Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MerelR

MerelR

20-09-2016 om 11:40

Welk ondergoed aan naar de fysiotherapie?

Zo maar een nieuwsgierigheidje. Wegens rugklachten loop ik al een tijdje bij een fysiotherapie en zit ik daar dus altijd in mijn meest degelijk ondergoed, huidskleur of champagne bh met corrigerend ondergoed (zodat mijn vetrolletjes wat in het gareel blijven). Maar wat vinden jullie het prettigst. Het gaat me niet over wat de zorgverlener er van vindt, die kan het waarschijnlijk geen bal schelen, en ik neem aan dat je ook niet in pikante lingerie gaat maar wat wel?


Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-09-2016 om 11:50

lekker makkelijk

Ik hoef niet naar fysio, maar als ik wel moest zoals jij, dan zou ik het me vooral érg makkelijk maken. In ondergoed alleen voel ik me waarschijnlijk wat ongemakkelijker met mijn uitgezakte 50+ lichaam (ook al weet ik dat de fysio nog véél uitgezaktere 70+ lijven zal zien), ik zou dan liefst een soort fietsbroekje en een simpel shirtje aandoen als dat zou mogen. Of is het echt absoluut noodzakelijk in ondergoed en zo ja, waarom?

MerelR

MerelR

20-09-2016 om 12:07

50+

Hier ook een vijftiger met een fysiotherapeut in de leeftijd van mijn zoon en dat was sowieso even wennen. Maar het is inderdaad nodig om in mijn ondergoed te gaan, mijn rug (en eigenlijk ook een stukje van mijn billen) moet bloot zijn vanwege massage. Een shirtje of hemdje moet uit.

Taruh

Taruh

20-09-2016 om 12:33

schoon

Als het maar schoon is en zodanig dat de behandeling kan plaatsvinden.

Dus het is meestal een mismatch van een slip met een bh die ik half slapend uit de kast heb getrokken.

En dat maakt me verder helemaal niets uit.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-09-2016 om 12:45

Ik snap het.

Ik dacht eigenlijk meteen aan bepaalde oefeningen ipv massage. Nee, dan is een fietsbroekje met shirt geen optie. Ik denk dat ik hetzelfde zal doen als Taruh schreef. Zolang het maar schoon en heel is

Triva

Triva

20-09-2016 om 15:31

Mode kan mij echt niets schelen maar waarom koop je huidskleurige bh's? Zitten die beter ofzo?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-09-2016 om 15:37

Triva (ot)

Haha. Wat een grappige vraag. Je vraagt toch ook niet of iemand zwarte schoenen koopt i.p.v. blauwe, omdat ie zwarte beter vindt zitten?

Triva

Triva

20-09-2016 om 16:06

Wilgenroosje

Ik associeer huidskleurige bh's met een periode in de tijd dat je die dingen maar niet moest zien ofzo en een tijd dat er amper meer kleurtjes waren dan die. Het kan dus best zijn dat huidskleurige bh's meer corrigerend zijn (dat noemde merel ook) en daarom vraag ik het.

Half a twin

Half a twin

20-09-2016 om 16:15

Huidskleur

Makkelijk om te dragen onder alle kleding die ik heb. Een zwarte onder mijn zwarte jurkje en een witte voor onder mijn witte outfit waarbij nog een andere kleur extreem opvalt als er een randje boven het armsgat uitpiept. Voor de rest huidskleur, zeer functioneel.

Taruh

Taruh

20-09-2016 om 16:20

huidkleur (ot)

omdat andere kleuren soms ongepast zijn onder de kleding die je draagt waarbij je ondergoed door kan schijnen.
Past verder overal bij.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-09-2016 om 16:28

Oh,

dan lees ik het anders. Ik begrijp dat ze daar toevallig ligt in huid- of champagnekleur en dat dat corrigerend ondergoed is. Had ook zwart, wit of paars kunnen zijn. Neem het maar niet te serieus hoor Triva. Ik vind het gewoon een grappige vraag.

Ik krijg het zelf altijd enorm benauwd in corrigerend ondergoed, dus dat heb ik opgegeven. Kan nooit gezond zijn, al die afgeknelde organen.

Ik heb overigens een huidkleurige bh voor onder een witte blouse of witte t-shirts. Heb het idee dat dat het minst doorschijnt. En er zijn situaties waarin het toch beter is als je knalroze bh niet door je witte blouse heenschijnt.

Heb zelf regelmatig fysiotherapie. Nog nooit over nagedacht eigenlijk. Gewoon een lekker zittende bh (voor zover dat kan) en een enigszins degelijke onderbroek. Niet dat ie bij de eerste keer dat je moet bukken meteen in je bilnaad kijkt. Ik stem altijd wel de kleur een beetje op elkaar af. Ga dus niet in een zwarte slip met een huidkleurige bh.

Goh, ik ga morgen toch met een ander gevoel. Haha.

Mikkie

Mikkie

20-09-2016 om 17:32

idd

Een witte bh onder een wit shirt is geen gezicht. Zie je 'm zo zitten, vooral 50+ dames zie je zo vaak in de trein. Dus onder wit of lichte shirts: huidkleur, voor de rest maakt het niet uit. Zo lang je het maar niet ziet.

Miekemieke

Miekemieke

20-09-2016 om 18:19

pikante lingerie

Wel eens meegemaakt bij een onderzoekssituatie dat een vrouw behoorlijk pikant ondergoed droeg. Ik werd er meteen bij geroepen. En nee het was geen onverwacht onderzoek, de vervolgonderzoeken en behandelingen kon dokter niet zelf doen maar zijn stevige vrouwelijke collega had nog wel plek ha ha.
Ook wel eens meegemaakt dat een vrouw zich uit moest kleden maar er niets onder aan had, ha ha. Gelukkig hadden we nog wat verdwaald ondergoed van het verpleeghuis.

bloemetje

bloemetje

20-09-2016 om 18:32

geen string

Ik houd er wel een beetje rekening mee: ik doe geen string aan naar de fysiotherapeut.

En heel off topic: onder een wit shirt kun je het beste een rode BH doen. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is onzichtbaarder dan een huidkleurige.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

20-09-2016 om 18:55

Wit

Mijn ondergoed is altijd wit. Onder witte bloesjes draag ik een hemdje en witte T-shirts zijn bedoeld als ondergoed. Oh, ik bedenk net dat ik ook een gekleurde bh heb. Die draag ik dan niet naar de fysio in combinatie met witte onderbroek.

Vogel

Vogel

21-09-2016 om 08:22

Gewoon

Wat ik andere dagen ook draag. Maar ik heb dan ook niet heel opwindend ondergoed: zwarte onderbroeken en gekleurde bh's.
Huidkleurige bh's associeer ik met protheses en steunkousen en de tijd dat er niet anders was dan huidkleurig en wit. Zou ik nooit dragen. Maar ik heb dan ook geen witte blouses.

MerelR

MerelR

21-09-2016 om 12:22

Bikinilijn

Als het maar schoon en heel is is inderdaad het belangrijkste. Grappig om te lezen dat er ook personen zijn die kijken of hun ondergoed een beetje bij elkaar past, doe ik trouwens ook.
Schiet me ineens te binnen dat ik wel eens naar een zorgverlener moest en er onderweg achter kwam dat het een poos geleden was dat ik mijn bikinilijn had bijgewerkt. Of de fysio daar dan op let of niet maakt me niet uit, ik voel me er ongemakkelijk bij.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-09-2016 om 12:26

Onderweg

Wat deed je dan onderweg, dat je daar achter kwam?

Vogel

Vogel

21-09-2016 om 13:58

Gordel

Ik bedenk me trouwens dat matchend ondergoed helemaal geen issue is, omdat ik altijd iets onder óf boven de gordel mankeer, dus hooguit half uit de kleren moet. Hoogstens even oppassen dat ik geen jurk aan heb dus.

en de fysio

en de fysio

22-09-2016 om 16:57

strings

Als fysio zijnde vind ik het niet prettig als mensen in strings voor mijn neus staan tijdens een onderzoek/behandeling. Soms is het immers nodig om in ondergoed te staan/te behandelen.
Eigenlijk alles wat onder de "pikante" lingerie valt, vind ik niet fijn. Mijn mannelijke collega zorgt in zo'n geval er dan ook voor dat degene voortaan bij een vrouwelijke collega gepland wordt.
Ongeschoren benen, oksels etc. vallen op, maar dat is over het algemeen niet iets wat stoort. Te bloot of uitdagend ondergoed wel. Voor de rest vinden we niets gek.

Puber

Mijn puberdochter had afgelopen jaar fysio voor haar knieën. In ondergoed daar zijn vond ze absoluut geen optie (en zag er het nut niet van in) dus ging er in korte broek heen en weigerde die uit te trekken. Had de fysio het maar mooi mee te doen hihi. Gelukkig was het verder geen probleem.

Stenna

Stenna

24-09-2016 om 14:49

ot: huidkleurig

Ik draag meestal huidkleurige bh's. Omdat ik veel witte blousen heb (voor werk). Een rode heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat zie je echt wel. Dat is volgens mij een fabeltjes in het leven geroepen door mannen die dat wel pikant vinden, dat vrouwen daar in trappen en dan in een doorschijnende rode bh voor de beamer staan te presenteren.

Heb het al eens geschreven hier, lang geleden: Het is meer het woord "huidkleurig" dat de griezels geeft. Het zijn heel mooie bh's (de mijne) en ik noem de kleur zoals lingerie winkels dat doen: Champagne, Perzik, Nude of Poeder. Zelfde kleur, maar geeft al meteen een heel ander niet-oma idee.

Juline

Juline

24-09-2016 om 17:31

Ot: huidkleurig

Heel erg off topic, maar ik snap die term helemaal niet, we hebben toch allemaal een andere huidskleur?

Daarom

Daarom draag ik wit hahahaha. Ben net een melkfles.

Juline

Inderdaad. En alleen blanke mensen komen in de buurt van het beige dat huidskleur heet. Soms zijn er meer kleuren huidskleurig: http://www.archetypes.com/article/finally-a-lingerie-collection-for-all-shades-of-nude/

skik

Juline

Juline

24-09-2016 om 20:05

Skik

Mooi, die link. Dat is inderdaad precies wat ik bedoel.
Net als de Hansaplast pleisters, ook zo'n raar kleurtje.

Stenna

Stenna

24-09-2016 om 23:08

precies

Daarom zeg ik: champagne. Of perzik. Voor die ene blanke kleur dan. Voor de andere kleuren op de link zijn ook mooie namen te bedenken volgens mij. Weg met "huidkleurig".

Stenna

Stenna

25-09-2016 om 15:48

en weer on-topic

Ik zou het sportief houden: een stevige sportbh die alles goed bedekt en ondersteunt, en een shorty of boxer. Voel je je toch niet zo erg in je "ondergoed" staan. En voor fysiotherapeut ook prettiger denk ik (zie reactie boven van eentje).

Vesper Lynd

Vesper Lynd

25-09-2016 om 20:46

Erg

Ik kan me voorstellen dat je je als fysiotherapeut wel even ongemakkelijk voelt als een patiënt in een wulps setje voor je staat. Als je er iets over zegt ('trek volgende keer iets bedekters aan' oid), loop je het risico dat de seksuele intimidatie kaart getrokken wordt en jij de gebeten hond bent.

40er

40er

26-09-2016 om 07:08

Boxer

Meestal draag ik een string, maar naar de fysiotherapeut trek ik vaak een boxershort aaniet. Gewoon mijn normale bh, lichtroze tot zwart en alles er tussen.... spannende setjes alleen met speciale gelegenheden.

Tabitha

Tabitha

27-09-2016 om 17:46

40er

Wat voor speciale gelegenheden heb jij bij de fysio?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.