Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nyntje

Nyntje

26-11-2013 om 13:31

zakenreisje

Mijn man gaat binnenkort voor het eerst op een zakenreis, in een appartement met een vrouwelijke collega!
Ben ik nu echt de enige die dit een rare gang van zaken vind?
Is dit normaal, komt dit vaker voor.

Ik vertrouw hem blindelings, dus maak me in die zin geen zorgen, maar of dit gebruikelijk is dat is mijn vraag

tja

Zolang ze geen slaapkamer hoeven delen zie ik het probleem niet. Wellicht was deze optie goedkoper dan een hotel en dan kan ik zo'n keuze vanuit een bedrijf prima begrijpen.

Ja vrij normaal

Er worden honderdduizenden zakenreizen gemaakt, mannen en vrouwen.
Ze zitten in pensions, hotels, motels, caravans, huisjes, appartementjes, resorts noem maar op. Net wat de baas betalen wil, in de buurt is en vrij is.

nathalie

nathalie

26-11-2013 om 15:09

zal wel van het bedrijf afhangen dan

maar als mijn man op zakenreis moet en niet in 1 dag heen en terug kan dan verblijven ze altijd in een hotel hoor, en niet bij elkaar op de kamer. Een bedrijf wat zijn mensen op zakenreis stuurt en dan in een caravan stopt? Nog nooit van gehoord. Het ontvangende bedrijf boekt vaak een hotel wat ze kennen en wat goed in de buurt ligt, die zouden ook wel raar staan te kijken als er gezegd werd, nou doe deze keer maar een caravan dat is goedkoper.

Hanne.

Hanne.

26-11-2013 om 15:26

herken het niet

Ik herken het ook niet. Als ik voor mijn werk op reis ben verblijf ik in een hotel. Afhankelijk van de organisatie waar ik werk(te) heb ik alleen een kamer of evt met een 2e persoon.

Maar dat is altijd iemand van het zelfde geslacht.

altijd eigen slaapkamers

wat voor accommodatie het ook is. Het is raar als een bedrijf mensen verplicht een slaapkamer te delen.

appartement

Ik stel me dan een soort flat voor met een woonkamer, keuken en meerdere slaapkamers in een hotel/appartementencomplex oid. Lijkt me geen probleem.
Zelf zit ik liever in een eigen hotelkamer met eigen douche en wc en eigen tv.
Nathalie, er staat toch nergens iets over een caravan?

Nyntje

Nyntje

26-11-2013 om 17:17

appartement

Er zijn meerdere badkamers en slaapkamers aanwezig. En het is een verzorgd appartement met eigen keuken maar gezamenlijke woonkamer.
Maar dan nog. Ik blijf de combi. Man vrouw gewoon raar vinden

Jaina

Jaina

26-11-2013 om 17:23

Nyntje

Vorig jaar zat ik ook met collega's in zo'n soort appartement als je beschrijft. We waren met z'n drieen en ook gemengd. Alle drie een eigen slaapkamer en badkamer maar wel een gezamelijke woonkamer en keuken. Ik vond het wel handig want we hadden ter plekke nog vrij veel voor te bereiden en dan is zo'n gezamelijke woonkamer ideaal.
Ik kan me wel voorstellen dat je een 1 op 1 situatie vervelend vindt maar op zich is het samen een appartement delen niet zo raar.
Hier in 90% van de gevallen ook een hotel maar omdat dit voor een hele week was had onze werkgever voor dit alternatief gekozen.

nathalie

nathalie

26-11-2013 om 21:57

Mach, caravan

Die caravan stond niet bij Nyntje maar bij Jasam (Er worden honderdduizenden zakenreizen gemaakt, mannen en vrouwen. Ze zitten in pensions, hotels, motels, caravans, huisjes, appartementjes, resorts noem maar op.)
Een appartement met iedereen een eigen slaapkamer met badkamer is ook een soort hotel alleen begrijp ik de functie van die keuken dan niet zo. Worden ze omdat het voor een hele week is geacht zelf ontbijt te maken en te koken? Mijn man is ook wel eens 2 weken weg (USA) maar ook dan hoeft er niet zelf gekookt te worden hoor.

Jaina

Jaina

26-11-2013 om 22:10

Nathalie

Wij hoefden niet zelf te koken maar dat zit standaard bij die appartementen. Het is wel handig als je even thee/koffie wilt zetten of een snack wilt opwarmen.

Ik zou het niets vinden

Ik zou er niet blij mee zijn als mijn man met een vrouwelijke collega in een appartement zou zitten voor een zakenreis. Met meerdere gemengd, geen probleem. Maar één op één zou ik toch niet prettig vinden. Vertrouwen hebben, jazeker. Maar je moet de kat niet op het spek binden. De baas gaat ook gezellig samen met zijn secretaresse in een appartementje als hij op zakenreis gaat? Zal zijn vrouw wel prima vinden, als hij ook zo de zaken voor het personeel regelt.
Nijntje, is die vrouwelijke collega een lelijke oude tang? Zodat je zeker weet dat je man wel erg dronken moet zijn om iets met haar te beginnen.

reiziger

reiziger

26-11-2013 om 22:53

volwassen vent

Toe zeg, we hebben het hier over een volwassen vent, niet over een puber die tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden. Als ze met z'n tweeën in een hotel zitten, zullen ze elkaar ook opzoeken. Of niet. In een appartement hoeft dat niet anders te zijn.

Mijn ervaring met zakenreizen is trouwens dat je überhaupt amper in je hotel bent. 's Ochtends een snel ontbijten, dan naar je overleg/congres/afspraken en aansluitend met een gezelschap 's avonds eten en soms nog wat drinken. Ik ben ook wel eens met alleen een mannelijke collega naar het buitenland geweest. Samen naar vliegveld, samen vliegen, samen in een ver buitenland de weg proberen te vinden, samen eerste avond hapje eten (want pas volgende dag hadden we meetings). Als ik iets met hem had gewild, dan hadden we onze momentjes volop die eerste dag, zeg maar.

logistiek

Nyntje, ik zou er geloof ik niet teveel achter zoeken. Waarschijnlijk is de reden gewoon iets logistieks.
Gaan ze met zijn tweeën op reis? Dan was dit appartement misschien het goedkoopste of het dichtst bij de locatie.
Gaan ze met een grotere groep? Dan waren er misschien meer vrowuen dan mannen (of omgekeerd) en hebben ze een gemengd koppel moeten maken.

Kortom, ik denk dat de bedenker van de kamerindeling niet echt met rooie oortjes heeft zitten zoeken naar de meest spannende combi's van de werknemers van zijn bedrijf, maar dat gewoon zakelijke overwegingen voorop hebben gestaan.

Hombre

Hombre

28-11-2013 om 08:38

Man/vrouw

Doet me denken aan die keer dat ik op zeilcursus was in Griekenland. Alle single mannen en vrouwen werden netjes op sexe verdeeld over de tweepersoons kajuiten. Resultaat was dat een aantrekkelijke Aziatische jongeman om een kamer moest met een een zeer nichterige oude man.

Die arme jongen heeft de hele cursus aan dek geslapen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.