Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Astrid

Astrid

26-02-2014 om 11:50

welke gewoonte/tic heb je overgehouden uit je kindertijd?

Wat deed je vroeger en heb je nooit af kunnen leren?
Ik zoog op mijn ring-/middelvinger en daarbij aaide ik met de andere warme hand over mijn gezichtshuid. Daarbij gaf ik de voorkeur aan warme handen tegen een koude neus, wang en oor.
Dat vingerzuigen is er sinds mijn 9e niet meer, maar het aan mijn gezicht zitten en die koude huid voelen heb ik nooit af kunnen leren.
Ik doe het als ik moe ben, niet kan slapen, nerveus of verveeld ben. Het geeft me blijkbaar een kalmerend resultaat.
Ik was me er laatst erg bewust van, omdat ik ineens opmerkte dat ik op mijn werk steeds mijn oren opzocht

Als zenuwen tic heb ik dat ik aan velletjes trek of korstjes krab. Dat is zo in mijn pubertijd begonnen en kan ik maar moeilijk laten.

Wie heeft ook zoiets?

grappig

Ik pulk al van kind af aan aan de velletjes rond mijn vingernagels. Nooit gelukt om daar mee te stoppen. In tijden van stress is het erger en zien mijn vingers er echt niet uit.
Helaas blijkt het ook nog erfelijk...

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2014 om 20:15

Laat naar bed gaan

dat is het enige wat ik kan bedenken.

Tulp

Tulp

26-02-2014 om 23:22

Jippox

Dat heb ik nou ook!! Wat ellendig hè..... En dan heb ik ook nog 's werk waarbij er best op mijn handen gekeken wordt, zo genant!

En verder: sinds mijn kindertijd hou ik ervan om zachte doekjes tegen mijn gezicht te houden, vooral als ik moe ben.

Tink

Tink

27-02-2014 om 00:03

roffel

Ha, leuke vraag . Ik betrap mezelf nog regelmatig als ik ergens een roffeltje op sla met mijn vingers, gewoon in het voorbijlopen 1 roffeltje dus. Tikkerdetik! Volgens mijn ouders deed ik dat als peutertje al. Even horen hoe iets klinkt, ofzo

Haha, leuk onderwerp : )

Ik kon er als kind al niet 'tegen' als maar 1 van mijn handen nat is tijdens het afwassen of schoonmaken. Ik kan ook niet maar 1 hand insmeren met bv een creme, dan moet die ander ook.

Astrid

Astrid

27-02-2014 om 14:08

Dat gelijke...dat heb ik ook!

Zelfs met knipperen of op stoeptegels/over een zebra lopen

Ik tel de aardappels

En dat moet een even getal zijn.
Ook nadat ze zijn doorgesneden.
Als ik het niet zeker weet, gaat de pan op zijn kop en tel ik ze na.
Kom ik toch op een oneven getal uit, dan gaat er onheroepelijk nog eentje doormidden.
Een tic, ja

en dat stamt uit mijn kindertijd

Als we aardappels moesten schillen moesten we 4 kleine aardappels p.p.
Een grote telde voor 2 of soms wel 3.
Dus bij verschillende grootte van aardappel telde je de partjes.

Tigress

Tigress

01-03-2014 om 16:14

Haren draaien

Als ik moe ben, me verveel of nerveus ben dan ga ik aan mijn haren draaien. Dan neem ik een haarsliert en daar draai ik een soort touwtje van. Ik pak wel dezelfde sliert en maar draaien.
Dat van die velletjes rond de nagel ken ik ook wel. Gelukkig heb ik die velletjes niet vaak, maar heb ik ze wel dan kan ik het ook niet laten.

Monique D*

Monique D*

01-03-2014 om 17:01

Naar de wc vóór de warme maaltijd

Dat doe ik volgens mijn ouders al vanaf ik klein was.

En als ik ga slapen ga ik in foetushouding liggen met mijn duim tegen mijn bovenlip..

Tine Winkel

Tine Winkel

01-03-2014 om 20:28

pen uitelkaar draaien

als ik een nieuwe pen krijg, moet ik m altijd eerst uit elkaar draaien om te zien hoe er een nieuwe vulling in moet...

woehahaha leuk topic!

Wat een leuk topic is dit word er helemaal vrolijk van. Die aardappelen zijn geweldig. Ik zelf duim nog steeds naar volle tevredenheid en heb nog zelfs een lakentje waar alle gezinsleden jaloers op zijn ha ha.

Oh Eefy

Heerlijk, duimen. Zou ik zo weer willen doen. Ik heb tot mijn 23e geduimd. Het is dat ik mijn mooie rechte gebit (na drie jaar beugelen en een flinke kaakoperatie) geen geweld aan wil doen, anders zou ik er zo weer aan beginnen.

skik

Mea Proefrok

Mea Proefrok

04-03-2014 om 21:49

op de wc lezen

Zie titel. Deed ik als kind om overmaat aan broertjes en zusjes te ontwijken. Doe ik nu weer sinds er peuters in mijn leven gekomen zijn. Heerlijk.

Monique D*

Monique D*

07-03-2014 om 01:56

En wat dan als de kindjes naar de wc moeten?

Dan moet je toch het kleinste kamertje verlaten..als kindjes naar het toilet moeten, dan moeten ze NU!! Of is er een tweede wc?

Lou

Lou

07-03-2014 om 21:29

Kindertaal

Als ik boos of moe ben hoor ik mezelf woorden zeggen uit mijn kindertijd, zoals 'hemanie!' wat betekent 'helemaal niet!' of 'poeberen' (proberen).
En ik heb ook nog een oh-ik-ben-zo-blij-sprongetje van heeeeel lang geleden, dat maakte ik laatst nog zonder nadenken toen ik een ontzettend fijn telefoontje had gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.