Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zus

Zus

25-01-2015 om 18:28

Wat zal ik vragen voor mijn verjaardag?

Enorm luxeprobleem, ik weet het. Over een paar weken ben ik jarig en man en kinderen willen graag weten wat ik wil hebben voor mijn verjaardag. Ik kan echt niks bedenken, erg he?
Ik hoopte op inspiratie hier . Voor het beeld: ik houd van lezen, maar heb verder geen hobby's. Werk veel nl. Ik houd niet van sauna's of dat soort gedoe. Nou, ben benieuwd of jullie iets weten voor mij om te vragen .


Beertje37

Beertje37

25-01-2015 om 18:32

Dagje weg

Gezellig een dagje Antwerpen, leuk hotel en lekker diner met het hele gezin!

Katniss

Katniss

25-01-2015 om 18:40

iPad

Heb je al een iPad? Ik zou heel graag een iPad krijgen. Mijn jongste heeft er net een voor haar verjaardag gekregen van haar vader (van mij een pyjama en sloffen - agossie), dus heb ik er eindelijk een in huis maar mag ik er niet mee spelen.
Weekendje weg is ook leuk, of luxe uit eten.

Mijntje

Mijntje

25-01-2015 om 18:43

een tas

Een mooie tas (schoudertas), maar die moet je wel zelf uitzoeken.
Ik ben er zelf nog niet aan, nog te veel papieren boeken die ik moet lezen, maar sommigen zweren bij een e-reader. Of heb je die ook al?
Een museumjaarkaart?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2015 om 18:53

Mijn dochters

zijn uit zichzelf begonnen met ocmbinatiecadeaus. Geen aparte cadeautjes voor vader en moederdag, maar iets waar we allebei blij van worden. Dit jaar zijn ze nog verder gegaan. Over een dikke week gaan ze iets doen waar alles van mijn man en ik onder gaat vallen. Mijn verjaardag, vader/moederdag en de verjaardag van man. Ik vermoed dat ze in huis iets op gaan knappen, mogelijk met als resultaat dat wij weer in een grotere slaapkamer kunnen slapen. Ik wacht maar af. Mijn dochters zijn misschien al wel ouder dan jouw kinderen.

uitje

ergens heen! Iets waar je plezier aan beleeft. Met een vriendin/zus/buurvrouw. Of met je geliefde. Of je hele gezin.

Een beleving geeft langer plezier dan een ding. Meestal.

Zus

Zus

25-01-2015 om 19:26

leuk allemaal

Wist wel dat ik op jullie kon rekenen! Ik vind alles wel leuk dat hier genoemd is. Kinderen willen iets tastbaars geven (ze zijn 12 en 13). E-reader wil mijn man mij graag geven, maar ben ik zelf ernstig over aan het twijfelen. Is dat echt wel wat? iPad heb ik al

Moni

Moni

25-01-2015 om 19:34

Een e-reader is geweldig voor een lezer

Met een iPad heb je altijd veel licht naar je ogen. Een e-reader leest zoals een boek. Alleen onthoudt die altijd waar je gebleven bent, ook voor meerdere boeken tegelijk. Dankzij mijn reader kan ik zonder leesbril lezen, ik stel gewoon de letters groter in. In de zon lezen kan ook. En het ding is veel lichter dan een boek. Ik houd van dikke boeken maar die zijn zo zwaar.
En er kunnen heel veel boeken op......

Vinden de kinderen een uitje niet tastbaar?
Zij vragen zelf ook cadeaus die voor henzelf misschien tastbaar zijn maar voor jou niet. Een uitje is voor iedereen. Leuke foto's maken. Die zijn tastbaar.

Of je vraagt een foto-album aan je kinderen met alle schoolfoto's van de afgelopen jaren of alle uitstapjes van het gezin inclusief vakanties.

Juno

Juno

25-01-2015 om 19:37

Even denken

Inderdaad een mooie schoudertas of een werktas, mooie pen, een agenda, e-reader (ik heb de Aura H2o hoog op mijn verlanglijst staan), abonnement op een tijdschrift zoals bv Onze Taal, ketting, ring, wollen shawl, plaid voor op de bank, zo'n armband die je kan connecten met je smartphone, goede nagellak/lippenstift/parfum, een kunstwerk, een belevenis, bloemenabonnement, gelnagels, nieuwe jas, lid van zo'n leeskring inclusief bijbehorende boeken, een heerlijke leesstoel voor in de tuin, iets voor je sport, een kleur/stijlanalyse voor jezelf, een interieuradvies voor een kamer waar je je aan ergert, luxe keukenspul zoals een creusetpan of zo'n kitchenaid, abonnement op netflix, een rolodex, een grammofoon, mooie leeslamp, leespakket met boek + boekenbon+ drankje+lekkers.
Zit er iets bij?

Hortensia

Hortensia

25-01-2015 om 19:42

Mijn idee...

Stedentrip, weekendje samen weg? Of valt dat bij jou in het vakje van de sauna en zo?

dihanne

dihanne

25-01-2015 om 19:43

e-reader

Ik heb in december een e-reader gekregen, en ben er erg blij mee.
Was een idee van mijn man

Ik ben zelf dol op boeken en heb kasten vol. Daarnaast lees ik ook nog veel via de bibliotheek (ik zit in twee leeskringen!)

Gezien mijn liefde voor boeken was ik bang dat een e-reader voor mij niet geschikt zou zijn.

Maar het bevalt me goed, hij kan in mijn handtas, en het leest prima.

groetjes
Dihanne

marie

marie

25-01-2015 om 19:46

kleurboek voor volwassenen

Ik heb voor mijn verjaardag een Kleurboek voor volwassenen gekregen met een doos Spectrum Noir kleurpotloden.
Echt heel leuk en relaxend.

neteret mut

neteret mut

25-01-2015 om 21:00

e-reader bevalt mij goed

ik heb zelfs 3 (2 tweedehandse), de laatste omdat ik voor in bed toch graag 1 met lampje erin wilde. Het gemak van dikke boeken toch in je handtas meekunnen nemen om overal door te kunnen lezen (bv wachtkamer ortho)

Draadloze radio

http://www.goeievraag.nl/elektronica/audio/vraag/418325/bestaat-draadloze-koptelefoon-waarmee-radio

Ik denk weleens aan een draadloze radio die ik op mijn hoofd kan doen als ik de afwas en het aanrecht doe. Ik houd van radioprogramma's. Maar als je die op de laptop aanzet wordt het geluid verstoort door het gerinkel van de afwas, dus direct op je hoofd lijkt mij handig. en zo zijn er meer saaie schoonmaakwerkjes waar ik graag radio bij zou willen horen. Idee?

Barvaux

Barvaux

25-01-2015 om 21:34

annej

Lijkt handig maar mijn mp3 met oortjes heeft een slecht verbinding in huis als ik naar radio 1 wil luisteren. Zit ik nog met skyradio opgescheept denk ik...

Ja een goeie dus Barvaux

En dat weerhoudt mij ook. Volgens mij bestaat er nog geen goede maar ik heb er ook echt te weinig verstand van.
Jaren geleden kon ik BNR radio horen als ik in de bus zat, daar denk ik nog weleens aan.
Als er goede technologie zou zijn zou ik dat met een beetje redelijke prijs aanschaffen denk ik.

Juno

Juno

25-01-2015 om 22:18

Anne J

Je kan dan beter een draadloze koptelefoon nemen. Die dingen bestaan al en in diverse prijsklasses. Of je zet de radio gewoon heel hard, heb je ook geen oortjes meer nodig .

Koptelefoon

Inderdaad. Maar dan moet je wel goede ontvangst hebben en niet alleen een paar muziekzenders.

podcast

Ik luister liever radioprogramma's via de podcast op mijn mp3 gegarandeerd storingsvrij!

Een mooi sieraad?

Heb de afgelopen twee jaar cadeaubonnen gekregen waarmee ik bij een online sieradenwinkel een gepersonaliseerd sieraad heb laten maken.

iets heel anders,

Een goede start van de dag met een stortdouche!
Sinds de oude douche is vervangen door een stortdouche combinatie, kan het mij niet schelen dat dit tevens een verjaardagskado betrof. Ik wilde geen tas, gebruikte altijd dezelfde tas en ook geen bodylotion waar de kast mee vol stond. Ik geniet nu van de douche en mijn gezin ook.
Ps voordat men dit waterverspilling noemt; de tijd onder de douche, daar ben je zelf bij.

amk

amk

26-01-2015 om 17:44

maar Flanagan (ot)

4 minuten met 10 liter per minuut is nog altijd meer dan 4 minuten met 3 liter per minuut.

Juno

Juno

26-01-2015 om 17:53

En?

Heb je iets gehad aan onze tips?

Amk (ot)

In de praktijk blijkt dat je sneller klaar bent met douchen omdat het water de voor- en achterkant tegelijk afspoelt. Je voelt je sneller schoon-
Met een stortdouche combinatie heb je ook de keus om je met een handdouche af te spoelen, voor de dagen dat je milieubewust bezig wilt zijn.

Zus

Zus

26-01-2015 om 18:32

En ik ga vragen...

Ik ga toch voor een e-reader! Vooral dat ik dan geen leesbril erbij op hoef klinkt aanlokkelijk
Bloemenabonnement vond ik ook een heel leuk idee, alleen blijkt nogal prijzig. Weekendjes weg:heerlijk, maar we gaan ook binnenkort op vakantie en dan is het er erg kort op. Mooi sieraad is ook goed idee, kreeg ik vorig jaar en het jaar daarvoor een mooie laptoptas! Dus allemaal reuze bedankt, want heb bovendien goeie tips nu voor cadeaus voor vriendinnen!

Pyn

Pyn

26-01-2015 om 18:40

tip e-reader

Vraag er één waarbij achtergrondlicht inbegrepen is (als optie). Bij de meeste e-readers moet je nog een lampje erop klemmen als je in het donker wil lezen, en dat lijkt mij niet prettig.
Ik heb een kobo en ben zéér enthousiast.

Juno

Juno

26-01-2015 om 18:40

Leuk!

Ik ben ook bijna jarig en ik twijfel nog tussen een e-reader en een tas.
De kobo H2o heeft goede recensies, wel wat duurder dan de voorganger maar schijnt het geld meer dan waard te zijn ook als je geen gebruik maakt van lezen in bad of branding. Wel krasgevoelig scherm las ik, dus een hoesje is een must. Als je het bij bol.com koopt heb je iedere keer dat je hem aanzet hun logo in beeld. Dat kan je met een truc wel weghalen maar is wel irritant. Lees net op NRC dat uitgeverijen kunnen meekijken naar jouw leesgedrag.

Zus

Zus

26-01-2015 om 19:29

Goeie tips

Dat van optie met lichtje is wel handig, dan heb ik ook geen leeslamp meer nodig?
Wat suf van Bol trouwens. Als je hem ergens anders koopt, heb je het probleem met een logo van dat bedrijf?

Zus

Zus

26-01-2015 om 19:30

Hoesje

Kunnen de kinderen mooi geven dan

Juno

Juno

26-01-2015 om 19:47

Zus

Alleen bol heeft dat maar dat kan je weg halen. Schijnt met een Windows makkelijker te gaan dan met een Mac. Ergens in een file moet je rommelen. Of de e-reader ergens anders kopen, dat kan ook want de prijzen zijn zo'n beetje gelijk. Andere bedrijven hebben het volgens mij geen ingebouwd logo.
Er zijn een hoop e-readers met ingebouwde verlichting die je ook nog kan instellen. Geen leeslamp én geen leesbril meer nodig. Even in een winkel voelen hoe het in de hand ligt en als het kan met het hoesje er al om. Ik heb de iPad altijd horizontaal maar dat kan bij een e-reader niet. Dat vind ik wel jammer, dat je altijd een staand formaat hebt.

Zus

Zus

26-01-2015 om 19:59

Nog 1 vraag

Bedankt voor de nuttige info. Laatste vraag: hoe lang gaat het mee voordat het weer in de oplader moet? Dat ik niet net lekker in de branding zit te lezen en dan floep

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.