Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

14-11-2016 om 18:47

Wat vragen jullie aan de Sint?

Voor de Sintvierders en gelovers, wat vragen jullie in de zak? Ik wil graag het nieuwe boek van JK Rowling, oorbellen en niet zo graag maar wel nodig, sloffen.

Pirata

Pirata

14-11-2016 om 18:55

portemonnaie

Ik heb een portemonnaie gevraagd en de DVD-box van Don Camillo (om mee te nemen op vakantie). Verder heb ik geen idee....

Morgaine

Morgaine

14-11-2016 om 20:19

Euh...

Ik vraag een dinges....

Taruh

Taruh

14-11-2016 om 20:21

Niks

Want het is een knderfeest. De volwassenen krijgen een chocoladeletter.

Tuinstoel

Tuinstoel

14-11-2016 om 20:34

bij ons ook

Het is een kinderfeest, alleen de kinderen krijgen cadeaus. Met Kerst geven wij elkaar wat.

lorie

lorie

14-11-2016 om 20:41

en ik

Ik vraag nieuwe pannen want wij zijn overgestapt van gas op inductie. Zeer nuttig! En ik vraag een boek. En een nieuw oogpotlood van lancome. We trekken ook loodjes, maken een surprise en een gedicht van minstens 16 regels. Heb er zin in.
Wij geven geen cadeaus met kerst want met kerst vier je andere dingen.

Juno

Juno

14-11-2016 om 21:10

Goh

Ik heb mijn hele leven Sinterklaas gevierd. Mijn ouders en grootouders ook. En íedereen krijgt cadeaus. Gewoon, voor je innerlijke kind. Sint vind ik juist een heerlijk feest om in een gedicht iemand op een grappige manier op de korrel te nemen, elkaar te verrassen met bijzondere of aparte dingen. Sint vind ik bij uitstek een feest dat je enkel met mensen viert die je na staan want hoe kan je anders schimpscheuten uitdelen en ontvangen? Het begint al eind september, begin oktober, bij ieder grappig voorval wordt geroepen: "Oeh, ik voel een sinterklaasfedicht opkomen!", of: "Ha, we gaan je terugpakken, dit wordt een prácht van een surprise."

Ik verheug me enorm op het schoenzetten, het maken van een surprise ook al heb ik nog geen idee, de verborgen stapel cadeautjes in mijn kledingkast die straks in de zak gaat, het samenzijn met mijn gezin op vijf december, de lekkere dingen die we gemaakt hebben en samen opeten.

Dus ja, hier staan de gewenste cadeautjes op losse briefjes in een envelop zodat een Piet hierin nog wat inspiratie kan opdoen. En we trekken ook lootjes, cadeau-inspiratie komt ook uit de envelop. Tenzij Sint zelf een beter idee heeft natuurlijk.

Alleen een letter zou ik wel erg kaal vinden.

Taruh

Taruh

15-11-2016 om 10:10

met gedicht

die letter komt met een gedicht. Wat ik dan best wel weer knap vind van mijn ex-man want hij maakt voor iedereen inclusief mijn vader toch een persoonlijk gedichtje.

Met kerst doen wij ook geen kadootjes.

Maar ik zou ook echt niet weten wat ik moet vragen. Ik ben juist bezig mijn huis leeg te maken, dan wil ik er juist geen dingen in krijgen.

Ben ook erg blij dat we het sint feest bij mijn ex vieren, dan blijven al die spullen ook daar.

De mensen die mij na staan willen niet samen in 1 ruimte zijn, dat doen ze al 1x per jaar (en de sfeer is dan moeilijk) Mijn gezin bestaat uit mij en mijn dochter. Mijn ouders willen elkaar liever niet zien en meer familie is er niet.

Kerst sla ik al jaren gewoon over want mijn beide ouders vinden dat ik daar op 1e kerstdag moet zijn en dat weiger ik. Dochter is dan bij vader omdat het anders zo'n heen en weer gesjees is valt kerst op zat/zon dan is het een gewone wisseling en doen we het wel. Oud en nieuw vier ik samen met vrienden, dochter is daar ook bij en dat bevalt ons prima.

Ik vind het bouwen van surprises helemaal geweldig maar ik ben daarin de enige samen met mijn dochter. Dus naar school gaat er weer een prachtig zwembad mee dit jaar. Haar vader schrijft samen met haar het gedicht en zo heeft ze toch een herinnering aan pa en ma samen.

Li

Li

15-11-2016 om 10:23

zelf

Ik koop mijn cadeau altijd zelf, anders loopt het mis . Dit keer een boek over een naaitechniek.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2016 om 10:33

Niets

Wij doen er niets meer aan. Al jaren niet meer. Ik zei gister nog tegen man, dat ik hoop dat ik de 'spirit' weer krijg als er kleinkinderen zijn, want het zegt me ondertussen zo weinig dat ik er geen traan om zou laten als het afgeschaft zou worden. Dat komt ook door het Pieten-debacle. Maar ik ga ervan uit dat ik de juiste stemming wel weer terugvind als het zover is.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2016 om 10:38

Alleen kinderen cadeaus

Ik lees dat sommigen alleen voor de kinderen cadeaus kopen. Hoe vieren jullie dan Sinterklaas? Merken de kinderen niet dat hun ouders niets krijgen?

Misschien ben ik zelf nog een beetje kinderlijk, maar áls je het viert, dan wil ik er zelf ook aan deelnemen met cadeautjes. Zelfs al zou je het zelf kopen, dan is het toch ook leuk om jezelf eens te verwennen. Mijn kinderen leefden ook mee met wat wij kregen, dat is leuk.

Hanne.

Hanne.

15-11-2016 om 10:53

Zonder

Wij vieren het inderdaad met alleen cadeaus voor de kinderen. Althans, soms komen we iets voor elkaar tegen en dan leggen we dat er bij maar 90% van de cadeautjes is voor de kinderen. We zetten ook onze schoen niet. De kinderen wel.

Geen idee wat mijn kinderen er van vonden/vinden. Ik heb ze er nooit over gehoord. Denk dat ze zelf aanvoelen dat Sinterklaas een kinderfeest is. Kan me nog herinneren dat mijn toen 5 jarige het wel een probleem vond dat zijn 2 dagen oude babyzusje geen schoen had om te zetten. Maar dat wij onze schoen nooit zetten heb ik'm nooit over gehoord.

S-fan

S-fan

15-11-2016 om 10:53

hier wel hoor

Wij vieren Sinterklaas zeer uitgebreid met cadeautjes en gedichten voor alle aanwezigen. We vieren het zelfs 2 keer: een keer pakjesavond met alleen ons gezin (4 pers, waarvan 2 pubers). Hierbij krijgt iedereen cadeautjes en gedichten, die we dan wel weer dmv een spel uitpakken. Meestal is dit een soort Party & Co, waarbij alle vragen en opdrachten met Sinterklaas te maken hebben. Ook vieren we het een keer met een deel van mijn familie, waarbij het vooral gaat om de surprises en gedichten.
Zelf vraag ik vaak een boek, een blad, een lekkere douchemousse (is ook handig met rijmen), een letter, een lippenbalsem dat soort dingen.

Li

Li

15-11-2016 om 10:57

hier

is Sinterklaas het feest van het jaar. Als je het erover hebt begint iedereen al geheimzinnig te kijken. Vroeger kwamen mijn grootouders altijd, en nu mijn vader. Al die vlijt, grappen en geheimzinnigheid, heerlijk.

Tuinstoel

Tuinstoel

15-11-2016 om 11:31

Kaaskopje

De kinderen weten niet beter dan dat het een kinderfeest is. Zij zetten hun schoen, niet wij. Zij hebben nooit volwassenen kadootjes zien krijgen.

Ik moet wel zeggen dat het bij ons thuis vroeger anders ging, maar omdat we kerst ook uitgebreid vieren met diner enzo houden we het maar zo.

Taruh

Taruh

15-11-2016 om 11:32

tuurlijk wel

Kinderen merken dat prima dat de ouders niets krijgen maar vinden dat volkomen normaal omdat altijd gezegd wordt dat sinterklaas een kinderfeest is.

Er zijn ook alleen maar kinderprogramma's voor sinterklaas itt kerst waar er ook op volwassenen gerichte programma's zijn.

De sint richt zich ook bij de intochten alleen op kinderen niet op volwassenen.

Het is net als met een verjaardag, dan krijgt ook alleen de jarige kadootjes en dat vinden ze toch ook gewoon.

Bennikki

Bennikki

15-11-2016 om 12:43

Leukste feest

Vinden mijn man en de kinderen het, we vieren het dit jaar met een spel (aangepast Monopoly), opa en oma en allerlei cadeaus voor iedereen. Mijn kinderen zouden het echt niet leuk vinden als de volwassenen geen cadeaus kregen, en de volwassenen ook niet denk ik. Iedereen koopt cadeaus voor iedereen want ik vind het belangrijk dat de kinderen leren na te denken over wat hun ouders, grootouders en broers/zussen leuk vinden.
Kerst is bij ons nogal besmet dus we moeten het van sinterklaas hebben.
De vraag was wat men vraagt voor Sinterklaas, maar dat weet ik nog niet eigenlijk. Een goede pizzasnijder lijkt me wel wat als ik erover nadenk. En Taruh, wat een nare situatie waar jij in zit met de feestdagen, ik wens je toch een leuke tijd toe op jóuw manier.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2016 om 14:17

Ieder viert het zoals hij prettig vindt

Vanuit mijn ervaring, zou ik het kaal vinden hoor, zelf geen cadeautjes.
Schoentje zetten vind ik dan weer een stap te ver. Dat is echt alleen voor kinderen. Vind ik.

Met kerst geven wij gemiddeld genomen geen cadeautjes.

Jaina

Jaina

15-11-2016 om 14:56

Lootjes

sinterklaas vieren we nu al een aantal jaar met lootjes trekken. Ik wil het elk jaar afschaffen maar dat mag niet De hoeveelheid cadeautjes is dus bescheiden. Ieder 1 cadeau. Ik krijg vaak een boek (altijd welkom), soms parfum (ook altijd welkom) en soms iets grappigs erbij (afhankelijk van de humor van de gever). Erbij een gedicht. Surprises doen we eigenlijk niet.
Daarnaast voor iedereen een chocolade letter, een adventskalender, en iets voor de kerst (sokken, trui, decoratie) en meestal koop ik nog een cadeau voor het gezin (een spel, een grote puzzel, een computerspel).

Vroeger vierden we het uiteraard heel anders met grote zakken cadeaus met speelgoed.

Daarnaast vieren we kerst en dan kopen we cadeautjes voor elkaar. Ik krijg dan meestal (weer) boeken (maar nog steeds welkom), parfum (ook nog steeds welkom), sierraden (altijd leuk), soms iets van een CD/DVD, kaarsen, badspul en soms eens een keer wat anders. Ik vraag niks verder hoewel ik altijd wel een lijstje met boekentitels beschikbaar heb voor wie er naar vraagt.

Verder weet ik eigenlijk ook niet zo veel. Nuttige voorwerpen koop ik altijd gelijk als ik ze nodig heb. Kleding vind ik te lastig om te vragen want dat wil ik zelf uitzoeken al heb ik van mijn dochters wel eens een mooie blouse of rok gekregen waar ik ook oprecht blij mee was maar het is toch wat tricky. decoratiespullen voor in huis wil ik liever niet want daar hebben we meer en meer dan genoeg van. Knutselen doe ik niet aan net zoals andere creabea hobbies. Soms wat tekenen maar daar heb ik meer dan genoeg spullen voor. Verdere (droom)wensen heb ik wel maar zijn veel en veel te duur

Dees

Dees

15-11-2016 om 16:07

nou

Wij vragen niets voor de Sint. Onze zoon krijgt 1 cadeau op sinterklaasavond, een een paar keer wat lekkers in zijn schoen.

Bloem

Bloem

16-11-2016 om 09:33

Nieuw lijf graag.

En als het niet teveel gevraagd is graag ook een andere schoonzoon.

Yaron

Yaron

16-11-2016 om 21:40

van alles

Ik vraag/koop voor Sint een nieuwe agenda, een grappige theediffuser met verse thee, wat haakpatronen van internet en misschien nog een paar bolletjes katoen. Ik koop meestal zelf twee of drie dingen en mijn man koopt soms nog een verrassing, ik ben dezelfde week ook jarig daar kopen man en de kinderen cadeautjes voor. Voor mijn man koop ik meestal de cadeautjes. De kinderen krijgen wel meer, maar ik vind het een gezinsgebeuren, waarbij iedereen wat krijgt. Al weet ik niet meer of mijn ouders ook wat kregen toen ik nog in Sint geloofde.

Wij gaan bowlen

Wij gaan met de pubers bowlen en steengrillen. Dat doen wij al een paar jaar. Dat is actief en ook gezellig.
En de lucht van steengrillen blijft bij de bowlingbaan.. Dat zie ik als kadootje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.