Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-01-2016 om 12:01
Beste mede-leden,
Voor een werkstuk op mijn school ben ik (samen met twee klasgenoten) op zoek naar een antwoord op de vraag "Hoe gaat de maatschappij van tegenwoordig om met mensen met het Syndroom van Down?" (deze wordt eventueel nog uitgebreid door het te vergelijken met hoe er vroeger mee werd omgegaan).
Nu is mijn vraag aan jullie of je de enquête in de link hieronder zou willen invullen. Het zou ons erg helpen met de resultaten van ons onderzoek. Het is volkomen anoniem en duurt hooguit 5-10 minuten.
Bij voorbaat dank
12-01-2016 om 12:31
poehe
Mag ik vragen welke klas/school jullie zitten?
Wat bedoel je met anders?
en wat met nu meer aandacht? meer dan wanneer en wat betekent aandacht?
Ik snap niet zo goed wat je wil weten.
Ook de vraag over zwanger: een kind krijgt niet syndroom van down.
Ik wil best helpen met beantwoorden maar ik kan niet zoveel met deze vraagstellingen eerlijk gezegd.
12-01-2016 om 13:17
Ingevuld...
Maar de zinnen lopen niet lekker. Het begint al met de eerste zin: 'Dank u voor ons te bezoeken'. Sorry, maar dat is geen Nederlands.
12-01-2016 om 13:46
magali (ot)
Dat is de standaard zin die bij Survio gebruikt wordt. Heb toevallig vorige week een beetje rondgekeken op internet om zelf een enquête te maken en dit viel me bij Survio meteen op. Je kunt deze zin wel wijzigen trouwens.
12-01-2016 om 13:55
Ingevuld
Maar wel lastig omdat de vragen erg algemeen zijn terwijl mensen met het syndroom van Down onderling enorm kunnen verschillen. In mijn familie komen twee kinderen voor met het syndroom van Down. De één volgt een reguliere MBO-opleiding met extra ondersteuning en de ander zit in een elektrische rolstoel en kan amper praten.
Dus zo'n vraag als "ga je anders met ze om" is bij de eerste: nee, ik ga met haar om zoals met ieder ander van haar leeftijd omdat zij ook gewoon zo functioneert. Bij de tweede: ja, met hem ga ik wel anders om omdat hij dat nodig heeft en anders weinig begrijpt van wat er gebeurd om hem heen en wat er allemaal tegen hem gezegd word.
12-01-2016 om 16:15
sw4
Wat erg dat zo'n site die zin als standaardzin gebruikt!! Als je jezelf een beetje serieus neemt als websitebouwer of -beheerder dan kan dat toch niet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.