Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Simonsdochter

Simonsdochter

16-09-2016 om 13:10

Zelfverdedigingscursus? Raad gevraagd

Even een gelegenheidsnick.
Man heeft op werk een franchiseonderneming waar hij verder niets mee van doen heeft en waar hij onregelmatigheden heeft vastgesteld. De franchiser is door man op de hoogte gesteld, het frauderende personeelslid is ontslagen.
Ex-personeelslid is hier zeer verbolgen over, stalkt ons en andere personeelsleden, spreekt kwaad. Het is al dermate erg dat politie een dossier opbouwt maar het is niet erg genoeg dat ze daadwerkelijk ingrijpen. Er is al meerdere keren aangifte gedaan van stalking, smaad en bedreiging en ex-personeelslid heeft een contactverbod met personeel en familie van het bedrijf en mag op geen enkele vestiging van dit bedrijf komen. Het bellen is gelukkig opgehouden maar gisteren vertelde een cliënt van man dat ex-personeelslid man heeft uitgemaakt voor een pedofiel en gedreigd heeft mij te verkrachten. Nu is het van horen zeggen, man kan hier geen aangifte van doen, cliënt gaat voor ons melding doen bij de politie.
Ex-personeelslid is niet bijster intelligent, roept meer dan hij doet en volgens man hoef ik me geen zorgen te maken. Maar goed, er is een stemmetje in mij die zegt dat het misschien geen kwaad kan om me wel zorgen te maken en ik twijfel of ik een zelfverdedigingscursus zal doen.

Sarenza

Sarenza

16-09-2016 om 13:27

Altijd goed

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor iedereen goed is om een zelfverdedigingscursus te volgen. Je bent je meer bewust van je omgeving. Je nekharen werken net wat beter.
Doel van de zelfverdediging is niet om je belager compleet in elkaar te slaan maar om zoveel afleiding en ruimte te creëren dat je de tijd krijgt om weg te komen. Dat kunnen net die 2 minuten zijn die je nodig hebt. Dus zeker doen.
Heel veel sterkte met deze nare situatie die hoe dan ook een hele belasting is, lijkt me.

Vogel

Vogel

16-09-2016 om 20:23

Jakkes

Wat een akelige situatie.
Ik heb geen ervaring met zelfverdediging, maar ik kan me wel voorstellen dat je je daardoor zekerder en minder kwetsbaar voelt.
Veel sterkte gewenst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.