Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

keycord

keycord

15-08-2016 om 19:34

wie weet een leuke tekst om op het kaartje aan mijn keycord te zetten?

Ik heb van mijn werk een keycord gekregen. Het is de bedoeling dat we die om doen (is dus verplicht).

Er hangt nu alleen een kaartje aan (tekst zet ik hier niet neer, ivm herkenning).

Nu zouden we graag het kaartje iets willen aanpassen (geen idee of het mag maar we kunnen altijd een gokje wagen .

We willen graag de ene kant houden zoals het nu is en de andere kant een tekst neerzetten met daarop in ieder geval onze naam zodat de klant weet wie hem/haar geholpen heeft.

Nu vind ik de tekst: u werd geholpen door..... of *naam* staat graag voor u klaar.... niet leuk. Te doorsnee.

Weet iemand een leuke tekst die we zouden kunnen gebruiken?

Ik ben benieuwd!

Gewoon

Titel, mevrouw of mijnheer, Voorletter(s) of voornaam naar keuze, achternaam en dan op een tweede regel je functie in het bedrijf?
Verder gewoon zonder hypetekst.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

15-08-2016 om 20:11

Inderdaad

Ik heb geen idee wat je doelgroep is, maar je moet wel van héél goede huize komen of heel origineel zijn om niet irritant quasi-leuk en gemaakt over te komen.

Gewoon je naam.

Wat misschien wel leuk is, als je een beetje creatief bent, is een illustratietje of zo. Maak het niet te bont. Een snelle creatieve krabbel, doodle, tangle of zo is al onderscheidend genoeg en imho veel leuker dan teksten!

Namen onthou ik toch niet, wel "die mevrouw met die leuke bloem" of "die meneer met dat cartooneske hondje".

Sally MacLennane

Sally MacLennane

15-08-2016 om 20:14

Oh, en...

...als het wat strakker moet, denk dan aan een gestileerd randje.

naam

En als er dan een naam op komt, dan alsjeblieft in elk geval (ook) de achternaam, en niet alleen de voornaam. Ik weet niet waar die hang naar informaliteit vandaan komt, maar deze klant kan het in elk geval absoluut niet waarderen.

Groeten,

Temet

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-08-2016 om 22:14

Wat voor werk?

Ik zou in principe ook gaan voor alleen voorletter en achternaam, tenzij het bijv een kinderopvang is of een hele popi jongemensenwinkel. In mijn vorige baan had ik collega's die hun personeelsnummer op hun naamplaatje hadden ivm lastige klanten die hen zouden kunnen googelen.

Keycord

Keycord

17-08-2016 om 17:19

Dank--

Bedankt voor jullie gedachtes hierover.

Mijn voorkeur gaat uit naar helemaal geen keycord. Ik vind ze onhandig en onveilig.

Ik blijf geregeld ergens achter haken en vind het nutteloos om er een kaartje met een loze tekst aan te hebben hangen. Er moet voor mij enigzins iets praktisch voordeel aan zitten.

Onze naam erop is voor ons erg praktisch. We horen regelmatig: ik was hier vorige werk en werd geholpen door die mevrouw met het blond haar... (we hebben allemaal blond haar, de ene langer dan de ander) . Ook werken we smorgens alleen en wanneer er iemand in de paskamer staat die jouw hulp dat moment nog niet nodig hebt maar even later wel dan is het makkelijker dat men je kan roepen bij je naam.

Vandaar dat wij onze namen er graag op willen hebben.

Ik heb het zo bedacht.... de ene kant laat ik zoals de ontwerper het heeft bedacht en opde andere kant zetten we alleen onze naam.

Kort, nuttig en hopelijk ook nog leuk

Maar dikke kans dat die van mij in de la komt te liggen, hihi.

Allemaal bedankt voor het meedenken! Ik kom er zo wel verder uit--

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.