Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

06-07-2014 om 17:40

Welke e-bike?

Ik denk er al een tijdje over om een e-bike te kopen, nu het fietsenplan nog bestaat. Dan kan ik regelmatig fietsen naar mijn werk. Dat is 18 km. Is dat haalbaar, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
En hebben jullie tips voor een goede e-bike? Een vriendin van mij heeft een icycle nuvinci, dat lijkt een degelijke fiets, maar ik heb geen idee. Natuurlijk ga ik binnenkort ook naar een fietsenwinkel, maar misschien hebben jullie nog tips?

Thursday Next

Thursday Next

06-07-2014 om 19:08

18 km

is heel goed haalbaar, dat fiets ik ook. Ik heb wel fietskleding aan en kleed me op het werk om.
Ik doe het wel op een gewone (hybride) fiets, ervaring met een e-bike heb ik niet.

Ervaringen

http://www.elektrischefietsen.com/elektrische-fiets-ervaringen/
Ervaringen van consumenten per soort fiets.

Ik ben er geen fan van. Als er onderweg iets is moet je al in Amsterdam wonen en een fietslidmaatschap hebben bij de ANWB. Ik krijg zo'n ding dan niet meer vooruit. Maar goed, als er iets met je auto is heb je ook een probleem.

Vera*

Vera*

06-07-2014 om 21:43

Annej

Dochter heeft een fietsverzekering bij Unigarant. Daarbij hoort een pechhulpservice en kun je naar fietsenmaker of huis gebracht worden.
In ons geval kan dochter beter papa bellen als hij er is, dat gaat waarschijnlijk veel sneller.

Vera*

Vera*

06-07-2014 om 21:45

Lynna

Als je je 18 km op de e-bike wil afleggen heb je er alleen profijt van v.w.b. snelheid als je geen last hebt van in de weg fietsende medeweggebruikers/scholieren.
Je kan wel met minder inspanning op je werkplek aankomen.

Lynna

Lynna

08-07-2014 om 09:29

Vooruit komen

Volgens mij kun je op de meeste e-bikes ook goed fietsen zonder trapondersteuning. Ik weet van een vriendin van me die de eerste dag naar haar werk wilde fietsen met haar e-bike en vergeten was hem op te laden dat hij ook zonder ondersteuning prima fietst. En bij de winkel waar ik hem wil kopen bieden ze ook pech hulp service.

Die site is handig, heb ik doorgestuurd naar mijn vriend. Want de fiets waar ik een oogje op heb, is er blijkbaar nog niet voor mannen.

Hoe lang doe jij over die 18 km Thursday Next?
Ik denk zelf dat ik het in driekwartier zou moeten kunnen doen. En inderdaad met veel minder inspanning, ik heb geen mogelijkheid om op mijn werk te douchen of zo. Omkleden en opfrissen kan alleen in een muf toilet.

Elinde

Elinde

08-07-2014 om 11:05

Sparta

Heb al 4 jaar een e-bike van Sparta. Bevalt prima en deze is niet zo prijzig. Ik heb er wel een ander voorwiel in laten zetten, een doorloopwiel. Daarmee kun je ook gewoon fietsen als de accu leeg is. Er zijn nu ook modellen waar zo'n wiel al standaard op zit.
Ik merk wel dat ik nu (na 4 jaar) de accu sneller op moet laden. Maar ik leg de accu gewoon elke avond aan de lader.
Ik heb nog nooit onderweg pech gehad. Ooit een lege accu, maar dan kun je gewoon doorfietsen.

Thursday Next

Thursday Next

08-07-2014 om 11:36

hoe lang

Ik doe het in 3 kwartier, die 18 km. Ik fiets gemiddeld zo'n 25 km per uur.
Ik heb wel een goede weg, mooi asfalt en maar een klein stuk door een dorp.

Lynna

Lynna

13-07-2014 om 22:52

Batavus gekocht

Uiteindelijk een Batavus gekocht. Ik ben er echt superblij mee. Vriendlief heeft ook een Batavus, maar dan weer een ander model. Meteen al leuke tochtjes meegemaakt, rijdt ook echt lekker tegen de wind in
En nu doorzetten dat ik er ook mee naar het werk ga, ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.