Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mamba

Mamba

14-06-2014 om 13:04

What to wear? Kledingdipje

Ik heb momenteel een kledingdip. Wat ik heb is verwassen, vaal, met vlekken of blijkt wanneer ik mezelf op de foto zie totaal niet bij mij of mijn figuur te passen. Ik heb al een tijdje dat ik niet lekker in mijn kleren zit, maar nu maakte man ook een opmerking, en dat doet hij niet gauw. Het mocht wel wat betere kwaliteit en wat vlotter.
Op internet gezocht maar ik kom er echt niet uit. Wat is nu de wat betere kwaliteitskleding zonder dat het meteen of heel saai en tuttig of hysterisch bijzonder wordt? Wat de meeste mensen dragen vind ik niet zo bij me passen, maar kijk ik op de site van bijvoorbeeld COS dan word ik daar ook niet heel gelukkig van.
Kan ik beter naar ontwerpers uitwijken en dan wat minder kopen, maar welke ontwerpers dan, of moet ik naar een Zara oid? Ik was gisteren voor werk in Rotterdam en heb even in wat winkels gekeken. Vast de verkeerde, want ik zag niets dat bij me past. Ik volg niet echt de mode, hou van vrouwelijke kleding zoals rokken en jurken, ook in die volgorde maar het moet heel Hollands wel lekker zitten.
Ik voel me echt niet prettig met de kleding die ik nu heb. Heb niet veel tijd om te winkelen maar moet wel weer enigszins netjes maandag op mijn werk komen. En dinsdag. En de rest van de week. Heeft iemand een tip voor me?

bibi63

bibi63

14-06-2014 om 13:45

allereerst belangrijk om te weten

Hoe is je figuur (en je lengte)? Zelf vind ik tuniekjes ideaal. Kleden meestal goed af (indien noodzakelijk) maar staan ook geweldig bij een slank figuur. Zitten over het algemeen lekker en zijn vrouwelijk. Je kunt het (afhankelijk) van de lengte dragen op een (strakke) broek, legging of tregging. Verder zie ik vaak leuke kleding bij DIDI. Ook Esprit heeft veel gangbare kleding.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

14-06-2014 om 13:45

allereerst belangrijk om te weten

Hoe is je figuur (en je lengte)? Zelf vind ik tuniekjes ideaal. Kleden meestal goed af (indien noodzakelijk) maar staan ook geweldig bij een slank figuur. Zitten over het algemeen lekker en zijn vrouwelijk. Je kunt het (afhankelijk) van de lengte dragen op een (strakke) broek, legging of tregging. Verder zie ik vaak leuke kleding bij DIDI. Ook Esprit heeft veel gangbare kleding.
Gr. Bibi

Egel

Egel

14-06-2014 om 15:41

Ik vind

Ik vind Sissy boy veel leuks hebben (ook basic) en heb er tevens goed advies gekregen (ik ben niet zo groot en wat mollig, vooral buik kan ik beter wat verbergen).
Duurder en bijzonderder vind ik Noa Noa. Vanwege de prijs moet ik het daar meestal van de uitverkoop hebben.
Ik vind dat je daar echt prachtige kleding kunt kopen en (meestal) echt niet raar-bijzonder. Sommige seizoenen zou ik het liefst driekwart van die winkel leegkopen (doe ik niet hoor).
Maar goed, ieder heeft een andere smaak dus misschien kun je eens naar een grotere stad voor een middagje?
En denk er even aan welke kleur je goed staat (check foto's of vraag het anderen).
In deze fase zou ik kleding zoeken via internet afraden.
Succes.

Moeder

Moeder

14-06-2014 om 15:57

Eerst advies

Eerst advies eer je een hoop geld aan teleurstellingen gaat uitgeven. Google op kleur- en stylingsadvies en jouw plaatsnaam. Kost aardig wat maar dan heb je een gedegen ondergrond waar je zo ongeveer de rest van je leven mee vooruit kunt. Geen miskopen meer en je voelt je voortaan altijd lekker in je kleding.
Let wel op wat je precies krijgt. Liefst ook iets op papier want na een jaar zijn de finesses uit je geheugen weg.

Mijntje

Mijntje

14-06-2014 om 17:29

Leuk toch

het is nu overal uitverkoop. Ik zou nu ook niet online gaan inslaan, maar idd eens een Sissy Boy of Noa noa (ook favoriet bij mij, ook ivm advies) binnen stappen. Beter iets goeds dat jarenlang mee gaat en goed plan om advies krijgen (en in de winkel is dit gratis)

Vergeet een goede, passende bh niet.

En als je eenmaal weet welke maat/merken/kleuren/modellen kan je later ook weer beter vanaf je beeldbuis shoppen (koninklijkgoed.nl , orangebag , of perfectlybasics.nl)

Egel

Egel

14-06-2014 om 21:25

Leuk Mijntje

Leuk dat eerst blijkt dat je dezelfde winkels leuk vindt en daarna voor mij onbekende websites noemt. Ik heb zin om straks (thuis) te gaan kijken!
Groeten, Egel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.