Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

05-03-2014 om 10:16

Winkelen in Watergraafsmeer?

Mijn dochter woont sinds kort in de Watergraafsmeer maar is er nog nauwelijks bekend. Nu willen we er vanmiddag samen gaan shoppen en wat eten. Waar kunnen we het leukste winkelen?

Ilva

Ilva

05-03-2014 om 21:55

Middenweg

Waarschijnlijk ben je al geweest maar het is leuk op de Dappermarkt en je kan natuurlijk winkelen op de Middenweg. Maar voor echt gezellig winkelen kan je beter naar het centrum gaan. Tenzij er veel veranderd is want het is al bijna 15 jaar geleden sinds ik in de Watergraafsmeer woonde.

Eten deden wij bij Frankendael maar ik weet niet of dat nog bestaat. Er zijn nog wel meer restaurants maar ik weet de namen niet meer. Manlief heeft nog even gezocht: De Kas op de Kameling Onneslaan 3 was ook leuk.

Ik hoop dat je dochter het leuk gaat hebben in de Watergraafsmeer. Ik vond het er wel leuk maar ons huisje was niet groot genoeg voor meer dan 2 mensen.

Adama

Adama

05-03-2014 om 22:23

winkels en zo

In de Watergraafsmeer zijn wel wat leuke winkels (vooral ivm eten), maar wat verspreid (en je moet weten waaar); de meeste winkels zijn niet zo geweldig maar heel gewoontjes.
Maar de Watergraafsmeer is niet ver van het centrum, dus pak de fiets of tramlijn 9...
En ook bij het centrum is aan te raden om eerst te bedenken wat voor soort winkels je zoekt en dan gericht ergens naar toe te gaan.

In de Utrechtsestraat zijn bijv. leuke en goede winkels, dat is in het oostelijke deel van het centrum.

Restaurant De Kas is in Park Frankendael. Aan de rand van dit park, in het landhuis aan de Middenweg, is ook een goed restaurant met mooi terras, Merkelbach.

Leuke tip in een andere categorie is de biologische snacksalon 't Wethoudertje, biologische "snackbar" met zalige friet, kipsaté etc. maar ook een lekkere dagschotel.
http://www.wethoudertje.nl/

Lunchen, koffie drinken en/of lekkere dingen kopen kun je lekker in Meer (tot 15u00). Tip: koop een taart om mee naar huis te nemen (wel van te voren even telefonisch bestellen).
http://www.meer-winkel.nl

De lekkerste osseworst van Amsterdam wordt gemaakt in een slager in een zijstraat van de Middenweg, Slagerij De Wit, Wakkerstraat 13.

Een heel erg goede en leuke fietsenwinkel in Segijn & Van Wees, in de Watergraafsmeer, met o.a. een grote collectie Azor-fietsen op voorraad (die je ruimhartig kunt uitproberen als je er een wilt kopen). Je kunt een fiets daar geheel op maat laten samenstellen. Montage en reparatie zijn van zeer hoge kwaliteit, het zijn perfectionisten en vakidioten, maar ook heel aardige mensen.
http://www.sevw.nl

Midden in het Flevopark is een leuke en lekkere distilleerderij met terras (waar ze ook ander drinken en eten verkopen).

Veel plezier!

Lynna

Lynna

07-03-2014 om 08:15

Wat een leuke tips!

Ondertussen zijn we er al geweest en hebben we gewinkeld op de Dappermarkt, zijn de Javastraat doorgelopen (dochter keek haar ogen uit naar al die verschillende culturen daar) en hebben heerlijk gegeten bij Lago op de Middenweg. De zon scheen en we hebben genoten.

Jullie tips bewaar ik!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.