Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Enquête voor ouders van premature/ te vroeg geboren kinderen.

Beste ouders,

Ik schrijf een eindwerk met als onderwerp de premature of te vroeg geboren baby. Meer specifiek onderzoek ik de gevolgen van vroeggeboorte op korte en lange termijn.

Voor mijn enquête zoek ik ouders waarvan hun kind prematuur geboren is (= voor de 37e zwangerschapsweek).

U zou mij heel erg helpen bij het invullen van deze enquête.
Deze enquête bevat 16 vragen. Via de link kunt u deze gemakkelijk invullen.

https://forms.gle/C173QQWAfJYXf16N8

Alvast hartelijk bedankt

Aukje.

Lavendel

Lavendel

29-12-2020 om 13:49

Ingevuld

Ik heb hem ingevuld. Even wat feedback: de vragen staan wat kriskras door elkaar, voor mijn gevoel. Halverwege ineens de vraag of kind in de couveuse heeft gelegen. Dit zou ik eerder filteren. Mijn zoon is geboren met 31 weken, die kinderen liggen altijd in de couveuse.
En er staat een spelfout in, bij de vraag over hartproblemem (hart is daar met een d gespeld).
Bij vraag 13 miste ik de optie 'niet van toepassing'

Succes. Voor welke opleiding/school is dit eindstuk?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-12-2020 om 14:05

gevolgen voor de ouders

Ik mis vragen over de emotionele kant van deze gebeurtenis, kun je daar wat mee? Verwachtingen worden enorm door elkaar geschud als een kindje (veel) te vroeg/niet gezond wordt geboren, dat kan effect hebben op de ontwikkeling van de ouder/kind relatie.

Aukje.

Aukje.

29-12-2020 om 14:25 Topicstarter

Bedankt

Dag Lavendel,

Eerst en vooral bedankt voor het invullen. Ook erg bedankt voor je feedback en de foutjes zijn intussen aangepast, ik zal ook zeker rekening houden met je tips.

Ik zit in het laatste jaar van het middelbaar in België in het zesde jaar en ik volg de studierichting Sociale en Technische Wetenschappen.

Groeten Aukje.

Aukje.

Aukje.

29-12-2020 om 14:33 Topicstarter

Emotioneel aspect

Beste Wilgenkatje,

Bedankt voor het invullen en voor de feedback. Ik kan volledig begrijpen dat je een stuk het emotioneel aspect mist en daar zal ik dan ook zeker rekening mee houden in mijn eindwerk. Ik ben zelf natuurlijk nog geen ouder dus daarom kan ik me de hele situatie van het ouderschap moeilijk voorstellen. Hierdoor stel ik jullie reacties en tips erg op prijs.

Groeten Aukje.

Tabitha

Tabitha

29-12-2020 om 16:56

Vraag 9

Erg getwijfeld over het antwoord. Zoon had geen probleem met het verdragen van de voeding. Wel duurde het een paar dagen voordat hij de kracht had om goed te drinken. Ik heb dus maar ja ingevuld. Ook bij lange termijn gevolgen getwijfeld. Zoon heeft ook wel wat concentratieproblemen, maar dat komt meer voor in de familie (adhd). Terwijl hij de enige is die te vroeg geboren is. Dus toch maar nee gezegd.

Aukje.

Aukje.

29-12-2020 om 20:19 Topicstarter

vraag 9

Beste Tabitha

Bedankt om mijn enquête in te vullen en feedback te geven. Ik zal er zeker proberen rekening mee te houden.

Groeten
Aukje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.