Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

ies

ies

22-02-2015 om 21:29

educatie in verkeer

Hallo,

Met mijn projectgroep van de studie Industrieel Ontwerpen doen wij samen onderzoek naar hoe de verkeerseducatie is op basisscholen. Wij zijn nieuwsgierig naar hoe jullie kinderen en u zelf, les in verkeer heeft gekregen. Dit willen wij onderzoeken zodat wij misschien tot een betere oplossing voor de huidige manier van lesgeven in verkeer, kunnen komen. U kunt ons helpen door de volgende vragen te beantwoorden.

1. Heeft u les gehad in verkeersveiligheid op de basisschool?
2. Hoe oud was u toen?
3. Hoe zagen die lessen eruit? (dia-presenatie, opdrachten, uitleg)
4. Werd u van de mogelijke ongelukken bewust gemaakt?
5. Heeft u toen een praktisch en een theoretisch examen gemaakt?
6. Hoe werd u voorbereid op het praktisch en theoretisch examen?
7. Werden deze lessen met plezier gevolgd?
8. Heeft u zelf een idee hoe verkeerslessen beter overgedragen kunnen worden aan kinderen?

9. Heeft uw kind verkeerslessen op school?
10. Legt u zelf veel uit aan uw kinderen over verkeer?
11. Zo ja, op wat voor soort manier? (uitleg, boekjes, computerspelletjes)
12. Is u kind in dit onderwerp geïnteresseerd?
13. Helpt u, uw kind om zich voor te bereiden om zijn of haar praktisch en theoretisch fiets examen?

Bij voorbaat dank,
ies

Moni

Moni

22-02-2015 om 21:37

Al deze vragen hier beantwoorden?

Hebben jullie geen enquête of zoiets.

Hebben jullie een idee hoe lang geleden het is dat ouders zelf verkeersles hebben gehad. Voor mij is dat ongeveer 40 jaar geleden. Ik zou jullie vragen echt niet kunnen beantwoorden.

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 21:45

zucht

Inderdaad, niet goed over nagedacht. Maak een enquete online zodat je zelf ook met 1 druk op de knop de antwoorden op een rij hebt en die niet overal van forums af moet halen.

Verder: de vragen zijn echt te lastig voor ouders, is te lang geleden. Volgens mij heb ik niet eens verkeersles gehad maar dat zal wel en dan heb ik al helemaal geen idee meer hoe dat eruit zag en ik ben 'pas' 42. Vraag 4,5,6,7... geen idee!

Testen jullie zulke vragen ook op mensen of denken jullie daar helemaal niet bij na?

Ely

Ely

23-02-2015 om 22:38

Ies

Vraag 1 tm 8: geen idee
Voor de rest; ik ben niet bezig met voorbereiden op verkeersexamens. Ik ben wel bezig met verkeer en veiligheid. En nee, computerspellen spelen daar nul komma nul rol in. Computers zijn namelijk een andere wereld en ik wil geen verwarring daarover. Bij het ene spel krijg je punten als je verkeersovertredingen maakt en bij het andere (educatieve) als je het goed doet? Gedoe. Verkeer is irl en zo gaan we er ook mee om.

Mikke

Mikke

23-02-2015 om 22:50

Ik heb verkeersles gehad en -zover ik me kan herinneren- op dezelfde manier als mijn kinderen nu. Zowel theorie als praktijk (zelfs bijna dezelfde route). De school van mijn kinderen geeft daarbij extra praktijklessen (voertuigbeheersing ) op het schoolplein.

Wat is er in jullie ogen eigenlijk mis met de huidige manier van lesgeven? Je zou beter verkeerslessen voor studenten kunnen maken, die hebben het harder nodig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.