Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

An

An

02-06-2016 om 15:04

Gezond voedselproduct

Mijn dochter is bezig met een onderzoek voor haar studie voor de Wageningen Universiteit. Haar doelgroep is ouders met thuiswonende kinderen. Aangezien ze niet zoveel mensen kent die in deze doelgroep vallen, ben ik voor haar bezig om wat respondenten te verkrijgen. Het onderzoek gaat over de wensen en behoeften van consumenten met betrekking tot gezonde voedselproducten.
Je zou mij en in het bijzonder mijn dochter heel erg helpen als jullie mee werken aan dit onderzoek. Het is anoniem en duurt maar twee minuten.
Alvast bedankt!

Hierbij de link die u moet volgen:

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_09s3xc1zMbSrAGh

Ingevuld

Helaas ga ik toch geen rijstproduct aanschaffen met de toegevoegde waarde dat het mijn zichtvermogen verbeterd. Daar hebben we al worteltjes voor.

Ingevuld

Nette enquête. Weet alleen niet hoe veel mensen zitten te wachten op rijstkoekjes die je gezichtsvermogen verbeteren

Hahaha AnneJ

GMTA

Ingevuld

Ingevuld dus, en helemaal met AnneJ eens.

Nou werd ik wel nieuwsgierig, even een snelle zoektocht leverde o.a. dit op, op Voedingscentrum.nl: "Verder is er zogenaamde 'golden rice' ontwikkeld, die meer vitamine A bevat dan normale rijst. Deze rijst is nog niet verkrijgbaar." Want, vind ik elders, genetisch gemodificeerd, maar bevat tot 23x meer vitamine A. Dat is dus een discussie op zich - maar wij eten wel worteltjes.

Golden Rice

Lijkt me wat voor derdewereldlanden waar kinderen gezichtsproblemen krijgen of zelfs blind worden door een vitamine A tekort en wiens hoofdvoedsel rijst is.

skik

Half a twin

Half a twin

02-06-2016 om 16:57

Dat lijkt mij ook skik

Maar niet hier. Vitamine A krijg je hier voldoende binnen als niet vegetariër. Aanboterachtige produkten wordt het al toegevoegd, vet vlees bevat wat vitamine A en orgaanvlees bevat meer dan voldoende vitamine A. In worteltjes zit beta caroteen, daar maakt je lichaam zelf vitamine A van ik zie het nut niet zo om voor in de westerse wereld een produkt te ontwikkelen dat et vitamine A is verrijkt. Gewoon voldoende en gevarieerd eten en het komt hier wel goed.

Hanne.

Hanne.

02-06-2016 om 18:45

overdaad schaadt

Daarbij geldt voor vitamine a dat overdaad schaadt... juist voor jonge kinderen en zwangeren wordt daarom expliciet verteld om inname te beperken

Voedsel zondermeer verrijken met vitamine a is dus misschien niet zo''n geweldig idee

http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.