Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

bioboerin

bioboerin

20-06-2013 om 00:21

Wie kan ons helpen

Zoals mijn naam al doet vermoeden hebben wij een bioboerderij. We hebben melkvee. We zijn niet al te groot. Zeker niet voor 'gangbare' begrippen.
Het probleem bij biologische melkveehouderij zit 'm vooral in beschikbare grond. We moeten ons eigen ruwvoer produceren, zodat onze koeien, jongvee en kalveren goed de winter doorkomen.
Als je ruwvoer moet aankopen, betekent dat dat je veel geld kwijt bent en dat je in de problemen komt.
We hebben idealen: we willen graag lekkere melk produceren, zonder antibiotica gebruik, zonder chemische en synthetische bestrijdingsmiddelen. zonder kunstmest. We willen dat onze koeien in de weide kunnen lopen. We willen duurzame (lees oudere) koeien, die gezond oud kunnen worden.
Maar daarvoor hebben we het nodig dat we meer beschikking hebben over biologische gronden of gronden in omschakeling.
Stukje bij beetje proberen we af en toe wat grond bij te kopen of te pachten. We hebben intensief overleg met instanties om onze zaak te bepleiten.
Maar helaas... tot nu toe leidt het tot niets.
Vandaar mijn oproep: Wie heeft er (biologische) gronden ter beschikking, weilanden, natuurgebied, waar wij ruwvoer zouden mogen winnen??? Wie kent er mensen die grond in eigendom hebben en de biologische landbouw een warm hart toedragen??
We zouden graag met die mensen in contact komen om hopelijk tot een samenwerking te komen!
Als je iemand kent, reageer dan aub!! Het zou ons en de biosector enorm helpen!!
Groetjes, Bioboerin

Mari

Mari

20-06-2013 om 13:17

Bioboerin

Stel je vraag ook eens bij de facebookpagina: durftevragen
daar komt men ook vaak met goeie ideeën. succes

maman

maman

22-06-2013 om 10:15

Waar?

Je vermeld niet waar je woont. Het maakt nogal wat uit in km als je in Friesland of in Limburg woont.
Persoonlijk zou ik zeggen: inpakken en emigreren. In het buitenland heb je veel meer mogelijkheden en is het vaak boervriendelijker dan in Nederland.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.