Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Josien

Josien

04-01-2015 om 15:52

wie heeft er verstand van Pages (apple mac)

Voorheen had ik op mijn werk 'word' en dan kon je een soort van invul formulier maken. Bijvoorbeeld een brief met aanhef. Vervolgens verderop in de brief een vermelding naar een woonplaats en dan weer verderop kon je een tijd invullen. Gewoon tussen de standaard tekst in. Om van het ene veld naar het andere te springen gebruikte in dan de tab toets. De rest van de tekst bleef gewoon staan, je vulde dus heel snel in wat je in wilde vullen. Nu ben ik iets aan het maken in pages (want ik heb geen windows computer meer) en kan niet vinden hoe dat gaat in pages (heb al gezocht in de handleiding en op internet, maar kom er niet uit) wie weet hoe dat moet?

Juno

Juno

04-01-2015 om 16:56

Je kan

Je kan gebruik maken van de standaard maskers. Als je Pages opstart kan je niet alleen kiezen uit een leeg formulier maar ook uit diverse opmaakprofielen. Er komt dan een Latijnse tekst die je kan wijzigen.

Josien

Josien

04-01-2015 om 22:32

Eigen tekst

Bedankt Juno, maar wat ik bedoel is dat ik van een eigen tekst en profiel gebruik wil maken, die sla ik dan wel op als sjabloon, maar hoe krijg ik een soort van plaatsjes in de tekst waar ik heen kan springen met de tab toets ( tenminste zo ging het in word) het mag ook met een andere toets. Bij word stonden ze volgens mij tussen accolades (het is alweer een tijd geleden) en dat kon je dan aldoor veranderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.