Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Qwerty

Qwerty

27-05-2014 om 14:42

Wat zouden jullie doen

Totaal niets met ouderschap te maken, maar wel graag jullie advies.

Wij moeten volgende week om 7.00 uur in Antwerpen zijn. Gisteren zijn we ook geweest (weliswaar pas om 1450) maar hebben toen gigantisch in de file gestaan voor Antwerpen. Daar zijn ze met de weg bezig.

Wat is wijsheid, vroeg weggaan met het gevaar dat we veel te vroeg zijn. Of een hotel pakken in Antwerpen en dan niet in mijn eigen bed slapen?
Misschien handig om te vertellen dat we vanuit de randstad wegrijden.

Met vriendelijke groet,

Qwerty

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-05-2014 om 14:49

Nou

Als het financieel en praktisch mogelijk is nemen jullie natuurlijk lekker een hotelletje. Geen straf toch?

patrica1966

patrica1966

27-05-2014 om 15:16

overnachten

overnachten in Antwerpen. Scheelt een hoop stress

bruin

als Bruin het kan trekken, zou ik ook overnachten daar! En, als het toch kan, misschien ook nog een lekker etentje er bij pakken. Leuke stad, leuke kroegjes, leuke restaurants!

Qwerty

Qwerty

27-05-2014 om 21:47

Geboekt

Bedankt voor jullie adviezen, soms heb ik nét dat ene duwtje nodig

Sukran

Sukran

28-05-2014 om 06:40

Jons, OT

"Als Bruin het kan trekken"...!!! Een grijns op m'n gezicht, dank! Dat heb ik al zo lang niet meer gehoord! Ik gebruikte die uitdrukking laatst bij iemand en die kwam niet meer bij, geen idee waar ik het over had. Ik heb 'm van een lange periode Achterhoek overgehouden . De uitdrukking: 'dat bost niet bij' schijnt ook volslagen onbekend te zijn bij de mensen om me heen, al begrijpen ze dan wel vaak wat ik ermee bedoel.

Sukran

Sukran

28-05-2014 om 06:43

Voor Qwerty

Ik ben een grote aanhanger van airbnb.com geworden, mocht je nog overnachting moeten boeken. Veel plezier in Antwerpen.

Sukran, ot

graag gedaan! Die 'bijbossen' ken ik dan weer niet. Wij hebben wel behoorlijk wat 'ouderwetse' uitdrukkingen van huis uit meegekregen, evenals een paar indonesische uitdrukkingen. Niet senang, pedis, dat soort woorden. Moeder was juf en geboren in Indië, misschien vandaar?

Dalarna

Dalarna

28-05-2014 om 08:55

hmm

Die Bruin ken ik ook (geen familie uit het oosten) maar dat bijbossen is mij onbekend.

qwerty

qwerty

28-05-2014 om 12:29

bruin

Bruin...haha ja gebruik ik ook weleens. Dus voor mij was het bekent. Manlief wist in eerste instantie niet waar ik het over had.

Sukran, we hebben inmiddels geboekt. Je tip hou ik in mijn achterhoofd. Waarschijnlijk staan er ,helaas, nog meer ritjes naar Antwerpen op de planning (Ziekenhuis)

Qwerty

neteret mut

neteret mut

28-05-2014 om 13:43

qwerty

rond A. is er zo vaak file, helaas. Het is dat we geen logeerkamer hebben anders was je welkom geweest bij ons ( in de buurt van A.)

Bruin (ot)

Bruin geniet volgens mij landelijke bekendheid. Ook hier trekt hij nogal eens wat (of niet, natuurlijk), en ik ben toch een geboren en getogen westerling. Maar dat bijbossen, daar heb ik nou werkelijk nog nooit van gehoord.

Overigens ben ik ook opgevoed met veel uitdrukkingen en ik gebruik ze regelmatig, zonder er verder bij na te denken, gewoonlijk tot verbazing en soms vermaak van collega's etc. Ik vind er zelf niets vreemds aan, maar het is kennelijk toch wat apart. Uitdrukkingen waarvan ik weet dat ze eigenlijk alleen in de familie voorkomen vermijd ik dan wel, of laat ik vooraf gaan door 'zoals mijn oom dan zei...' etc.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.