Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ineke

Ineke

02-03-2014 om 23:00

Wenkbrauwen

Raar onderwerp misschien, maar het valt me gewoon op. Wat is dat toch met wenkbrauwen tegenwoordig! Het lijkt wel een trend om je wenkbrauwen af te scheren en dan wenkbrauwen er op te tekenen. Meestal is dat super lelijk en bovendien meestal nog asymmetrisch ook. Het leidt erg af en ik kan alleen nog maar naar die lelijke wenkbrauwen kijken, ook bij vrouwen op tv. Wat is er mis met je eigen wenkbrauwen? Ben ik de enige dan die niet scheert, tekent of epileert?

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2014 om 07:44

Trend?

Volgens mij was dat al een trend bij de Egyptenaren.
Door de decennia heen zijn er altijd vrouwen geweest die wegscheren, epileren, bijtekenen etc.
Dit jaar is de vollere wenkbrauw weer in geloof ik.

Stb

Stb

03-03-2014 om 08:36

Ik dacht

Dat het trent is om je wenkbrauwen te blonderen, heel blond ook. Wat ik ervan zie vind ik het niet mooi. Als je van nature (zo) blond bent met blonde wenkbrauwen dan "klopt" het vaak wel in je gezicht (al ken ik genoeg vrouwen die ze dan iets donkerder maken) maar als het geblondeerd is heeft het iets spookachtigs vaak, maar goed, dat vind ik.
Als wenkbrauwloos mode is ben ik wel blij want ik ga straks mijn haar verliezen en dan val ik misschien minder op . Al moet ik toegeven dat ik al naar malletjes en poeder heb gekeken. Ik hou wel van een ooghaarrijke look zeg maar...

Tigress

Tigress

03-03-2014 om 11:10

O ja!

Ik zie inderdaad vrouwen met nadrukkelijk getekende wenkbrauwen en moet de neiging om er iets over te zeggen onderdrukken. Niet om het af te kammen, meer het advies geven de wenkbrauwen natuurlijker te laten lijken.
Ik had van nature brede donkere wenkbrauwen waar ook haren groeiden tussen de wenkbrauwen in boven de neus. Niet mooi vond ik. Ik heb het toen op 18 jarige leeftijd laten modelleren en sindsdien bijgehouden. Veel van de haartjes zijn kennelijk met wortel en tak uitgeroeid want ik hoef niet meer te schoffelen en te maaien.
Wel moet ik tegenwoordig de wenkbrauwen licht bijtekenen omdat de haren lichter en dunner worden. Dat zal wel met de leeftijd te maken hebben. Ik ben 52 en begin grijs te worden maar verf mijn haar. Ik ben wel van donkerbruin naar middenbruin gegaan omdat dat hele donkere wat mijn natuurlijke haarkleur ooit was nu te 'hard' is. Als ik nog lichter bruin ga of het maar laat vergrijzen dan hoef ik mijn wenkbrauwen niet meer bij te tekenen denk ik.

tattoo

De meeste 'nieuwe' wenkbrauwen die ik zie zijn gewoon tattoos.

Hier een filmpje:
http://www.beauty-lounge.nl/Permanentemake-up/Permanentemake-up/

Ze hebben ook een Photo gallery waar je kan zien hoe mooie vrouwen veranderen in een feeks.

hm

*trekt wenkbrauwen hoog op*

Ik ga er eens op letten, blijkbaar kijk ik slecht want er is mij niets opgevallen op het wenkbrauwenfront. Zelf ben ik in dat soort zaken geloof ik een soort man: iets doen met je wenkbrauwen doen, huh?

Hadewich

Hadewich

03-03-2014 om 13:34

haha jippox

Ik ben denk ik dan ook een soort man, heb nooit iets gesnapt van wenkbrauwen bijwerken. Behalve als je zware doorlopende hebt. En de enige hier in huis die wel iets doet aan zijn wenkbrauwen is mijn man: hij heeft precies tussen zijn wenkbrauwen in een erg dikke, zwarte haar groeien. Die trekt hij er af en toe uit.

Charis

Charis

03-03-2014 om 13:48

Herken het ook niet

Ik weet wel dat het een trend was in de jaren zestig, zeventig. Dat is de reden dat mijn moeder nu eigenlijk nauwelijks wenkbrauwen meer heeft.

Katniss

Katniss

03-03-2014 om 14:00

Het is wel een trend

Ik zie allemaal meiden met prachtig afgelijnde wenkbrauwen, vaak eigenlijk net iets te donker dan wat je bij hun haar en huid zou verwachten. Tot een paar jaar geleden stond ik eigenlijk nooit stil bij het fenomeen wenkbrauwen. Ik doe er ook niets aan. Een tijdje geleden ben ik begonnen met make-up dragen en heb adviezen gevraagd aan zo'n mooi opgemaakt meisje bij de parfumerie. Zij gaf me wat basisspulletjes en opperde dat ik op termijn misschien ook een wenkbrauwensetje kon kopen. Huh, is daar iets mis mee dan? Ik werd er op slag onzeker door (gelukkig maar tijdelijk).
Mijn jongste is gezegend met een modelletje unibrow. Dat wordt nog wat als die in de puberteit raakt, of niet want ze heeft niets van ijdelheid Ik hoop dat ze ze laat zitten en hooguit de haren boven haar neus epileert. Want zo'n kaal voorhoofd met twee getekende streepjes vind ik zo'n aanfluiting.

Charis

Charis

03-03-2014 om 16:10

Of deze?

Ik ken wel de trend van de 'scouse brow', maar ik dacht dat die vooral in Engeland (Liverpool dus) was gebleven

http://fashion.telegraph.co.uk/news-features/TMG8997240/Scouse-Brow-a-beginners-guide.html

Melle

Melle

03-03-2014 om 16:22

Hier ook

Hier was het me inderdaad ook al opgevallen, die opvallend getekende wenkbrauwen. Vooral bij meisjes achter de kassa bij de AH, maar het snackmeisje heeft ze ook (type Pipo) en ook op straat kom ik ze vaker tegen.

Ik ben zelf 'gezegend' met redelijk donkere wenkbrauwen, die inderdaad wel wat onderhoud vergen. Maar in elk geval kijk ik niet permanent verbaasd

Stb - o.t.

sterkte. Al je haar verliezen lijkt me een naar vooruitzicht.

Stb

Stb

03-03-2014 om 23:05

Dank je bromvlieg

Ik probeer me maar zoveel mogelijk op het positieve te focussen: ik scheerde altijd trouw oksels, benen en bikinilijn, hopelijk hoeft dat dan straks ook niet meer (al ben ik dan weer erg benieuwd hoe het eruit zonder schaamhaar... Maar dat is ander topic )

Mooie wenkbrauwen

Als er nou maar één make-up item zou zijn dat ik mocht gebruiken, dan zou het mijn wenkbrauwenpotlood zijn. Ik heb ongeorganiseerde, lichte wenkbrauwen, door ze bij te tekenen (hopelijk niet te opvallend) heb ik meer gezichtsuitdrukking en niet zo'n blote billen gezicht. Het maakt van de boel een geheel. Mijn oudste dochter is gezegend met Brooke Shieldsachtige wenkbrauwen, prachtig. Er was een tijd dat volle wenkbrauwen uit de mode waren (denk aan Marlene Dietrich, Victoriaanse tijdperk, die afschuwelijke trend met spraytan, beige lippenstift en blonde extensions) en nu zijn ze weer in. Zolang het nog maar natuurlijk lijkt vind ik het mooi.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2014 om 01:07

Stb o.t.

Van mij ook sterkte. Ik ben blij dat Bromvlieg er al op gereageerd heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2014 om 01:09

Het was me nog niet opgevallen

Ik ga er eens op letten. Wenkbrauwen in model tekenen is inderdaad niet nieuw, alles komt weer terug in de mode. Hooguit in een aangepast jasje.

Rafelkap

Rafelkap

05-03-2014 om 06:39

Stb

Ook van mij sterkte, moeilijke tijd ga je tegemoet (en nu al)..

Ik had dit topic eerder overgeslagen, ik doe niets met mijn wenkbrauwen behalve laten hangen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-03-2014 om 08:49

Stb

Sterkte met alles!

Over wenkbrauwen heb ik geen mening, ik let daar nooit zo op.

Stb

Stb

05-03-2014 om 13:41

Lief!

Dank jullie wel allemaal! Het is vanwege chemotherapie dus tijdelijk. En voor het goede doel (het is om te genezen) dus ik tel mijn zegeningen. Maar soms zijn de kleine dingen toch even pittig en dan zijn dit soort berichtjes fijn om te lezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.