Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-09-2017 om 12:37
Hallo ouders,
Ik ben een student aan de Hogeschool NHL en ik heb, samen met mijn medestudenten, een opdracht voor de GGD gekregen dat gaat over de groente en fruit inname van kinderen over de leeftijd van 4 tot 12 jaar. Het is de bedoeling dat wij een camapgne gaan opstellen dat er voor zorgt dat kinderen gezonder gaan eten die de GGD kan uitvoeren. Alleen wij hebben hiervoor informatie nodig en zouden het zeer op prijs stellen als u ons daarmee kan helpen.
1. Wat voor eten geeft u uw kind dagelijks mee naar school? Leg uit waarom
2. Wat staat er s ’ochtends op de ontbijttafel gedurende de week?
3. Wat eet uw kind voor lunch gedurende de week?
4. Wat wordt er gegeten voor diner gedurende de week.
5. Waar wordt de keuze van het eten op gebaseerd?
6. Kijkt u naar de verpakkingen van een product? Met name de voedingswaarden & waarom?
7. Eet uw kind elke dag groente en/of fruit?
8. Wat is uw dag routine (qua eten)?
9. Wat heeft u over voor gezonde voeding?
Nogmaals bedankt als u besluit ons hiermee te helpen!
13-09-2017 om 13:02
Enquete
Het was misschien handig geweest om dit in een korte online vragenlijst te vatten, maar vooruit. Ik ben de lulligste niet en wil best wat antwoorden geven.
1. Wat voor eten geeft u uw kind dagelijks mee naar school? Leg uit waarom
Jongste (7) Brood met veleg voor de lunch en voor 10 uur fruit (meestal) of een koekje/salade/snoepje/cakeje (soms). Met daarbij 1 beker limonade of appelsap en een bidon water.
Oudste (11) neenr alleen een bidon water mee. 10 uurtje vindt hij niet nodig en lunchen gebeurt thuis.
Omdat de kinderen het lekkere vinden, ik het gezond en voedzaam genoeg, we het in huis hebben en het binnen her schoolbeleid valt.