Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

even anoniem

even anoniem

15-07-2014 om 08:36

wat spreekt jullie aan?

Hallo allemaal, ik dacht, laat ik hier eens een 'mening' vragen van 'de gemiddelde consument'. Ik ben al eeuwenlang forumlid, maar ben even anoniem. Wat ik mij afvroeg: stel jullie willen 'ergens heen', laten we zeggen een pedicure, fysiotherapeut, logopedist, etc. Je gaat googlen en bovenaan staat een gesponsorde link en daaronder 'anderen'. Wat klikken jullie aan? Wat spreekt je aan? Waar gaan jullie uiteindelijk heen? (wat geeft doorslag?)

krin

krin

15-07-2014 om 09:50

Anders, namelijk

Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van wat ik zoek.
Over het algemeen zal ik de gesponsorde links in eerste instantie overslaan. (Tenzij het echt om iets commercieels gaat als een kast of een paar schoenen.)

Afstand is natuurlijk een criterium. Ervaringen ook, dus daar zou ik gericht op zoeken. De staat van een site bepaalt ook mede mijn indruk van de dienstverlener, dus een hopeloos ouderwetse site met dansende smileys of een site vol taalfouten of zweeftaal gaat ook onderop. Al té gelikt is ook weer niet goed.

Het is een ratjetoe van afwegingen, zeker niet allemaal even rationeel. En bij de dingen die jij noemt, zou ik liefst vooral op persoonlijke aanbeveling afgaan, van bekenden of deskundigen.

Da Hombre

Da Hombre

15-07-2014 om 10:03

Niet negatief

Ik interpreteer zo'n 'ad' niet perse negatief. Je ziet in ieder geval dat iemand de moeite heeft gedaan zich juist op jou (als doelgroep) te richten. Ik vind advertenties pas echt irritant als ik niet op zoek ben. Zoek ik een xtherapeut dan is het wel relevant.

vlinder72

vlinder72

15-07-2014 om 10:19

Afstand

Afstand is belangrijk en ook of de website bijgehouden is. Informatie over de tarieven in 2012 is voor mij een afknapper.

Contact gegevens moeten snel te vinden zijn en ik vind het erg prettig als ik kan mailen en er dan ook een reactie komt.

Gesponsorde links vind ik geen probleem zolang ik dan maar niet daarna weken achtervolgd word met reclame blokken links of rechts in beeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2014 om 19:26

Reclamelinks sla ik over,

Tenzij het van een door mij gezocht site is.

Katniss

Katniss

16-07-2014 om 19:29

Ook

Die bovenste links klik ik nooit aan, en ik kies dus geen reclamelink.

Stenna

Stenna

19-07-2014 om 00:33

zelfde

die bovenste, betaalde links sla ik altijd over.

Petra Pakje

Petra Pakje

21-07-2014 om 09:11

Zoektermen

Mijn ervaring is dt als je op een onbetaalde link klikt, je meestal meteen op precies de goeie pagina terechtkomt. Bij Betaalde pagina's kom je meestal op een algemene hoofdpagina waar je dan alsnog moet gaan lopen zoeken, én vaak niks vindt, omdat die sites zoveel mogelijk zoektermen gebruikt hebben, ook zonder dat ze het daadwerkelijk op hun site hebben staan, om maar zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.

Ik klik dus ook meestal op de onbetaalde links.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.