Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

hockeyster

hockeyster

05-06-2014 om 22:35

Wie volgt WK hockey?

Anyone die naar hockey kijkt? Snap er niks van dat het bijna niet leeft. Het is zo leuk om naar te kijken. Nederland wint ook veel. Het is sportief. Geen gescheld. Daar kan voetbal een puntje aan zuigen. Snap niet waarom iedereen uitkijkt naar wk voetbal terwijl er nu wk hockey in Nederland is met alleen maar winst.... .andere hockeyfans?


nee

Ik heb niet zo veel met hockey, en met voetbal al helemaal niet. Ik verheug me wel alvast op het WK Rugby najaar 2015 in Engeland. Hoewel Nederland daar niet eens aan mee doet (hopelijk in 2019 wèl).

Ook hockeyfan

Ook hockeyfan

05-06-2014 om 23:02

Jaaaa!!

Hier allemaal hockeyfanaten, dus wij kijken elke wedstrijd!! Ik het minste helaas, te druk, maar volg het wel. Supergaaf. Grappig dat je schrijft dat het niet leeft, want voor mij leeft het echt ontzettend. Maar volgens mij leeft het onder de hockeyers heel erg, dochter was ook over de wedstrijd aan het whatappen met andere hockeyvriendinnen. Zoon van vriend logeert hier, ook hockeyer, dus allemaal fanatiek kijken.

We wilden zaterdag nog gaan, maar was net uitverkocht, jammer.

En wat zijn ze goed, hoewel het bij de dames vandaag iets minder liep na de 2-0 voorsprong. De 3e ging er maar niet in, ondanks vele kansen.

Je bent dus niet alleen .

hockeyster

hockeyster

06-06-2014 om 07:47

hockeyfan

Goed te horen hockeyfan. Hier op de club leeft het ook wel en wij gaan zaterdag! Maar ik bedoel als je kijkt naar kijkcijfers en de vlaggetjes en oranje hamsters en oranje jurkjes is echt niet voor de hockey.....

dalarna

dalarna

06-06-2014 om 09:06

nou...

Ik zag de juichpakken op de tribune hoor. Mijn oudste is gek op sport kijken dus hij pakt nu veel tennis en hockey mee terwijl hij dat zelf niet doet. Hij leert ook graag onder het sport kijken!!

Pita

Pita

06-06-2014 om 10:14

Zoveel mogelijk

Hier proberen we zoveel mogelijk wedstrijden te kijken. Vanavond jammer genoeg precies om 20.00 uur een afspraak waar we niet onderuit kunnen en dat terwijl ik juist deze wedstrijd graag had willen zien.
We hebben kaartjes voor de halve finale, vrijdag de 13de. We doen zeker iets oranje aan.
Super leuk om te zien, al die enthousiaste fans op de tribunes. Zijn de wave alvast aan het oefenen

Tijgeroog

Tijgeroog

06-06-2014 om 10:40

Ach

Nee, ik volg het niet, maar ik volg het wk voetbal ook niet. Geen oranje vlaggetjes hier, wel hamsters, want daar zijn de kinderen blij mee.
Wat ik wel altijd graag volg is een wk honkbal. Daar is nog veel en veel minder interesse voor, hoewel het iets beter is nadat Nederland een paar jaar terug kampioen geworden is. Het wk hockey is nog regelmatig in het nieuws. (Maar ik moet bekennen dat ik alleen iets over dames gehoord heb. Hoe zit het met de heren?)

Geniet ervan! En gaan kijken bij een een wedstrijd is altijd erg leuk. Wij waren 9 jaar terug bij een honkbalwedstrijd op het wk, en daar heb ik ook goede herinneringen aan.

Ixje

Ixje

06-06-2014 om 12:07

Nee, ik kijk niet vaak sport

Maar ik vind het wel raar dat een grote sport als hockey relatief zo weinig aandacht krijgt in de media. Er is momenteel meer voetbalnieuws zeg maar. Idioot he?
Ik ben overigens absoluut geen fan van voetbal, en de sfeer eromheen laat me helemaal koud. Ik baal ook altijd van dat overdreven gedoe overal. Zelfs de school is al weken in het oranje versierd.

Hopelijk gaan ze op school niet weer voetbal kijken, dat deden ze 2 jaar geleden wel en heb toen mijn kinderen thuis willen houden, maar dat mocht niet.
Ik vind die agressie/ aanstelleritis op het veld (en eromheen) helemaal fout, zeker om op scholen te laten zien.

Bij hockey heb je dat niet volgens mij. Ik vind hockey wel een stuk leuker, maar kan me er niet toe zetten om dat te gaan volgen. Heb wel het olympisch toernooi gevolgd.
De finale lijkt me wel leuk, ongeacht welke landen erin staan.
Ik ben niet perse voor Nederland. Met geen een sport eigenlijk. Dat maakt voetbal ook minder leuk, vind ik, want dat is saaaaai.

hockeyster

hockeyster

06-06-2014 om 13:02

ja precies

Het is zoveel minder asnstelleritis en vervelend gedoe. Ook dat maffiose fifa gedoe echt misselijkword ik daarban. Hockey is wat dat betreft een beter voorbeeld ook voor kinderen. Ze hebben ook video scheids. Aanstellerij of expres ballen uit of tijd rekken wordt bestraft. Op de een of andere manier leeft voetbal wel bij mensen die niks om voetbal geven en hockey alleen bij de hockeyfans....tenminste dat lijkt zo.
Ik heb ook wrleens op school gezegd of ze een belangrijke hockey wedstrijd gingen kijken. Nee...maar voetbal wel. Why?

Dalarna

Dalarna

06-06-2014 om 20:16

Ixje

"Hopelijk gaan ze op school niet weer voetbal kijken, dat deden ze 2 jaar geleden wel en heb toen mijn kinderen thuis willen houden, maar dat mocht niet."

Haha grappig, er wordt geen enkele wedstrijd van Oranje gespeeld onder schooltijd

Ixje

Ixje

06-06-2014 om 20:50

Dalarna

Gelukkig dan maar. Ik had me er niet in verdiept.
Maar het zou alsnog kunnen dat er wel een herhaling in de klas wordt vertoond. Hopelijk niet.

Ja!

Hier ook een heel gezin wat het WK hockey volgt. En ik vind al die aandacht voor voetbal maar idioot. Zelfs de mopjes in de Kidsweek gaan alleen maar over voetbal. Dochter van 8 snapt ze voor geen meter......

Ik vind hockeywedstrijden vele malen interessanter/spannender dan voetbal en ik ben eigenlijk geen sport-kijker.
Man en dochter zijn gisteren naar het WK geweest en de organisatie was super en de sfeer ook. Kan het zeker aanraden voor wie nog kaarten kan bemachtigen.

Tabitha

Tabitha

07-06-2014 om 09:57

nou..

Hoezo te weinig aandacht? De wedstrijden van de Nederlandse ploegen worden live uitgezonden. Daar kunnen veel sporten alleen maar van dromen.

Dalarna

Dalarna

07-06-2014 om 10:20

Ixje

Een herhaling van de wedstrijd van het Nederlands elftal? Dat kan ik mij niet voorstellen, die heeft óf iedereen gezien óf iedereen weet de uitslag al.

Dalarna

Dalarna

07-06-2014 om 10:22

overigens

Overigens moet ik ook toegeven dat hockey veel spannender is om naar te kijken, het gaat allemaal veel sneller, er wordt constant gewisseld dus ze kunnen alles geven en er wordt niet de hele tijd naar elkaar overgespeeld om een opening te zoeken. Het is gewoon een veel snellere sport maar als je het vergelijkt met handbal is het weer heel traag

Gisteren stonden we hier te juichen alsof het voetbal was hoor!

Ook hockeyfan

Ook hockeyfan

08-06-2014 om 19:36

Heren spelen nu weer

De wedstrijd begint zo, dus voor wie het een keer wil proberen, nu kijken en genieten!!

Ixje

Ixje

10-06-2014 om 11:57

nouja dat Hockey blij mag zijn

Ik weet het niet. Het speelt zich af in Nederland. Zelfs turnen werd goed uitgezonden toen het in 2010 in Rotterdam was.
Afgelopen EK turnen (was in mei) heeft mijn dochter (turnfan) via livestreams gezien (Leve de livestreams). Niet eens meer in de tv gids gekeken, want het gebeurt nogal eens dat er gerust ander sportnieuws doorheen komt en dan zappen ze tijdens een beslissende oefening gerust weg.
Het is dat we tegenwoordig meedoen om de prijzen, maar anders ben je blij met 5 minuten voor een heel WK.
En wordt Hockey ook zo goed uitgezonden als het niet in NL is?
Geen idee hoor.

En over die herhalingen van EK/WK voetbal op school. Dat is in het verleden een keer gebeurd helaas. Raar maar waar. Toen ik aan de directie vroeg waarom, was het om er over na te praten. Serieus. Naar ik meen ging het over de finale van afgelopen EK (stond Nederland daar in? Ik weet het ff niet meer...)
Was geen hele wedstrijd hoor, maar ik vond het erg bijzonder.

Dalarna

Dalarna

10-06-2014 om 17:11

Ixje

Als die herhaling twee jaar geleden was (EK) is dat wel heel lachwekkend, toen hebben we geen enkele wedstrijd gewonnen en haalden we de tweede ronde niet eens en waarom zou je naar een herhaling van een verloren wedstrijd gaan kijken?

Als het vier jaar geleden was woon je in Zuid-Nederland anders was de wk finale in de vakantie maar ook die verloren we en ik snap nog steeds niet waarom je naar een verloren wk finale gaat kijken. Wellicht was het dus wel vier jaar geleden maar geen finale?

Sowieso zou ik daar ook mijn vragen wel bij hebben, wat een onzin zeg om dat samen te kijken. Hoogstens de hoogtepunten bij een gewonnen wedstrijd.

Ixje

Ixje

10-06-2014 om 19:47

Dalarna

Tja een sportminded directeur had de school op dat moment. En een dikke voetbalfan. Toen het ek/wk tijdens school was werden er zelfs de schooltijden op aangepast, zodat de les niet halverwege de wedstrijd zou zijn afgelopen.
Alle mensen die lijp zijn van voetbal vonden dat heel logisch. Ik niet, want mijn kind zou gewoon naar zwemles gaan(waar ook alles oranje was ). Heb me nog druk moeten maken om mijn eigen kind op de normale tijd naar buiten te krijgen. Zo zielig dat ze dan het eind zou missen. Maar kind vond voetbal niks aan en was blij dat ze eerder weg moest.
Naar mijn idee stoort dat hele voetballen teveel het dagelijkse leven. Zelfs de twitterupdate op de ipad heeft ineens een extra wk tijdlijn! Geen update voor mij dus.

Dalarna

Dalarna

10-06-2014 om 19:56

Maar ixje

Was het nu twee of vier jaar geleden?

ik volg het

Ik heb bijna alle wedstrijden van Nederland gezien. Vanavond vond ik het echt bagger.

Ixje

Ixje

11-06-2014 om 09:09

geen idee meer eigenlijk.

Ik denk 4 jaar geleden. Maakt het uit?

Dalarna

Dalarna

11-06-2014 om 10:20

ixje

Ja, omdat we toen alles wonnen (behalve de finale) en twee jaar geleden wonnen we niets. Je gaat toch geen verloren wedstrijd in de herhaling bekijken, een herhaling is sowieso al gek maar als de wedstrijd verloren is (en iedereen weet dat) dan ga je daar toch niet nog eens naar kijken? Ook naar een verloren WK finale kijken vind ik overigens misdadig. Er is geen weldenkend mens die daar nog eens naar gaat zitten kijken, hoe veel je ook van voetbal houdt.

Verder maakte je een combinatie die niet samen kon, vandaar: finale van het afgelopen EK.

Ixje

Ixje

11-06-2014 om 10:37

Tja dat hele voetbal boeit me ook niet

Vandaar dat ik het niet weet

Suze

Suze

11-06-2014 om 10:40

Ixje

Haha, dat was mij inmiddels wel duidelijk. Erg grappig dar Dalarna het precies wil,weten en de logica van de herhaling probeert te achterhalen, terwijl ik jou hoor denken: "Who cares? Wat een onzin allemaal."

Ixje

Ixje

11-06-2014 om 12:10

Suze

haha ja
Is niet erg hoor... Mensen in mijn omgeving lijken dat ook al niet te snappen (helaas).

Wel leuk dat bij de hockey de mannen en de vrouwen het zo goed doen trouwens. Tenminste ze zijn door!

Dalarna

Dalarna

11-06-2014 om 21:49

hmm

Ik vind het wel grappig dat iemand dat niet weet omdat ik wel zou weten in wélke groep mijn kind toen zat (oja dat was bij meester X of juf Y) dat heeft niets met voetbal te maken namelijk en ach het intrigeert mij gewoon. Hoe vreemd kunnen directeuren denken... ik weet dat zelfs de grootste voetballiefhebbers uit de klas van mijn jongste echt niet een tweede maal naar een verloren wedstrijd willen kijken!

Katniss

Katniss

11-06-2014 om 22:43

Is het al afgelopen?

Ik krijg er weinig van mee. Zag laatst wel een stukje over het Belgische team dat te laat was, en de tegenstander was gewoon begonnen (dat mag volgens de regels). Dat vind ik dan wel grappig.
Het is toch de bedoeling dat de Nederlandse teams allebei winnen?
En dan komt er vanaf vrijdag (?) weer voetbal. Daar kijk ik van Nederland meestal de laatste 5 minuten, tenzij dat te laat wordt. Vorige keer heb ik de finale gemist, maar op een gegeven moment liepen hier wel mensen door de straat met hun oranje muts in hun hand. Geen getoeter door de straten, dus toen wist ik wel hoe het was afgelopen

Dalarna

Dalarna

12-06-2014 om 08:54

katniss

Vanavond kwart voor acht moeten de vrouwen de halve finale en morgen kwart over 3 de mannen de halve finale.

Katniss

Het wk voetbal begint vandaag al, maar de eerste wedstrijd van het NL elftal is morgen.

De laatste wedstrijd van NL in de poulefase is op 23 juni. Dus dan kan het oranjegezwets op zijn vroeg zijn afgelopen. Het WK als geheel duurt nog tot medio juli, maar dan zijn de vlaggetjes alweer opgerold...

Groeten,

Temet

Annet

Annet

12-06-2014 om 22:03

Genoten van de halve finale hockey dames

De eerste helft was geweldig, wat een powerplay.
Met 3-0 de tweede helft in. Ja, die was een stuk rustiger, wel zo logisch.
Morgen de heren......

Gelukkig zendt TV West alle wedstrijden uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.