Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

judiths mama

judiths mama

17-07-2013 om 22:04

Wie gaat er winnen, narcis, rutger of evert?

Heerlijk: heel Holland bakt.

Ik denk dat Rutger gaat winnen, als hij bekend is met de opdrachten die er komen.
Narcis levert mooie baksels, vaak is het beter dan ze zelf denkt.
Evert blijft te veel bij het oude vertrouwde hangen.

Wie gaat het worden volgens jullie?

Tarte Tatin

Tarte Tatin

17-07-2013 om 22:58

Zo dan

Handig, nu hoef ik niet meer te kijken naar mijn opgenomen programma, dank voor de spoiler

Leuk programma

Maakt mij niets uit wie er wint. Vind het gewoon een leuk programma, geen spannende afvalrace.

judiths mama

judiths mama

18-07-2013 om 07:28

Excuus, tarte tatin

Toepasselijke naam, trouwens.
Je hebt gelijk, ik had het niet in de titel moeten zetten.
Maar het is sowieso alsnog leuk om te kijken hoor! Ze maken weer zulke mooie dingen! Ik raak er helemaal geïnspireerd van.

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 08:27

Balen

Ik weet zelfs al wie de finale wint, jammer hoor.....las ik op facebook.

Misschien even leuk om op te sommen wat we er leuk aan vinden?

Martine Bijl vind ik subliem, helemaal geweldig.
En de kinderen zijn weg van Narcis.
Ze hadden een enorme hekel aan M.. hoe heet ie, die er gisteren uit ging. Matthieu. Die jongen bakt op zich wel vanuit zijn hart vind ik, maar hij is heel eerzuchtig en competitief en dat ie ook vals gespeeld heeft door niet eerlijk te zeggen dat hij om hulp had gevraagd. Bij het Winstonbrood. Zijn de kinderen voor eeuwig op hem uitgekeken.
Evert met zijn geknoei daar kan ik echt wel om lachen, hoe hij gisteren zijn Bombe moest redden.
Janny heeft iets hmmm

En wat vinden jullie?
Over het algemeen vind ik de serie natuurljker en vriendelijker dan de Great British Bakeoff, maar misschien worden we niet net zo voor het lapje gehouden. De Bbc is wat mij betreft echt te ver gegaan in het vermarkten en uitmelken van het veronderstelde drama, waardoor je heel onverwachte winnaars kreeg.

judiths mama

judiths mama

18-07-2013 om 11:55

Ja, leuk

Ik vind Martine Bijl ook erg leuk. Bij Evert lijkt het wel of ze een beetje staat te sjansen. Iets te hard lachen, iets te dichtbij staan, leuk om te zien.
Ik vond Emma erg spontaan en je kon alles aan haar gezicht aflezen. Jammer dat ze eruit lag.
Wat ik verder goed vind aan het programma is dat ze niet zo langdradig doen over wie eruit moet, geen ellenlang gezeur. De sfeer onderling is ook leuk en niet zo'n competitie.
Ik heb nog niet naar de Engelse versie gekeken, ga ik binnenkort eens doen.

Judiths mama

Emma was idd enorm spontaan en ook verbaal heel erg vaardig. Het leek wel of ze vooral daarop was gecast. Altijd een goeie soundbite!

De eerste Engelse versie is aangekocht door MAX en wordt nu op zaterdagen om 19 uur uitgezonden.

Maar als je eenmaal Martine kent wil je geen ander meer...

Tarte Tatin

Tarte Tatin

18-07-2013 om 15:29

Jaa!

Martine Bijl vind ik ook geweldig leuk. Die humoristische nuchterheid, heerlijk. Janny vind ik een beetje tuttig maar kundig.
En Judiths mama, geen probleem hoor, ik heb toch genoten van de opgenomen uitzending.

Kijk met veel plezier

Ik denk dat Rutger de winnaar wordt. En waarom is Martine Bijl niet vaker op tv? Prettig inderdaad dat er niet eerst een pauze van dertig seconden wordt ingelast voor de winnaar en verliezer bekend worden gemaakt. Robert vind ik erg sympathiek overkomen en Janny biedt het nodige tegenwicht doordat ze net wat scherper en minder aardig is.

Op de site staat een overzicht van alle recepten. Zodra ik wat meer tijd heb, ga ik er zeker een paar proberen.

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 16:10

Rodebeuk

Ik heb vorige zaterdag de engelse versie gezien, maar dat bedoel je denk ik niet met de engelse Bakeoff? Want de engelse versie was net zo vriendelijk als de hollandse....

Fiorucci

Je bent nog maar bij het begin van de Engelse serie .

Ik vind bij TGBBO die Mary Berry zo'n grappig contrast met Paul Hollywood. Zij weegt alles tot de gram nauwkeurig af en hij doet het allemaal op gevoel.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

18-07-2013 om 16:48

Dapper

Ik vind het wel dapper van die kandidaten dat ze meedoen. Ik bak vaak en graag, veel op gevoel, maar aan zo'n wedstrijd meedoen zou ik niet willen.

Fio

Het ging me met name om de derde reeks van de BBC en dan vooral de laatste afleveringen. Er wordt een soort show/drama neergezet.
Van de kandidaten kon je later ook op andere plekken lezen dat het heel erg overdreven en uitvergroot was. Ze maken karakters van de kandidaten die heel eenzijdig zijn, om de tegenstellingen op te voeren.
En dat alles om je dan verrast te laten zijn over wie er wint. Nu is ook Rutger heel erg neergezet als stabiele kracht bijvoorbeeld. Heel veel van zijn baksels lukken ook en zien er puik uit, maar hij wint deze week pas voor het eerst een keer de technische opdracht. Dus zo technisch is hij nou ook weer niet, eigenlijk alleen als hij het voorbereid heeft. Dat zijn de details waarmee de redactie kan spelen. Ze kunnen dingen benadrukken of wegpoetsen.

Hier kun je die ervaringen nalezen van een kandidaat van GBBO III: http://bakingastherapy.com/2012/10/21/bake-off-confidential-bittersweet-adventures-in-a-tv-show/

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 20:56

Rode beuk

Oh dankje, ik ga lezen. Ik zag deze week een lieve man die moest huilen omdat zijn cake was ingestort en ook nog getroost werd, vandaar..

Oven

Wat ik me nou afvraag, mogen die kandidaten van tevoren die oven een beetje uitproberen? Zo'n ding moet je vaak toch even leren kennen voordat alles goed gaat.

Inderdaad chris

Ik zou het een nachtmerrie vinden. Vooral omdat ik weleens in andere ovens bak die slechter zijn. Langer doen over op temperatuur komen, of kouder blijven. Nou ja minder warm. Drama is dat altijd.

Jessica O

Jessica O

18-07-2013 om 22:17

Zit net te kijken

Ok, ik weet dus al wie eruit gaat, maar toch wil ik hem zien. Denk zelf dat Narcis of Rutger wint..
Heb op de BBC ook al gevolgd, maar da's alleen al om Paul Hollywood. Zijn boeken zijn geweldig.
Van mij mogen ze deze serie er zo weer op doen hoor! Vind hem heel leuk!

judiths mama

judiths mama

18-07-2013 om 22:22

Recepten

Ik vraag me af wat de kandidaten voor recept krijgen van de 'moeilijke' opdracht. Ze krijgen wel het een en ander aan aanwijzingen, maar blijkbaar niet alles. Zou ook wel te makkelijk zijn, natuurlijk.
De ene keer moeten ze zelf van alles bedenken, de andere keer is het redelijk goed uitgelegd.
Volgens mij is het beredeneren de sterke kant van Narcis, die doet haar ding, zonder zich teveel van de anderen aan te trekken.
Rutger is sterk in baksels die hij al eerder gedaan heeft, maar niet in improviseren.

Bij de broodjesaflevering

Mochten ze broodverbetermiddel gebruiken. Heel apart vond ik dat. Het heet kleinbakpoeder of krentenbolpoeder. Hmm nee, ik weet de naam niet meer precies. Staat in de recepten van Evert uit die aflevering.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

19-07-2013 om 10:39

Beuk

Dat is dan waarschijnlijk net de aflevering die ik gemist heb. Maar ik ben het met je eens: raar dat ze net dat spul mochten gebruiken. Thuisbakken staat voor mij gelijk aan authentiek bakken, dus zonder toevoegingen die er wat mij betreft ook helemaal niet inhoren. Bovendien: met broodberbeteraar hou je je baksels waarschijnlijk iets langer goed. Dat wil je toch helemaal niet! Dan duurt het langer voordat je weer mag bakken

Tarte

Hoef je wel minder broodpudding te bakken!!

Tink

Tink

24-07-2013 om 21:43

Ik heb...

... helaas alleen de finale gezien, en vond op basis van die ene uitzending dat er een terechte winnaar is! Wat een prachtige bruidstaart was dat, en ook in de eerste ronde vond ik dat deze de beste was.

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 22:01

Maar...

Ik vond de bruidstaarten niet echt verrassend, allemaal wit en rode accenten, met bosfruit, drie lagen...nou ja, ik zal wel te vaak cakeboss kijken....

Jessica O

Jessica O

25-07-2013 om 15:00

Fio

Cakeboss gaat voor het uiterlijk, bij hhb gaat het ook om de smaak. Een terechte winnaar overigens, ik vond de taart heel mooi.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2013 om 15:47

Jessica

Nou nee hoor, in veel taartwedstrijden wordt ook de vulling geproefd en beoordeeld. Geloof me, ik kijk er veel..
Overigens zijn ze deze finale niet alleen beoordeeld op de taart...

Jessica O

Jessica O

25-07-2013 om 18:33

Fio

Kijk er zelf ook veel, vooral bbc. Maar de Cakeboss doet ook veel met cereal ed, en da's echt niet voor de smaak, maar gewoon voor de show. Engeland en Amerika halen ze ook vaak de fondant van de cake af. Narcis had er wel fondant over, maar Robert was er niet zo weg van!

Ondertussen heb ik natuurlijk al wel de recepten gepind, na de vakantie maar eens lekker aan het bakken!

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2013 om 18:49

Jessica

Ik heb juist in de vakantie tijd om te bakken..Maar ik bedoel denk ik een ander programma, niet die met de bakkerij, maar de wedstrijd. Daar wordt ook de vulling geproefd en meegenomen in de beoordeling. Oh mijn dochter weet het al: The next Great Baker.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2013 om 18:50

Jessica

Ja, dat vond ik wel apart, de opmerking over fondant. Zeker als de looks van een taart er toe doen. Dat wordt juist zoveel gebruikt bij bruidstaart.

judiths mama

judiths mama

25-07-2013 om 20:38

Terechte winnaar!

Rutger had alles goed voor elkaar. Hij was echt de beste.
En weer viel de positieve sfeer me op, totaal geen haat en nijd. Heerlijk programma om te kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.