Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-08-2018 om 12:11
Europese Commissie is voor afschaffing van systeem zomer- en wintertijd, las ik op nu.nl.
Nou prima, dacht ik, lekker gewoon onze goeie ouwe wintertijd het hele jaar door. Maar helaas, het plan is om van de zomertijd de default te maken, de klok gaat in de herfst dus niet meer een uur terug. Dat betekent dat het midwinter tot een uur of half tien duurt voor het een beetje licht wordt... ik vind het 3x niks! En midwinter wat langer licht in de avond boeit me echt niet. Van mij mogen dan best om 5 uur de kaarsjes aan.
Maar blijkbaar ben een uitzondering want een enquete heeft gezegd dat 80% voor is. Wat zijn de meningen hier?
05-01-2019 om 10:43
Biologisch ritme
Geef mij maar GMT (de Britse tijd). Dát is onze biologische tijd (ligt er het dichtste bij)
Net weer twee weken in het diepe donkerste van de winter met GMT tijd geleefd. Heerlijk relaxed in de ochtend en ‘s avonds nog wat boodschapjes is een verlichte winkelstraat. Fijn hoor.
Zelfs de kleintjes deden het beter.
Mijn dochter heeft sinds ze daar woont geen ochtendhumeur meer.
Dus ja, ik kan uit persoonlijke ervaring de wetenschappers die voor wintertijd pleiten als best mogelijke compromis (liever nog GMT, maar ja...) ondersteunen.
Liever nog GMT dus.
https://www.scienceguide.nl/2018/10/europese-wetenschappers-unaniem-voor-wintertijd/
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.