Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Gezocht: Kinderen uit groep 6 t/m 8 voor onderzoek naar leesmotivatie

Beste ouders,

Mijn naam is Lisette Neeleman en ik studeer orthopedagogiek aan de Universiteit Leiden. Voor mijn masterscriptie doe ik onderzoek naar leesmotivatie bij kinderen uit groep 6 t/m 8.

'Om een goede lezer te worden en te blijven is het belangrijk dat kinderen ook in hun vrije tijd lezen. Onderzoek laat zien dat kinderen steeds minder interesse hebben in lezen. Ze lezen steeds minder vaak en daardoor gaat hun leesvaardigheid achteruit. Om beter te begrijpen hoe dit komt, willen we kinderen die in groep 6, 7 en 8 van de basisschool zitten een aantal vragen stellen over (hun interesse in) lezen.' 

Hebt of kent u kinderen die in groep 6, 7 en 8 zitten? Via de volgende link kunt u de informatiebrief vinden en de link naar de vragenlijst (van 10 minuutjes): https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2021/03/onderzoek-naar-leesmotivatie-kinderen-groep-6-7-8

Door deelname aan of delen van dit onderzoek draagt u bij aan nieuwe kennis over de leesmotivatie van kinderen. Alvast hartelijk bedankt!

LisetteNeeleman

LisetteNeeleman

04-05-2021 om 15:13 Topicstarter

Inmiddels mis ik nog maar 6 participanten! Ik zou heel dankbaar zijn als jullie kind uit groep 6, 7 of 8 deze vragenlijst zou willen invullen. Hartelijk bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.