Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marlena

Marlena

10-11-2016 om 20:41

Welke sport voor mezelf?

Ik zou meer moeten bewegen. Nu is het zo dat ik al jaren op onregelmatige basis fitness en hardloop maar hoe ik ook mijn best doe, het grijpt me niet. Dit maakt dat ik te makkelijk een training skip.
Eigenlijk zoek ik inspiratie voor een sport, ik ben benieuwd wat jullie doen!

Mountainbiken

In het bos, op een officiele mtb-route. De eerste sport die ik echt heel erg leuk vind en waarvan ik het mis als ik een keer niet kan. Ik heb eerst een clinic gedaan om te kijken of ik het leuk vond en daarna pas spullen aangeschaft. Ik doe het nu al drie jaar twee keer per week (meestal alleen) en sla vrijwel nooit over.

Sinds kort loop ik ook hard, ook dat sla ik nooit over, maar dat komt omdat ik een hond heb die elke dag flink afgemat moet worden

niks (maar toch een tip)

Ik doe niet aan sport, ik fiets al naar mijn werk en dat vind ik wel genoeg. Al is het voor mijn spieren en rug vermoedelijk wel verstandig als ik eens naar de sportschool ga, om het verval wat te vertragen.

Maar ik heb toch een mogelijke tip. Ik heb jarenlang geschermd, en toen ik daarmee gestopt was, een tijdje een sportschooltje bezocht. En toen merkte ik, dat schermen de zinnen heel goed verzet, en fitness niet. Bij schermen moet je voortdurend geconcentreerd blijven, of je hebt een tegentreffer te pakken. Dus waar je ook over aan het piekeren was voor je de zaal in kwam, dat is meestal wel weg als de les erop zit. Op toestellen dingen doen op een sportschooltje daarentegen verzet de zinnen helemaal niet, want je kan op de crosstrainer gewoon blijven doormalen.
Dus: wil je behalve lijf ook je hoofd eens wat anders te doen geven, zoek dan een sport waarbij je op moet blijven letten. Een andere vechtsport lijkt me daar ook prima geschikt voor, maar badminton of (tafel)tennis werkt vast net zo goed.