Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-02-2020 om 09:53
Hallo ouders,
Samen met een collega ga ik een kleinschalige kinderopvang (2 kdv groepen en 1 bso groep) starten dit jaar.
Wij zijn al op de hoogte van alles wat erbij komt kijken qua regelgeving, vergunningen e.d.
Maar een makkelijker vraagstuk, maar voor ons toch nog moeilijk een naam?!
Zouden jullie met ons mee willen denken?
Wij zitten te denken aan een hippe , stoere en niet te lange naam. Er komt ook een BSO bij en die kinderen moeten ook zonder schaamte kunnen zeggen naar welke opvang zij gaan (dus niet De troetelbeertjes o.i.d.).
Wie komt er met leuke ideeën?
Nog een vraagje. Wij zijn al een aardig eind met ons beleidsplan maar vragen ons toch af of er ouders zijn die nog wat missen in de huidige kinderopvang. Wij staan achter het idee wat wij nu hebben , maar meedenken of meningen van andere ouders kan nooit kwaad, misschien zien wij wel wat belangrijks over het hoofd.
Graag horen wij jullie ideeën en meningen.
Groetjes!
26-02-2020 om 19:29
Mijn tip
Ik zou als tip willen meegeven om te zorgen voor continuïteit in de personeelsbezetting. Dat wil zeggen: zoveel mogelijk vast personeel i.p.v. tijdelijke krachten.
27-02-2020 om 10:06
Wat ik belangrijk vind
Horizontale groepen ipv verticale. Dit geeft veel meer rust voor kinderen en pm'ers.
Liefst een op hbo-niveau functionerende pm'er ertussen, zodat er wat meer overstijgend gewerkt wordt.
Laarzen en regenkleding voor de peuters, en ongeacht het weer elke dag naar buiten.
Leg een uitdagende tuin aan, waar kinderen hun fantasie kwijt kunnen. Niet te veel kant en klare speeltoestellen.
Een uitdagend programma voor de bso. Zoals in een ander draadje te lezen is, vinden kinderen vanaf groep 6 de bso steeds minder leuk. Dat hoeft mijns inziens niet.
Haal stagiaires voor de bso ook van andere opleidingen, zoals sport.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.