Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fleur

Fleur

10-08-2013 om 12:47

Zorgcompliment

Ik weet niet of ik in de goeie rubriek zit,maar dan hoor ik het wel.Het gaat om het volgende,mijn moeder is overleden,en ik ben enig kind.Nu krijg ik van de week de achterstallige post, die nog naar haar woonadres waren gestuurd en daar zit een brief bij van svb dat mijn moeder voldeed aan de voorwaarden voor het geven van een compliment aan een mantelzorger.Ik wordt niet zo goed wijs uit de rest van de brief en vraag mij dus af, of ik mijzelf hiervoor kan voordragen,bedoelen ze dat nu wel of niet?Op de achterkant van het formulier moet worden getekend door de gever (dat kan dus niet,want dat is mijn moeder) en door de ontvanger.Is dit een standaardbrief die iedereen krijgt.

Zus

Zus

10-08-2013 om 13:26

Voor jou

Gecondoleerd met je moeder!
Mijn moeder is afgelopen april overleden en mijn vader kreeg ook die brief. Ik heb het ingevuld allemaal in zijn naam en hijj heeft inderdaad 200 euro gekregen. Het is inderdaad een nogal cryptische brief, maar het komt erop meer dat je jezelf kunt voordragen en dat je het ook zult ontvangen.
Sterkte met alles nog.

Fleur

Fleur

10-08-2013 om 13:46

Dank je wel

Jij ook gecondoleerd met je moeder.

Ik ben gelijk begonnen om de brief in te vullen,op de achterkant staat dus ondertekening gever en ondertekening ontvanger, wat heb je dan bij gever ingevuld?Ik neem aan dat ze hiermee mijn moeder bedoelen,leeg laten?

Zus

Zus

10-08-2013 om 16:33

Fleur

Dank je.
Ja, daar kun je de naam van je moeder invullen, maar volgens staat er ergens iets over wat je moet invullen als de gever zelf overleden is. Je kunt het dan open laten, jij vult het dan in als nabestaande, maar invullen met de naam van je moeder kan ook en bij handtekening zet je dan neerr dat het de overledene betreft. Dat heb ik niet gedaan trouwens, maar aangegeven dat ik het invulde als erven van mevw. huppeldepup.

Zus

Zus

10-08-2013 om 16:35

Aanvulling

Dus wel de naam van je moeder invullen, maar geen handtekening, maar wel die van jezelf als nabestaande (mijn mail was een beetje vaag, zo nalezende).

Biene M.

Biene M.

10-08-2013 om 19:54

Van http://www.svb.nl/int/nl/mzc/aanvragen/hoe_vraag_ik_aan/

Nabestaanden kunnen ook aanvragen

Als de zorgvrager is overleden wanneer het aanvraagformulier wordt ontvangen, kunnen de nabestaanden namens de zorgvrager een mantelzorger voordragen. De partner of iemand die op hetzelfde adres als de overleden zorgvrager woont, kan dan een mantelzorger voordragen. Als er geen partner of huisgenoot is, kan de persoon die gemachtigd is om de nalatenschap af te handelen (executeur) het mantelzorgcompliment aanvragen.

Vraagt u het mantelzorgcompliment aan namens een overleden zorgvrager? Vermeld dan uw naam en relatie tot de overleden zorgvrager bij de ondertekening. Bent u executeur? Stuur dan ook een kopie van het testament of de verklaring van erfrecht mee met het aanvraagformulier.
---------------------
Gecondoleerd met je moeder. Aanvragen kan dus, het hangt van de omstandigheden af wie het kan doen.

Fleur

Fleur

10-08-2013 om 23:13

Als ik het dus goed begrijp

kan ik, enig kind,vader al lang geleden overleden en nu dus moeder, voor mijzelf dat zorgcompliment aanvragen,namens mijzelf, ik ben ook degene die de nalatenschap geregeld heeft, en was niet inwonend.
Sorry voor de vragen maar ik ben een complete ramp met dit soort dingen.

Biene M.

Biene M.

11-08-2013 om 08:42

Fleur

Daar ziet het inderdaad naar uit. Maar als je twijfelt moet je morgen gewoon even de svb bellen, het is geen gekke vraag hoor.

Zus

Zus

11-08-2013 om 11:19

Dat klopt fleur

Ja, dat heeft mijn vader ook gedaan. Zorgcompliment was voor hem en hij heeft dat voor zichzelf aangevraagd en gekregen (ik heb het alleen voor hem ingevuld, omdat hij niet zo goed is in dat soort formulieren).
Jij vult het in voor jezelf namens jezelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.