Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Maaike

Maaike

15-09-2016 om 21:51

benodigdheden in de opvoeding

Beste ouders,

dit jaar ben ik begonnen aan mijn tweede jaar van de opleiding pedagogiek. Naast de gewone lessen heb ik er voor gekozen om dit jaar mee te gaan doen aan student company. Student company houdt in dat ik met een groepje medestudenten een product ontwikkelen om daadwerkelijk de produceren en uiteindelijk op de markt te gaan brengen. Zo is er bijvoorbeeld in eerdere jaren een groep studenten van ergotherapie geweest die de 'zelfie' hebben ontwikkeld dit is een lepel die de fijne motoriek van de hand stimuleert. Zodat een het kind hierdoor de volwassen handgreep leert gebruiken.

Nu ben ik benieuwd of u als ouder tegen dingen aanloopt in de opvoeding of ontwikkeling van u kind(eren) waarvan u denkt: 'goh het zou handig zijn als daar nou een product voor was'. Hierbij kan u echt zo breed denken als u wilt.
Ik hoop uit uw reacties inspiratie op te kunnen doen voor ons uiteindelijke product.

Bij voorbaat dank,
Maaike

eh...

je wilt dus dat wij jouw huiswerk gaan doen

Maaike

Maaike

15-09-2016 om 23:16

inventarisatie

Nee, het was niet de bedoeling dat het zo geïnterpreteerd werd. Om uiteindelijk een goed product te kunnen ontwikkelen is het voor ons van belang dat we een goede inventarisatie doen naar wat voor een vraag er is. Dit doe ik aan de hand van interviews en rond te bellen. Omdat ik benieuwd was wat mensen buiten mijn netwerk er van vinden plaatste ik dit bericht. Hierdoor hoopte ik een groter publiek te bereiken. Het vragen naar uw inbreng is dus mijn huiswerk. Niet het antwoord hier op.

Mams

Mams

16-09-2016 om 09:07

Nou....

Even brainstromend: een hulpmiddel om kinderen te helpen hun veters zelf strak te strikken, iets dat kinderen helpt om meer overzicht over hun week te krijgen (gym, sportclub, huiswerk) en zelf te plannen wanneer ze welke activiteit willen doen, iets dat helpt om zelf rits (bv van jas) dicht te doen, oplossing voor kwijtrakende spullen, een systeem om gezonde en gevarieerde maaltijden te bedenken/kiezen, veilige messen die door kinderen kunnen worden gebruikt als ze helpen met koken, kinderreisgids bij stedentripjes, iets dat voorkomt dat nieuwe schoenen in no time kale neuzen hebben.
Hopenlijk hebben jullie hier wat aan. Succes!

Pimpelpaars

Pimpelpaars

16-09-2016 om 13:57

Euhm

Zwemarmbandjes die niet duur zijn en makkelijk om en af te doen zijn.
Zijwieltjes die je makkelijk op en af de fiets kan doen.
Fietszitje dat je makkelijk (zonder gereedschap) op je fiets kunt zetten

nou vooruit

Dan heb ik er weel eentje: iets waardoor ze gestimuleerd/gemotiveerd worden om hun spullen/kamer op te ruimen. Geen idee hoe of wat hoor (dat laat ik graag aan jullie over) maar wat zou het leven een stuk prettiger worden als ik het niet steeds hoef te zeggen/doen en de chaos toch wat meer in de hand te houden zou blijven.
Zo'n product is trouwens ook nog eens geschikt voor alle leeftijden, zelfs voor sommige volwassenen!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-09-2016 om 14:23

Dik behang dat tenminste goed blijft zitten als je ze erachter plakt.

Taruh

Taruh

16-09-2016 om 14:42

vesper

bedankt he, nu ging de koffie door mijn neus.

Mijntje

Mijntje

16-09-2016 om 17:39

schakelaar

Voor beneden een schakelaar om de computertijd te regelen. En dat dan niet het licht uitgaat want dat hoeft nu ook weer niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-09-2016 om 18:03

Die is er al Mijntje

Dat noemen wij wifi....

Potje

Een toilet op kinderformaat dat je eenvoudig kunt laten afvoeren op je bestaande afvoer of als dat niet haalbaar is iets wat je maar eens in de zoveel tijd hoeft te legen. Of misschien allebei.Iets wat je bv naast het toilet in de badkamer zet. Het mag een maalgeval zijn (sani broilleur ofzo), of een chemisch geval, desnoods twee versies, je mag hem moeten vullen,zelfs eens in de zoveel plasjes en poepjes moeten legen, als je als ouder maar af bent van iedere keer dat potje legen en schoonmaken, struikelen over een volgepieste pot die daar ineens staat of kinderen die het wel even zelf gaan legen.

Geef hem leuke kinderkleuren en motieven. En ik koop hem. Voor mijn kleinkinderen dan, want voor mijn kinderen hoeft het (gelukkig) niet meer.

(en nee, het wc-opstapje of het brilletje hielp hier niet tegen door de gewone wc-zakkende en/of bang voor de wc zijnde kindjes)

Pirata

Pirata

17-09-2016 om 11:49

dit is geen opvoeden

Ik vind de meeste genoemde zaken niet echt met opvoeding te maken hebben eigenlijk. Meer hulpmiddeltjes voor kinderen. Opvoeden doe je toch zelf, normen en waarden bijbrengen of gedrag.

Mijntje

Mijntje

17-09-2016 om 12:21

Ginny

Maar ik wil zelf wel wifi houden, terwijl die op zolder op uit moet staan

dc

dc

17-09-2016 om 14:59

Mijntje

Je kunt op je router gewoon instellen welk apparaat na een bepaalde tijd geen wifi meer mag hoor.

Kijk eens naar de helppagina van je internetaanbieder, daar staat het vast uitgelegd!

Lou

Lou

17-09-2016 om 16:23

Babysokjes

Misschien bestaan ze inmiddels, maar van 15 jaar geleden toen mijn kind een baby was, heb ik ze bedacht: sokjes die met een touwtje aan elkaar zitten, net als die babywantjes. Ze bestonden niet, met als gevolg vele sokjes in elk park hier op loopafstand. Het is zo makkelijk, ik had ze ook zelf kunnen maken. Maar dat deed ik niet.

Mijntje

Mijntje

17-09-2016 om 17:41

Bedankt!
En ik kan ook naar boven blijven brullen. Heb ik geen apparaat voor nodig

dc

dc

17-09-2016 om 23:21

dat brullen werkt hier niet meer

Mijn zoon heeft de koptelefoon ontdekt!

ontwikkelen

hmmmm, stankvrije sportschoenen, zelfreinigende slaapkamer, automatisch in- en uitpakbare vaatwasser, bezorgrobot voor rondslingerende was en vaat, een schoolmotivatorpil...nou ja vrij duidelijk voor welke leeftijdscategorie ik post.

dc

dc

17-09-2016 om 23:52

dat is het

een koptelefoon, die je als ouder met een soort walkie talkie even kunt onderbreken om te zeggen dat het eten klaar is. Ik zou hem direct kopen!

(skype enzo doet hij steeds uit)

Lente

Lente

18-09-2016 om 11:37

Die koptelefoon klinkt goed

Liefst dat die automatisch uit gaat als ik tegen puber praat. Zodat ik niet altijd eerst moet zeggen: koptelefoon af, voordat ik echt iets kan zeggen.

Marjoleine64

Marjoleine64

18-09-2016 om 13:32

Jaaah die koptelefoon!

Ik wil er ook zo één voor mijn pubers...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.