Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zijn er handwerkende OOL'ers (echt) actief op Ravelry?

Ik heb ook een account op Ravelry, maar tot nu toe doe ik er niet veel mee, behalve wat inspiratie opdoen. Lees lurken.

Nu zit ik te worstelen met een ingewikkelde contstructie van een capuchon van een engels breipatroon en hoopte de oplossing daar te vinden. Ik wat logjes gekeken van mensen die hetzelfde patroon hebben gebreid,maar daar kwam ik ook niet veel verder mee.

Toen even gekeken naar de fora of ik daar de oplossing kon vinden, en toen zag ik door de bomen het bos niet meer. Geen enkele zoekopdracht die uitkomst bracht Is er iemand hier die echt goed thuis is in Ravelry?

kent ravelry n beetje

Ik brei af en toe, en ben ooit wel actief geweest op ravelry. Voornamelijk patronen opzoeken en dergelijke. Wat ik me kan herinneren is, dat je ook contact op kunt nemen met diegene die t patroon geplaatst heeft. Zou je daar je vraag neer kunnen leggen? Of de vraag aan iemand stellen die dat patroon ook gemaakt heeft? Je kunt namelijk zien wie het patroon waar je vragen over hebt ook gemaakt heeft. Lukt dat? Ik zou trouwens niet meer weten wat mn login is van ravelry, dus even meekijken lukt niet helaas.

lieverdje

lieverdje

16-09-2016 om 14:43

beetje

tijd niet meer geweest, maar ik brei ook niet zoveel de laatste tijd. Ik ben wel goed in breien verder.

Wel leuk hoor, ravelry Wat is precies je breiprobleem?

kenfan

kenfan

16-09-2016 om 15:28 Topicstarter

Voor wie mee wil kijken/denken

Het gaat om de capuchon van dit vest

vesthttp://www.ravelry.com/patterns/library/melia

ik heb een rol aangeboden gekregen voor een sequel van Lord of the Rings Ipv die sluitingen wil ik er een rits inzetten

Het wordt opgezet met een hulpdraad, dan brei je een stuk met verkorte toeren, vervolgens haal je die hulpdraad uit (tot zover ben ik gekomen) en dan is het de bedoeling dat je de andere kant breit.

Maar uit het patroon wordt het me niet duidelijk of ik die andere kant apart moet breien of dat ik alle steken op de naald moet houden

Ik heb zelf deze link gevonden, daar staat hoe de capuchon in elkaar zit, maar daar kom ik ook niet verder mee.

http://www.stitchedtogether.co.uk/2013/01/short-row-bonanza.html

kenfan

kenfan

16-09-2016 om 17:24 Topicstarter

Contact opnemen

Ah, nu zie ik dat mogelijkheid bestaat. Had ik nog niet in de smiezen gehad. Degene die boven aan de lijst staat die dit vest het meest recent gebreid heeft is nog een Nederlandse ook. Pompidom

Yeah

Ben ik ook nog blij omdat ik je op weg kon helpen. Dat met die hulpdraad en verkorte toeren uhhhhhh ik kan wel sokken breien. Maar daarna houdt t op. . Succes kenfan!!

Tine Winkel

Tine Winkel

16-09-2016 om 17:44

maar

is het dan niet zo, dat als je die hulpdraad eruithaalt, dat je dan dus allemaal lussen hebt. Die zet je op een naald en dan heb je/zijn dat dus weer steken. En dan brei je daarna de andere helft.

Dat zou ik proberen - eerst met een ander bolletje wol en een proeflapje, om te zien of het 'werkt'.

Succes! Gaaf vest, trouwens!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-09-2016 om 18:01

Wow

Wat een gaaf vest. En wat knap dat jij dat kan!

marinade

marinade

16-09-2016 om 18:15

Don't look now

Jij zegt Lord of the Rings, ik zeg Don't look now, bij dat rode vest en die dame op de rug gefotografeerd.
Sorry, geen hulp, hier een breitrauma.
Mooi vest, en mooi die randen.

69er

69er

16-09-2016 om 20:53

Kenfan

Het staat in de link die je gegeven hebt. de tijdelijke opzet is de middennaad over je hoofd. Vanuit deze tijdelijk opzet brei je de andere helft.

leuk vest!

Ik heb wel wat patronen van ravelry gehaald, maar na het laatste fair isle debacle houd ik het even weer bij drops. Ik zit nu in de babyvestjes (nee geen paniek, geen kleinkind op komst) dát breidt lekker weg! En kan ik ook nog eens lekker los met kleurtjes.

overigens

was ik niet direct getriggerd door deze draad, omdat ik las: Zijn er hardwerkende OOL'ers (echt) acti...... (en toen paste het er niet meer op). Pure nieuwsgierigheid naar de rest van de zin deed me de draad openen. Bij "hardwerkend" voelde ik me nog niet aangesproken...

kenfan

kenfan

17-09-2016 om 16:43 Topicstarter

Oh don't look now

Dat had ik verdrongen. Die heb ik gezien in de tweede. Laatste les engels van een docent die geen orde kon houden. Volgens mij was het gewoon een wraakoefening van die man, voor een heel jaar keten. Wat was die eng. Nachten heb ik er niet van kunnen slapen. Ik had gewoon naar de directie stappen. 't Was nb nog een christelijke school ook. En dan zo'n film over het bovennatuurlijke, chars avant le lettre, en twee hoofdrolspelers die echt geslachtsgemeenschappen, dat was eigenlijk ongehoord.

Kijk ze hebben het vest ook in miniformaat. Zo zoet.

http://www.ravelry.com/patterns/library/wee-melia

Als jij ooit een kleindochter krijgt Silone, dan brei ik 'm voor d'r. Maar eerst die van mij maar eens op de rit krijgen, proeflapmodelletje is in afwachting van het antwoord wel een goed idee.

hoe is het met die creepy muts?

Waar je nu door donker E met je roodkapje/don't look now/Hobbitvest?

kenfan

kenfan

28-09-2016 om 12:16 Topicstarter

Silone

Houd op, schei uit. Ik heb het ding twee keer halverwege uitgehaald. Nou ja, het resultaat is niet belangrijker dan de weg er naar toe. Ik snap nu het principe van de voorlopige opzet (dat dan de steken aan de andere kant niet symetrisch zijn) en ik kan lijflijntjes aanleggen. En mijn handwerkengels gaat met sprongen vooruit. Jippie...yay.

Tussendoor ben ik aan een nobrainer babytruitje bezig, want Grote S wordt oom.

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5448&cid=7

Er is binnenkort een groot brei-event in jouw deel van het land

https://breidag.nl/

Lijkt dat je wat?

(Ik heb je emailadres niet meer,mijn oude zou nog moeten werken,die stuurt het door naar mijn gmail)

breidag

Ja, ik ben daar op vrijdag met mijn zus, mét een aantal fair isle vragen...dussss. Ik heb me niet ingeschreven voor een workshop, heb niet zo'n zin in een uur lang pontificaal te breien te worden gezet, maar hoop wel veel inspiratie op te doen. Ik kom er nu achter (met handige youtubefilmpjes en ravelry waar veel 'buitenland' gebreid wordt) dat ik nog veel meer technieken kan leren dan ik tot nu toe gebruik. Zie ik jou daar dan ergens tentoongespreid te workshoppen? (Herkenbaar aan roodkapjevest?)

kenfan

kenfan

09-10-2016 om 18:19 Topicstarter

Silone

Ik denk er nog even over. Zwolle is wel ver weg om in mijn eentje te gaan, en ik heb geen bataljon zussen waar ik uit kan plukken. Ook geen handwerkminnende vriendinnen, helaas. Als ik een work shop zou doen zou het die met die aparte mouwinzet (contiguous/continuous sleeves)zijn. En de ultieme youtube tutorial hoe je de draad op spanning houdt bij averechts continentaal breien heb ik ook nog niet gezien.

Ik ben via Ravelry ook in de angelsaksische breiwereld terechtgekomen. Een inspirerend breiwalhalla.

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 16:35

Kenfan, Silone... ot

diepe buiging voor zoveel brei-inzet. Superknap! Ik ben nooit verder gekomen dan recht en averecht :p

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 16:43

OT Ik blijf maar haRdwerkende OO-ers lezen

grrr

Li

Li

10-10-2016 om 16:51

Ja,

ik voel me dan gelijk schuldig dat ik hier een beetje zit te kijken ipv iets nuttigs te doen. Ook grrr!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-10-2016 om 20:05

Pffff

En ik zie nu pas dat er handwerkende ipv hardwerkende staat...

ginny

Hihi.Ik had precies hetzelfde.

en Kenfan?

Waag de reis naar het noorden nog? Voor de zekerheid (herkenbaarheid) zal ik mijn Noorse lila trui aan doen. Ben nu hieraan begonnen : http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7583&cid=7 Een simpel tussendoortje nadat ik eerst een poging zou doen op een Duits patroon in patentsteek. Verstehe kein Holz da von. De moed opgegeven. Deze drops gaat wel mooi worden. In 't groen, zou je moeten aanspreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.