Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

rifka

rifka

28-12-2016 om 14:45

wat te doen op oudejaarsavond?

Jaren lang vierden we oud en nieuw met vrienden; in wisselende samenstelling. Vaak een spel ofzo.

Dit jaar zijn we met ons gezin ( kindeen leeftijd 17-10 jaar). Wat zullen we gaan doen? Oudste 2 willen eigenlijk naar vrienden van hen- omdat we thuis niet wat bijzonders gaan doen en alleen met ons gezin zijn. Ik merk dat ik het lastig vind; had ook liever wat gezelligs met anderen gedaan (gaat echt niet lukken lijkt het).
Wilde gaan lasergamen maar dat is dicht. Bowlen gedaan met kerst. Andere ideeën? Thuis of buitenshuis?

Laten gaan

Oudere kinderen die Oud en Nieuw met vrienden willen vieren lijkt me prima.
Kun je met de jongsten oliebollen en appelflappen bakken en televisie of een film kijken, even het programma afstemmen.

Spelletjes bij de hand is altijd goed voor zo'n avond maar een groep van diverse leeftijden vermaken lijkt me toch geen eenvoudige opgave. En de ouderen zijn meer geïnteresseerd in leeftijdgenoten. Prima toch?

V@@s

V@@s

28-12-2016 om 17:33

tja

Ik vond de eerste keer dat oudste elders oud en nieuw wilde vieren ook lastig. De eerste keer heb ik een compromis gesloten. Zij moest thuis blijven, maar mocht dan wel uitnodigen wie ze wilde. Was een gezellig avond met een grote groep uiteindelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 18:54

V@@s

Ik heb mijn dochter ooit aangeboden, dat ze best vriendinnen op Oudejaarsavond mocht uitnodigen als pre-party voor haar verjaardag. Maar dat is nooit gebeurd. Misschien ook omdat die weer ouders hadden die dat niet zo gezellig vonden.

zebra

zebra

28-12-2016 om 18:55

vrienden

misschien is het haalbaar als de vrienden van je oudsten naar jullie komen en dan na middernacht juist andersom?

Wij vieren oud en nieuw meestal alleen met ons gezin, vinden we fijn (hoef ik me niet te generen als ik op de bank in slaap dommel . Maar onze zoon gaat na middernacht nog een aantal uur uit met vrienden, is geen probleem. Hij wacht wel tot na de jaarwisseling omdat hij dat voor ons ook leuker vindt, erg lief van hem.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-12-2016 om 19:14

Ik ben al meerdere keren kinderloos geweest met Oud en Nieuw omdat de kinderen het feestje bij hun vader leuker vonden dan thuis blijven met mij (terwijl ze volgens planning bij mij zouden zijn). Helemaal prima, ze hoeven echt niet thuis te blijven om hun eenzame moeder gezelschap te houden. Ik ben naar mijn vriend gegaan, maar volgens mij ook wel eens alleen thuis.

T plan..

T plan hier is om vuurtje te stoken in de tuin als t niet regent en als t niet te hard waait. Dan kunnen de tieners marshmallow's roosteren en misschien n worstje? Glaasje erbij. En verder zijn we thuis. We hebben nog n jonge hond die t voor t eerst gaat meemaken. En ik woon ook nog niet zo lang op deze plek en ben benieuwd of we vuurwerk zullen zien. We wonen nogal buitenaf wat ik wel zo rustig vind. Wel uitnodigingen gehad van diverse vrienden maar die wilden dat we naar hun toe zouden komen ivm de activiteiten daar. Doen we maar niet. Verder is iedereen welkom hier. Hapje drankje....spelletje....hints?!?! Er zijn zelfs slaapkamers beschikbaar hahaha

V@@s

V@@s

28-12-2016 om 20:31

andere ouders

Mijn dochter was veruit de jongste van haar vriendenkring. De anderen hadden die discussie waarschijnlijk al eerdere jaren gevoerd met hun ouders.

geen probleem

Hier zijn beide kinderen (15 en 17) van plan om op oudjaarsavond naar vrienden te gaan. Ik vind het prima. Ik heb inmiddels wel begrepen dat ze in de loop van de nacht met vrienden als logees hier terugkomen. Vooruit. Ik heb ook wel eens een oudjaar alleen doorgebracht, beetje saai misschien, maar prima door te komen. Deze keer heb ik mezelf uitgenodigd bij een vriendin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.