Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Alletiufr

Alletiufr

09-06-2015 om 14:36

Wat zijn jullie favoriete series?

Vraag van een familielid die na een operatie 6 weken rust moet houden. Geen vakantie dus. De dag komt ze wel door maar 's avonds zou ze graag een serie zien. Ik heb haar mijn favorieten (House of cards en Game of thrones) doorgegeven en die heeft ze 'uit'. Zoveel kijk ik verder ook niet. Ze kijkt elke avond 1 of 2 afleveringen. Ze heeft hbo of netflix (ben ik even kwijt) maar dvd's vragen in de familie of vriendenkring kan ook. Er loopt nu een topic, Call the midwife, en die geef ik ook nog even door.

Om ideeën op te doen; wat zijn jullie favorieten?


Golden oldies

M*A*S*H (kun je lekker lang mee vooruit). Hill Street Blues.

Recenter:
Six Feet Under (licht bizarre serie over lotgevallen in een familie van begrafenisondernemers).
Cold Feet (verwikkelingen onder, tussen, met en in een vriendenclub van dertigers).
Als ze van thriller/detectives houdt: er is een scala aan Scandinavische series, waarvan ik de volgende heel goed vind: The Bridge (Bron/Broen), The Killing, Den som dræber (Those who kill), Rejseholdet (Unit 1).
Of Borgen: Deense mengeling van soap en politiek over eerste vrouwelijke premier van Denemarken en haar spindoctor.

Kostuumdrama: Cranford.

Hadewich

Hadewich

09-06-2015 om 15:08

Nog een paar

Outlander (op hbo) en Vikings.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-06-2015 om 15:19

Series

Breaking Bad (leraar wordt boef)
The Americans (spionnen)
Soprano's (maffia)
Boardwalk Empire (maffia)
Masters of Sex (sex & wetenschap)
Modern family (familiehumor)
Real Humans (menselijke robots - Zweeds)
The Knick (ziekenhuis soap anno 1900)
Fargo (boeven en politie)
Girls (meisjes)

Daar kom je een end mee...

Thomas

Thomas

09-06-2015 om 15:34

Verschillende

Nurse Jackie, Six feet under, Dexter, broadchurch, de Goeden Eeuw, welkom bij de Romeinen,

Evanlyn

Evanlyn

09-06-2015 om 15:49

Downton Abbey, Sex and the City.

Miek

Miek

09-06-2015 om 16:20

Wayward pines
Prison break
Walking dead
Friends
How I met your mother
Grey's anatomy

Marie

Marie

09-06-2015 om 16:29

The Walking Dead
Vikings
Mr. Selfridge
Call the Midwife
Land girls
Once upon a time
De ijzeren eeuw

neteret mut

neteret mut

09-06-2015 om 16:58

en

black sails
de borgia,s
true detective
pilars of the earth (ken follet verfilming , er is ook eentje over een brug)

geschiedenis

De ijzeren eeuw loopt nu bij Andere Tijden.
En op zondagavond een serie over Abraham Kuyper waarin de reis die hij maakte naar landen rond de Middellandse zee opnieuw gedaan wordt.
O'Hanlons'helden (gisteren in de voetsporen van de Nederlandse Alexine Tinne).
In een periode dat ik zelf even moest revalideren heb ik De zomer van 45 gezien, over 2 vrouwen die alleenstaand een kind kregen van een geallieerde soldaat .
Ook al weer een tijdje geleden: In Europa van Geert Mak (naar aanleiding van het boek)
http://www.npo.nl/in-europa/POMS_S_VPRO_084046

Pieter

Pieter

09-06-2015 om 19:42

Dexter en The Big Bang Theory

en House natuurlijk.

SF en detectives

Dr Who
Sherlock
Real Humans (nieuwste start zomaar gemist, gelukkig ben ik bijna jarig en heb ik de dvd op mijn verlanglijstje staan)
Vera (detective)

De ijzeren eeuw!

Hoe kon ik die vergeten, facinerend!

vlinder72

vlinder72

09-06-2015 om 20:10

op netflix

Breaking bad
the blacklist
survivors
walking dead
Grace and frankie (met een geweldige martin sheen en Sam Waterstone als homo koppel)

Yeti

Yeti

09-06-2015 om 20:23

The tenth kingdom

Als je once upon a time leuk vindt, vind je the tenth Kingdom waarschijnlijk ook leuk.

S.O.A.

Sons of Anarchy. geweldige én gewelddadige serie. hele goede acteurs. en Breaking Bad natuurlijk. Homeland. Lost.Black sails. Vickings. Morse.Midsomer Murders. Lewis. The Bridge. Family Guy. South Park

Ikke

Ikke

09-06-2015 om 22:38

Lost

Toen ik zelf een paar jaar geleden ziek was keek ik hele avonden naar Lost. Een geweldige serie.
Verder vind ik house the mentalist en Jerico ook erg goed

Ook leuk van John Thaw

Is Kavanagh, sociale kwesties in de rechtbank en het persoonlijke leven van een oudere advocaat.
En de andere offshoot van Morse: Endeavour

De engelsen

Zijn sowieso leuk om te zien. Detectives: Vera en de night detective.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2015 om 13:52

Dokter Deen

En ik zie nergens Greys Anotomy. Als je van documentaire-informatieve programma's houdt die ook nog eens mooie beelden laat zien: 3 op reis, O'Hanlons Helden.

Miek

Miek

10-06-2015 om 14:24

kaaskopje offtopic

Posting #7 Grey's anatomy

Inanna

Inanna

10-06-2015 om 15:11

en de mijne

Devious Maids
Royal Pains
Criminal Minds
Grimm
Law & Order: SVU
Touch
Twisted
Unforgettable
The Returned (Netflix)
Outlander
CSI Cyber
Medium
Charmed

Mijn man zegt:
Breaking Bad
Sons of Anarchy
From dusk till dawn

Fiorucci

Fiorucci

10-06-2015 om 17:38

en...

Orange is the new black, grace and frankie, Call the midwive, Sons of anarchy,Breakind bad en de spinoff hiervan: Better Call Saul, Fargo,
House of cards maar dan de originele engelse variant.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-06-2015 om 20:18

Fiorucci

Die waren bijna allemaal al langsgekomen. Veel van mij, dus ik download even de afwijkingen. Misschien hebben wij wel een beetje dezelfde smaak.

Al vind ik Son Of Anarchy een niet te pruimen misdaadverheerlijking, net als The Shield van dezelfde makers. De bad guys zijn de good guys en de hele wereld is corrupt. Papa en mama kijken SOA en de kids spelen GTA5.

O brave new world that has such people in it. ..

Janeway

Janeway

10-06-2015 om 20:48

veel

Op het moment Outlander en Game of thrones
Verder
Arrow
Banished
Bones
Castle (2009)
Chicago Fire
Chicago PD
Dexter
Elementary
Eureka
Firefly
Forever (2014)
Fringe
Gotham
Grimm
Haven
Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
Marvel's Daredevil
Once Upon A Time
Person of interest
Poldark (2015)
Rookie Blue
Supernatural
The Flash (2014)
Turn
Vikings
Warehouse 13
White Collar

Dit zijn series die ik in verloop van tijd gezien heb.. Of nu naar kijk. Supernatural heeft bv 10 seizoenen daar kan ze even mee vooruit.

aanvulling

Nog niet zien langskomen in de lijstjes (sorry mocht ik wat gemist hebben), maar ook de moeite waard:

"ER" en "The Wire"

Ad Hombre

Mijn kinderen spelen inderaad GTA 5. en mijn jongste zoon zit op MMA. beide kinderen deden of doe gymnasium, ik en mijn vrouw ook. en soa is geen misdaadverheerlijking. gta wel. ik vind gta trouwens een mooi spel. mijn kinderen hebben geen strafblad.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-06-2015 om 23:02

Domovoi

O ja, SOA is misdaadverheerlijking.

Ik weet niet of de schrijver dezes gymnasium heeft gedaan:
Loathing Sons Of Anarchy (http://www.agingrebel.com/6732)

Hermann Goering had een IQ van bijna 140, wist je dat?

Ad Hombre

Ad Hombre

10-06-2015 om 23:05

GTA & SOA

Kijk eens, de maker van SOA wil dat de maker van GTA een SOA game gaat bouwen:

http://www.gamespot.com/articles/kurt-sutter-wants-rockstar-to-make-sons-of-anarchy-game/1100-6399213/

Blijkbaar ziet hij de overeenkomst wel, Domovoi.

Dat is trouwens een standaard onderdeel van IQ tests, overeenkomsten zien...

Fiorucci

Fiorucci

11-06-2015 om 08:34

Tja Ad Hombre

En Breaking Bad dan? Is dat geen verheerlijking van het dealen/bereiden van drugs bijvoorbeeld? Is Ocean 11/12/13 geen verheerlijking van het beroven van banken? Sopranos? SOA laat overigens wel degelijk duidelijk de keerzijde zien van het leven als een son of anarchy. Hopelijk komt het laatste seizoen snel op netflix.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-06-2015 om 11:36

Fiorucci

Waar het verschil in zit daar kan ik niet precies mijn vinger opleggen, maar inderdaad, Breaking Bad vind ik prima, Soprano's idem. Maar bij SOA en The Shield en GTA gaat de identificatie van de camera met de misdadige hoofdpersonen veel verder.

Die keerzijde zie ik niet zo. Ja, het leven als boef is hard en je loopt een groot risico dat je bloedend op straat aan je einde komt, maar het is duidelijk wie de good guys zijn, wie de helden zijn, dat is het motortuig. De echte boeven zijn de corrupte bestuurders en politieambtenaren. Vergeet niet dat er hele bevolkingsgroepen zijn die echt zo denken. Ook bij ons, daarom moeten burgemeesterwoningen soms bewaakt worden.

Bij Breaking Bad gaat het over good guys die bad gaan (de titel zegt het al), maar de morele boodschap is duidelijk. Z'n zwager is goed, Walter White is fout al zet hij zijn hele intellect in om zijn gedrag te rationaliseren, zijn motieven zijn jaloezie, haat en wraakzucht.

Bij de corrupte agenten van The Shield en het motortuig van SOA is zo'n perspectief nergens te vinden.

Ik wens alle fans van SOA niet toe dat ze het ooit eens echt met zo'n romantisch motorbendelid aan de stok krijgen. Dan piep je nl. wel anders. Walter White kom je nooit tegen, dat is een fantasie personage. Maar dat SOA tuig wel, geloof me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.