Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

30-03-2014 om 00:15

Welke kleur nagellak?

Hoeveel ik ook van kleur hou en hoe mooi ik het bij een ander vind staan, bij ziet gekleurde nagellak eruit alsof een vijfjarige aan de make-up van haar moeder heeft gezeten. Ik wil heel graag een niet-doorzichtig kleurtje. Na vanavond weet ik dat klavergroen, olijfgroen, lichtblauw, rozerood en hėél licht roze bijna wit, me niet zo staan. Welke kleur zou ik kunnen proberen? Mijn nagels zijn niet lang.

Sukran

Sukran

30-03-2014 om 06:05

Wennen

Ik heb er aan moeten wennen, zo'n kleur op m'n nagels. Wat je zou kunnen proberen is mosterdgeel. Past bij heel veel kleuren en ik vind het minder 'opdringerig' voor mezelf dan de blauwe en groene tinten.

Ely

Ely

30-03-2014 om 09:57

Hangt ervan af

Vooral van welke nagels: handen of voeten?
Bij voeten vind ik het vaker mooi dan bij handen maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Heb je al parelmoer geprobeerd?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-03-2014 om 10:17

Geen knalkleuren

Dat vind ik persoonlijk meer iets voor de pubers onder ons.

Op mijn teennagels had ik vorige zomer aquablauw en dat was best grappig. Maar op mijn handen zou ik eerder kiezen voor de wat bedektere kleuren. Idd parelmoer, maar afhankelijk van je huidskleur zouden de bruintinten of paarstinten ook wel mooi staan. Of anders de standaard rozen en roden, uitlopend tot oranje.

Juno

Juno

30-03-2014 om 10:30

Handen

Het is voor mijn handen. Ik heb een hele lichte tint van Essie, ik meen balletslippers oid. Die vind ik dan weer wat te licht en te eng. Sommige kleuren staan niet, andere zoals mauve zijn een beetje eng. Paarlemoer is niet mijn tint, ben een diepe herfst. Pff, het lijkt zo makkelijk maar inmiddels heb ik een bak met nagellak met kleuren die enkel op mijn tenen leuk staan.
Bruintinten is misschien een optie.

Anna

Anna

30-03-2014 om 10:30

Taupe

Je kan taupe proberen, hoewel ik voor me zelf inderdaad eerder parelmoer of licht perzikkleur zou kiezen. Misschien bij een goede drogist ad advies vragen en uitproberen, hangt natuurlijk ook van je huis/haarkleur af en van wat voor type je bent.

Waarom wil je nagellak en dan ook nog niet doorzichtige?

Juno

Juno

30-03-2014 om 10:44

Anna

Bij collega's zag ik fantastische nagellak en dat bleek gelnagellak te zijn. Nu heb ik geen zin om naar een salon te gaan en er was bij de Kruidvat een aanbieding met zo'n uv-lamp. Ik gisteren helemaal druk in de weer maar doorzichtige gellak ziet er gek uit, vandaar dat ik een kleurtje wil. Perzik is denk ik ook wel mooi.

Ash

Ash

30-03-2014 om 10:51

zo te horen

heb je een vrij lichte huid?
Ik zou geen astinten of heel bleke of juist heel felle/aparte kleuren nemen. Dan krijg je het effect of je nagels niet meer bij je handen passen.
Mocht je voor bruintinten gaan, zorg dan dat het geen askleur is, maar dat er een druppeltje rood in zit.
Mocht je voor oranjetinten gaan, ga dan meer voor roestbruin (dus weer met een bruintint erdoor).
Dieppaarstinten zijn ook mooi, maar ook hier: zorg dat het een warme tint is (dus met een druppel rood), dus een warme paars.
Als je te bleek neemt of parelmoer, lijkt het of je handen niet meer doorbloed worden om het even gek uit te drukken.
Als je te fel of onnatuurlijk neemt springt het zo van je vingers af optisch gezien.
ps: met acrylverf op je nagels experimenteren is goedkoper (plakband op je nagel, verf mengen en met opgedroogde plakbandje naar de winkel om er een kleur bij te zoeken die het meest lijkt.

Ash

Ash

30-03-2014 om 10:56

soak off polish

is geen gel en geen nagellak, maar zit er precies tussenin. Het houdt langer dan nagellak doet en is minder sterk dan een gellaag.
Je brengt het echt niet zomaar op als nagellak hoor, dan moet je er wel even wat meer van weten. Goedkope soorten dekken vaak niet goed, hechten niet goed enz.
Als je alleen base en top doet, dan heb je gewoon een mooie glans die minstens 2 weken blijft zitten.

Juno

Juno

30-03-2014 om 16:08

Geslaagd!

Bij de Ici Paris, hun eigen merk. Ze hadden van die staaltjes met nepnagels waar je je eigen hand onder kunt houden om te zien of het staat. Ik heb een lichte, zachte koraalroze, een lindegroen (heet army) en een hele diepe bordeaux die bijna bruin lijkt. Heb nu op elke nagel een kleur, nu kiezen welke ik met de lamp ga doen!

Anna

Anna

30-03-2014 om 17:21

Succes

Succes met de lamp! Laat je even weten of het gelukt is?

Juno

Juno

30-03-2014 om 22:46

Anna

Ik heb nu de bordeauxrode op en die staat wonderbaarlijk goed. Met die lamp is het nog even oefenen en nagels lakken is niet mijn sterkste punt. Ze zijn ook vrij kort waardoor ik vrij snel een stuk vingertop mee pak maar ik ben nu best tevreden over het resultaat. Ben benieuwd hoelang het blijft zitten. Het is wel wat dikker dan wat collega's hebben maar ik weet niet of dat door mijn onervarenheid met lakken komt of door al die gellagen die ook op de nagel moesten.

Juno

Oefening baart kunst. Het is ook uitproberen hoeveel lak je op je kwastje moet doen om een mooi egaal laagje te krijgen. Als je nagels iets langer groeien kan je het makkelijker uitstrijken. Verzorg je nagelriemen goed, lekker invetten bijvoorbeeld als je naar bed gaat. Ik gebruik regelmatig gewone nagellak, ik heb door jou verhaal ook wel zin om die gelnagels te proberen.

Juno

Juno

31-03-2014 om 06:49

Wil40

Als je de lamp van het Kruidvat wil moet je snel zijn, het zit niet in hun vaste assortiment en volgens mij duurt de actie tot morgen. De basisgellak ed kan je wel altijd krijgen en de lamp kan je ook gebruiken met 'echte' merken zoals sensationails. Het is een klein dingetje waar ėén vinger tegelijk onder kan maar dat hoeft dan ook maar 10 seconden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.