien van dat je responsgroepen niet helemaal meer kloppen.
Fély
24-09-2024 om 16:17
[..]
Zeker niet! Bij een bachelorscriptie waar een onderzoek in is verwerkt, wordt absoluut gekeken hoe de vraagstelling is vormgegeven en of daaruit de juiste informatie kan worden gegenereerd. Als de enquête niet goed is geformuleerd, kan dat zeker gevolgen hebben voor de algehele beoordeling.
Daglichtlamp
24-09-2024 om 17:42
Auwereel schreef op 24-09-2024 om 13:14:
Hoe weet je dat er niet verder naar wordt omgekeken? Of bedoel je dat de student hier z'n excuses voor de fout moet aanbieden?
Geen excuses, maar wel een aanpassing van de enquete. Reactie op de feedback zou ook goed zijn. Je vraagt iets van mensen die zelf geen belang hebben om dat in te vullen, het is goed om je als student daar bewust van te zijn.
casgravenberch
26-09-2024 om 09:10
Beste,
Bedankt voor de feedback. De enquete is niet meer aan te passen, maar voor de data analyse die ik ga gebruiken die past bij mijn hoofdonderzoeksvraag is deze kleine overlapping niet heel erg. Ik zal het vermelden in het onderzoek, zodat deze verschillen wel worden opgemerkt. Het verschil zit vooral tussen oude mensen, jonge mensen, en de groep daartussenin. Uiteraard wel een fout die ik niet had mogen maken. Of iemand nou zich als 40 jarige in een van de 2 categorieën invult maakt gelukkig niet zoveel uit voor mijn specifieke onderzoek. De focus ligt sowieso niet op onderzoek op basis van leeftijd. De survey is een aanvulling op een uitgebreid literair onderzoek, om deze wetenschappelijke informatie te verbinden aan ervaringen van voetgangers.
Annaniem2023
26-09-2024 om 21:11
Je doet geen literair onderzoek, maar een literatuuronderzoek. Dat is echt iets anders.
Moederkareltje
26-09-2024 om 22:07
"Hoe vaak laat u andere verkeersdeelnemers (zoals auto's en fietsen) gebruiken voor het oversteken van een kruispunt, als het licht op rood staat?"
Ik begrijp deze vraag niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.