Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zwanger; wat laten jullie door een ander doen?

Ik ben 6 maanden zwanger, deze vraag is voor de vrouwen die langer dan 6 maanden zwanger zijn: wat geven jullie uit handen, wat laten jullie door een ander doen omdat je het momenteel zelf niet kan vanwege de zwangerschap? Ik ben iemand die alles graag zelf wil doen, maar ik merk soms dat het slim is als ik het door mijn man laat doen. Hebben jullie voorbeelden van dingen wat je uit handen moest geven of door een ander liet doen?

Inmiddels is het resultaat van die zwangerschap 20 en neemt mij dingen uit handen. 
Het verschonen van de kattenbakken. En aan het eind het tillen van zware boodschappen.

Maar het is echt heel erg afhankelijk van wat je zelf nog kan en wil. Een vriendin van mij kon de eerste maanden nauwelijks iets omdat ze steeds moest braken en knapte daarna op, een andere kon door bekkeninstabiliteit al vrij vroeg nauwelijks lopen.
Ik had met 13 weken nog steeds niet het gevoel zwanger te zijn. Heb tot op de dag van de bevalling een aantal km (ja km) gezwommen. 

Ook is het je eerste of een volgende zwangerschap, het is echt heel persoonlijk. En het een is niet slechter of beter dan het ander. Jij moet je er goed bij voelen.

Ik zou door een ander laten doen wat je zelf niet meer kan of wil. En anders zou ik het gewoon zelf doen. Maar dat komt ook omdat ik nogal ongeduldig ben dus geen zin heb om te wachten tot een ander het doet. En ik had nergens last van bij mijn zwangerschappen, ging tot voor de dag van de bevalling nog even op de fiets naar de markt (5km verderop) 
Dus ja, wat niet lukt, geef het gewoon uit handen, denk dat ze het met liefde voor je doen toch?  

Aan het einde van mijn tweede zwangerschap liet ik man de zware boodschappen en kind 1 naar boven tillen als hij thuis was omdat we driehoog wonen. Ik had veel rugpijn die zwangerschap. 

Niks. Met 6 maanden zeker niet, 9 maanden ook niet.

als je het niet meer KUNT doen, heb je weinig keus denk ik. Waarom wil je t perse zelf doen? Mijn gedachte: omdat t anders niet gaat zoals jij wilt? (misschien  zit ik ernaast hoor?). Maar, wen daar maar aan: dat zal ook gebeuren als je kindje geboren is. Als jij ns n dag(je) weg wilt of weer gaat werken, gaan er, ook met je kind, dingen anders dan jij wilt. Dat hoeft niet erg te zijn, anders kan ook goed zijn?

Wat ik uit handen gaf aan mijn man:
-Soms koken overnemen als ik opeens niet tegen een vieze lucht kon.
- Hond vaker uitlaten omdat ik vaak last van steken had.
- Met peuter naar binnenspeeltuin want ik kon slecht tegen de herrie daar.

Verder volgens mij niks speciaals. We hebben altijd onze eigen taken, zwanger of niet. Zo doet hij de was, de grote boodschappen, het vuilnis. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.