Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Welke boeken krijgen jullie kinderen komende week?

De Kinderboekenweek staat voor de deur. Welke boeken krijgen jullie kinderen komende week? En doen jullie verder nog iets om het te vieren?
Ik kom eigenlijk niet verder dan ieder jaar een Kinderboekenweektaart te bakken en dus een boek als cadeau.
Omdat ik de cadeaus al heb, moet ik om het Boekenweekgeschenk te krijgen alsnog een boek bestellen. Misschien doe ik nog ideeën op.

Ik heb gekocht:
Nieuwste deel Dummie de mummie. Nieuwste deel Tom Groot, en eerste deel Flip Fiasco.
Mijn kinderen zijn 12, 10 en 8

niks

Op school hebben ze altijd een boekenmarkt waar ze boeken kunnen kopen en verkopen, dus zo verschuift er wel eens wat aan het boekenaanbod hier in huis. Verder krijgen ze met hun verjaardag en Sinterklaas en de zomervakantie altijd wel 1 of meer boeken, en kopen de oudste 2 ze af en toe zelf.
Maar verder 'doen' wij niks aan kinderboekenweek.

Noet

Noet

06-10-2015 om 13:05

traditie

is dat we een boek gaan kopen.
Dit jaar gaan we dat jammer genoeg net na de boekenweek doen, maar dan wel in Maastricht.

Moppie wil graag: dagboek van een muts deel 7 hebben. Ik heb liever iets met minder plaatjes en wat meer letters voor haar, maar ja het is haar eigen boekenbon.

Op school hebben ze ook boekenmarkt, dat vind ik altijd wel een leuk initiatief. Komen wij van de boeken die niet meer gelezen af en er komt wat nieuws terug.

De school heeft ook zo'n mini-bieb, het ruilen wordt dus het hele jaar gepromoot.

Mijntje

Mijntje

06-10-2015 om 13:59

Tonke Dragt

Vreemd, m'n eerdere bericht verdwenen?
Ik koop vaak boeken tweedehands, maar zo'n kinderboekenweek vind ik altijd wel weer een goede gelegenheid om een boek te kopen, desnoods bewaar ik het voor sinterklaas.
Ik denk een van Tonke Dragt. Ik heb onlangs 'Brief voor de Koning' gelezen en mijn zoon (10) leest nu zelf 'De zevensprong'. Dus ik dacht aan: "Zeeen van tijd Deel 1: aan de andere kant van de deur." Ik wil het nog even inzien in de boekwinkel (als ze het hebben), anders een andere van deze schrijfster.
Het is nu best lastig kiezen zo na alle Harry Potters en Tolkien, meneer is niet gauw meer tevreden..

Hanne.

Hanne.

06-10-2015 om 13:59

ook niks

Hier krijgen ze ook niets. Boeken worden hier sowieso zeer sporadisch aangeschaft. Ik denk dat man en ik er 2 per jaar cadeau krijgen en dat het daar bij blijft.

(overigens geen enkele relatie met lezen, want dat doen we allen graag en veel, maar de bieb is stukken dichter bij en tot later op de avond open dan de boekhandel )

Anneque

Anneque

06-10-2015 om 14:20 Topicstarter

Mijntje

"Geheimen van het Wilde Woud" is een vervolg op "De Brief voor de Koning".
Ik heb onlangs "Torenhoog en Mijlen breed" voorgelezen, was een groot succes maar ik denk dat jouw oudste daar misschien nog wat te jong voor is?

O, en weet je waar we ook zo erg van hebben genoten? "Het oneindige verhaal". Komt wel één zó zielige scène in voor dat mijn zoon er twee dagen van moest bekomen. Trouw paardje verdrinkt langzaam in moeras ("Dag Meester, het was zo fijn om jou te dienen"). Dat was ff brullen Maar verder een práchtig verhaal.

Nur

Nur

06-10-2015 om 15:03

Ja, goed excuus

Ik ben dol op boeken kopen dus zo'n kinderboekenweek is weer een uitstekend excuus om er een te kopen. Mijn kinderen mogen met kinderboekenweek altijd een boek uitzoeken. Ze mogen zelf beslissen. Ik vind het altijd weer gezellig om met ze naar de winkel te gaan. Vaak neem ik voor mezelf ook weer een boek mee. En als ze echt niet kunnen kiezen tussen twee boeken mogen ze meestal allebei wel.

Ik koop sowieso vaak boeken. Vooral tweedehands. Ik ben dol op tweedehandsboeken winkels of op marktplaats kijken naar boeken. Ik bestel dan ook vaak boeken voor de kinderen. Met kerst en met hun verjaardag is een boek altijd een van de standaard cadeautjes.

Pug

Pug

06-10-2015 om 15:34

niks

Ik koop bij interesse of gelegenheid (boekenmarkt of zo), en verder zijn we lid van de bieb, maar zo'n week doet me niks. Wat 'vier' je er trouwens aan?

Knurf

Knurf

06-10-2015 om 17:52

vieren?

Ik vind een commerciële actie geen reden voor een feestje hoor. Vieren doe je als je iets bereikt hebt. Een nieuw levensjaar of een overgangsrapport.

Wij zijn al jaren lid van de bieb, dus wij lezen ons al een slag in de rondte. In en buiten de Kinderboekenweek.

Anneque

Anneque

06-10-2015 om 21:17 Topicstarter

Gut ik vind het gewoon leuk

Op school wordt de week feestelijk ingeluid, er is een boekenmarktje (ik heb in dit geval totaal geen bezwaar tegen ondersteuning van een branche die mij na aan het hart ligt en in zwaar weer verkeert), in de bieb zijn allerlei dingen te doen en ik bak cakejes oid. En ze krijgen dus een boek, zoals wel vaker.
Ik vier van alles. De eerste lentedag vier ik ook en daar heb ik dan helemaal niks voor hoeven doen

tja

Zoon is altijd jarig in de kinderboekenweek. Of heel soms vlak na de kinderboekenweek. Dus de kans dat hij een boek krijgt is vrij groot . Maar weet nog niet welke.

Groeten,

Temet

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-10-2015 om 23:03

Hier

mag ieder kind een boek uitzoeken. Niet omdat ik Kinderboekenweek direct een feest vind, maar wel een leuke traditie. Boekenweekgeschenk erbij. Ieder kind heeft daar een collectie van die zo veel boeken telt als het kind jaren oud is. En: ik mocht zelf ook altijd een boek uitzoeken in de Kinderboekenweek.... Nostalgie is het dus.

Aagje

Katniss

Katniss

06-10-2015 om 23:21

Niets

Voor het eerst koop ik dit jaar geen boeken. Oudste moet voor school veel lezen dus heeft even geen ruimte, al kan ze nog van gedachten veranderen. Jongste krijg ik niet aan het lezen voor haar plezier, en zei zelf dat ze niets hoefde. Ja, jammer, eind van 16 jaar traditie.

Knurf

Knurf

07-10-2015 om 07:05

grappig

Kinderboekenweek duurt van 6 tot en met 18 oktober. Dat is een heeeele lange week.

Dees

Dees

07-10-2015 om 07:35

goed geplanned

Het is een goed geplande week, niet rond moeder of Vaderdag, net nadat de dure startmaanden van school voorbij zijn en net genoeg van sint maarten, sinterklaas en kerst af. Commercieel prima uitgekiend door de commerciële mensen van de Kinderboekenweek.

Ik weet niet of ik voor de kleine man een boek ga kopen, hij heeft pas geleden nog een boek gekregen.

thea

thea

07-10-2015 om 08:12

tsja

Hier ben ik wat te enthousiast geloof ik. Kinderen mogen ieder jaar een boek uitzoeken, maar één vd kinderen wilde dat meestal niet...
(Kind is wel extreem gevoelig voor manipulatie. En dat is het ook wel een beetje. Ik heb ze graag aan het lezen..)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.