Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-05-2013 om 22:29

Zieke kat, hoe krijg ik er eten in?

Mijn kat heeft een tumor op zijn hart die de luchtpijp blokkeert. Hij is heel oud en heel lief , maar het is duidelijk dat dit een aflopende zaak is.
Nu wil hij wel graag eten maar is kennelijk te benauwd. Hoe of wat kan ik hem geven zodat hij toch nog iets binnen krijgt? Hij heeft nu zakjes zachtvoer, harde brokjes en water.
Hij is wel vrolijk, ligt nu in mijn nek te spinnen maar ik voel al zijn botjes.

Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kittenvoer

Kittenvoer is geconcentreerder dus dan krijgt hij wat makkelijker calorieen binnen. En bij je dierenarts kan je convalescense(een poedertje dat je oplost en dan een soort voedingsdrankje wordt) of AD voer krijgen, dat is erg lekker en calorierijk.

Fiorucci

Fiorucci

04-05-2013 om 09:29

Dierenarts

Even contact opnemen met de dierenarts, en laat het niet te lang duren allemaal...ik heb ooit een kat gehad die stikte waar ik bij was door een hartaandoening...zo naar!

Chavella

Chavella

04-05-2013 om 09:35

Rosa

Convalescense is idd erg goed en hill's ad (natvoer) ook. Het is beide voor verzwakte dieren. Je kunt het poeder ook door natvoer mengen of een papje van maken. Desnoods kun je hem er ook mee dwangvoeren. Je kunt het ook bestellen;

http://www.medpets.nl/zoeken/convalescence
http://www.medpets.nl/hills+caninefeline+ad/

Misschien de moeite om de prijzen te vergelijken met je da, ik weet niet wie goedkoper is. Sterkte!

mirreke

mirreke

04-05-2013 om 12:52

Kittenmelk?

Misschien een mogelijkheid?
Dwangvoeding zou ik in deze omstandigheden niet doen, kans dat kat in paniek raakt of zich verzet en daardoor juist buiten adem raakt lijkt mij te grooy aanwezig...

mirjam

Vic

Vic

04-05-2013 om 13:27

Fio (o.t.)

Had jouw kat ook cardiomyopathie? Die diagnose is pas bij een van onze katten (11 mnd) gesteld. Echt heel erg, want ik heb al eens eerder een kat gehad die het had en op heel jonge leeftijd (net 1) is overleden (gestikt). Van het ene op het andere moment ook. Wat dat betreft ben ik 'blij' dat ik al weet dat hij het heeft, hoewel het natuurlijk ook een zwaard van Damocles is ;-(

het beestje is op zoals je zelf ook zegt. Niet meer kunnen eten omdat hij te benauwd is is toch geen leven meer. Een spinnende kat is niet altijd een tevreden kat, spinnen doen ze ook als ze zich doodellendig voelen.

Fiorucci

Fiorucci

04-05-2013 om 16:32

Vic

Nee, mijn kat had HCM. Hij kwam op een dag ineens met verlamd achterlijf uit de stoel gekropen...hij heeft wel medicatie gehad, maar kreeg het op een dag erg benauwd. Tijdens mijn gesprek met de ass. van de dierenarts is hij gestikt. Sterkte voor jullie, wat naar!!

Vic

Vic

04-05-2013 om 16:41

Fio

Dat is hetzelfde (hypertrofische cardiomyopathie). Onze kater heeft nu geen klachten, hoewel hij wel vrij rustig is, maar heeft een flinke hartruis. Bij een echo bleek zijn hartwand al zo'n 50% dikker dan normaal. Hij heeft nu wel medicijnen, maar die hebben geen bewezen werking. We hopen dat ze wel iets doen en zijn situatie niet verslechtert, maar de kans is groot dat hij niet oud wordt.

Fiorucci

Fiorucci

04-05-2013 om 17:22

Vic

He wat naar, het is echt een rotziekte. Onze kater is vijf jaar geworden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-05-2013 om 18:16

Bedankt

Ik ga spul bestellen voor hem. Het is echt nog wel vrolijk spinnen, hij ligt op de bank, ziet dat ik ergens ga zitten, stormt nog net niet op me af en komt dan knuffelen en spinnen.
Maandag bel ik ook even de da, gister zat ik wat foto's en filmpjes te bekijken en nu zag ik goed hoe erg hij eigenlijk achteruit is gegaan.
Arm beest. Ik heb al meerdere katten gehad, maar dit is echt de leukste!

Rosa van der Zanden

Jacquel

Jacquel

05-05-2013 om 16:33

Krachtvoer van de dierenarts

Mijn kat heeft een tijdje op krachtvoer van de dierenarts gestaan. Volgens mij was het Hill's. Het is een zachte paté die ik met wat water aanlengde, zodat hij het kon oplikken. Ik liet het hem met kleine beetjes van mijn vinger oplikken. Dat vonden we allebei reuze gezellig en hij kreeg zodoende ook het nodige binnen.

Spinnen hoeft inderdaad niet te betekenen dat een kat zich lekker voelt, katten spinnen ook als ze pijn hebben.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-05-2013 om 18:59

Gaat niet goed

Hij eet niet en drinkt ook niet. Wil wel knuffelen. Likt niet van de hand, en zit met kwijl en zijn tong uit zijn bek.
Morgen de dierenarts bellen, dit is zielig. Ik denk dat ik wacht tot dochter overmorgen terug is van logeren.

Rosa van der Zanden

Fiorucci

Fiorucci

05-05-2013 om 20:05

Rosa

Sorry, maar ik zou nu bellen. Hij voelt zich nu echt hondsberoerd...en heeft het benauwd bovendien.

Vic

Vic

05-05-2013 om 20:16

Oh rosa

Bel alstjeblieft nu de dierenarts. Dit herken ik van mijn katje destijds en het verloop is heel naar.

Niet drinken

Als hij nu al niet meer drinkt zou ik ook zeker niet tot Dinsdag wachten. Je kat voelt zich duidelijk ellendig en is nu ook aan het uitdrogen. De dierenarts bellen voor overleg, zou ik zeker doen.
Het is altijd vreselijk, afscheid nemen van een lief huisdier, maar je moet nu echt doen wat beter is voor de kat.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2013 om 22:03

Eens

Ik vind ook dat je moet gaan. Echt heel sneu voor je dochter maar je laat zo'n ziek beest niet wachten toch?
Ik was laatst ook met een zieke kat bij de dierenarts en die vertelde dat een kat minder lang zonder water en drinken kan dan een mens. Morgenochtend gaan hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2013 om 22:05

Water en eten

Bedoel ik.

Jacquel

Jacquel

06-05-2013 om 15:50

Ook als je op je dochter wilt wachten

toch naar de dierenarts. Die kan je kat een vochtinfuus toedienen, waardoor hij het iets langer uithoudt. Maar eigenlijk vind ik dat het belang van het dier vooropstaat, en dat is dat hij niet langer moet lijden.
Heel veel sterkte. Dit is waar we allemaal vreselijk tegenop kijken.

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2013 om 19:46

Rosa

Hoe gaat het vandaag??

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-05-2013 om 11:53

Poezenhemel

Dochter is eerder gekomen van het logeren. Ik had een afspraak met de dierenarts gemaakt. Voor mij onverwacht kwam het bij jongste heftig binnen. "Jij gaat de poes vermoorden."
De dierenarts is bij ons thuis gekomen, zag de kat en het was meteen duidelijk voor haar, geen twijfel over wel of niet inslapen. De poes lag lekker in mijn nek en kreeg een prik. Oudste ondertussen druk op zijn telefoon, middelste met grote ogen op de bank en jongste huilen.
Zo verwerken we het allemaal op onze eigen manier.
Het is goed zo.

Rosa van der Zanden

Jip

Jip

07-05-2013 om 12:37

Oei

Wat pijnlijk, heel veel sterkte.

Fiorucci

Fiorucci

07-05-2013 om 12:56

Rosa

Ik was er al bang voor, veel sterkte! Wat fijn dat de dierenarts thuis kwam hiervoor.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-05-2013 om 15:48

Bedankt

Jongste kondigt elke twee minuten aan dat hij niet lekker is, de kat mist, de dode kat wil aaien, vanavond echt niet kan slapen, zich slap voelt. En wanneer we een nieuwe krijgen?
Oudste vond dierenarts 'geen baan': je zal maar als werk dieren moeten dood maken. Wat kunnen auti's heerlijk in hun eigen wereld zitten .
Het was zeker niet onverwacht al ging de poes sneller achteruit dan we hadden gedacht.

Rosa van der Zanden

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

07-05-2013 om 18:04

Ach jee...

Dat zijn heel nare dingen... Voor het beestje misschien beter, maar voor de baasjes een groot verdriet... Sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2013 om 23:19

Ach

Het zat eraan te komen, maar als het dan zover is, is het niet gemakkelijk. Sterkte ermee.

Sterkte rosa

Sterkte.
Hoe gaat het nu.
We weten dat dit het beste is maar toch ....
Zelfde meegemaakt, onze kater 9 mnd aan FeLv. Thuis ingeslapen terwijl we allemaal erom heen zaten.
Mooi afscheid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.