Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat past in dit rijtje? (tv-series)

Wat vinden jullie in dit rijtje passen?
M*A*S*H - Hill Street Blues - Six Feet Under - Rejseholdet (Unit One) - The West Wing

Dit vond ik stuk voor stuk geweldige series. Andere vond ik ook goed (Borgen, The Bridge), maar die hadden niet dat je ne sais quoi

Wb dat laatste: in het eerste rijtje is de setting (Amerikaanse politiek, oorlog, begrafenisonderneming) weliswaar interessant, maar van ondergeschikt belang. Ik zie als overeenkomst dat het in alle series ging om loyaliteit, vriendschap, collegialiteit, (soms) verraad. Een club mensen die jarenlang samen optrekken, hun werk doen en er het beste van proberen te maken.

Heb pas de allerlaatste aflevering van The West Wing gezien en weet nu niet zo goed wat ik verder moet Ik ga sowieso seizoen 1 nog maar eens bekijken, nu ik iedereen zo goed ken. Maar dan?

Heb iets van Boardwalk Empire gezien, maar dat trok me niet. House of Cards (Britse versie) was vermakelijk, maar meer ook niet. En de Amerikaanse versie klinkt zo ongeloofwaardig. Lijkt (maar ik kan me vergissen) niet aan mijn typering te voldoen: loyaliteit, vriendschap, etc.


vlinder72

vlinder72

14-07-2017 om 10:26

Series

Breaking bad
Designated survivor
Game of thrones (genoeg verraad en vriendschap )
Orange is the new black
Bloodline (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het sfeertje plezierig vind maar ik kom niet echt lekker in het verhaal. Ik merk dat ik steeds toch voor een andere serie tussendoor kies)
Sherlock (totaal iets anders maar ik vond het een fijne serie)

Tine Winkel

Tine Winkel

14-07-2017 om 10:26

cold feet

of Gilmore girls?
of is dat helemaal niet wat je zoekt?

Jackie

Jackie

14-07-2017 om 10:33

Ik zou ook zeggen

Breaking Bad

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2017 om 10:42

Ik volg nog steeds

Greys Anotomy. Cold feet is inderdaad ook een leuke serie. Momenteel volg ik Capital. Een korte Engelse serie. Ik durf nog niet te zeggen waar het heengaat. Ik ben zwaar 'fan' van Britse detective/politie/detective-spelende-pastoortjes/enz.-series. Het Franse Falco is ook wel aardig trouwens en er is ook een Franse serie met een vrouwelijke variant, maar ik kom niet op de naam. Valt gewoon onder vermaak.

Anneque

Anneque

14-07-2017 om 10:51 Topicstarter

feelgood

Volgens mij hebben `mijn` series een vrij hoog feelgoodgehalte, maar wel kwaliteit. Zo typeer ik het maar even.
Vraag me af of series als Breaking Bad en GoT wel voldoende feelgood zijn..Cold feet is een goed voorbeeld ja! Heb ik ook lang gevolgd.

Greys Anatomy is misschien wel wat....ik keek als kind naar St Elsewhere....lijkt het daar wat op?

margaretha

margaretha

14-07-2017 om 11:09

westworld

over wanneer ben je een mens, over eigen vrijheid. Sorjonen, Finse detective.
Heet die Franse niet iets als Candice Renoir? Er is een engelse serie, 2 jaargangen , over moorden die na jaren opgelost worden en hoe daders en familieleden daarmee omgaan (iets met forgotten in de titel)

Vesta

Vesta

14-07-2017 om 11:25

Call the Midwife

Vriendschap, maatschappelijk betrokken, historisch goed geplaatst. Ik mag er graag naar kijken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-07-2017 om 12:06

Suits?

Ik ben nu Suits aan het kijken. Erg leuk en ik moet me inhouden om er niet in een maand zes seizoenen doorheen te jassen (lukt niet erg). Hiervoor heb ik Designated Survivor gezien, ook echt een aanrader!
House of Cards vond ik vreselijk, na twee afleveringen waren er alleen nog maar slechteriken voorbij gekomen, en ze praten tegen de camera, heel stom.
Call the Midwife en Gilmore Girls zijn heel anders, maar moeten zeker op mijn favorietenlijstje, en ook Grace & Frankie was heel leuk (korte afleveringen dus mooi voor tussendoor).

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2017 om 12:54

Anneque

In zekere zin is Greys Anotomy qua sfeer wel te vergelijken met St. Elswhere.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

14-07-2017 om 13:40

Call the midwife

Vind ik echt geweldig. Niet te romantisch voor mijn gevoel, sociaal bewogen, hoopvol, mooi geacteerd. Ook leerzaam in de zin dat je meeleeft met de medische (on) mogelijkheden van die tijd. Ontdekkingen die een vloek blijken.

Anneque

Anneque

14-07-2017 om 14:15 Topicstarter

Dat klinkt goed

Call the midwife, dat lijkt me echt wel wat!
En Westworld vind ik intrigerend, ga ik ook eens zoeken.
Suits, vast ook leuk. Ik keek vroeger in elk geval graag naar LA Law

en als je suits leuk vindt

kijk dan ook 'the good wife'. Zeven seizoenen, heerlijk!

Zomer

Zomer

14-07-2017 om 15:41

Series

Op nummer 1 toch echt Breaking Bad. Tja, feelgood. In ieder geval spannend, goed verhaal en heel goed geacteerd. Homeland is mijn volgende favoriet!

The Killing vond ik ook heel goed. Een aanrader. Voor een feel good gevoel raad ik je mijn favoriete RomCom film aan While you where sleeping. Speelt zich af rond kerst en oud en nieuw. Dus misschien nog even wachten tot de winter

margaretha

margaretha

14-07-2017 om 16:31

re zomer

och ... paar dagen geleden was the family stone op TV (in Belgie dan), ook een kerstfilm.

Zomer

Zomer

14-07-2017 om 16:38

Margaretha

Oooh, de titel zij mij eerst niets maar even gegooled en jaaaa, ik ken hem Onlangs ook nog gezien!

margaretha

margaretha

14-07-2017 om 17:24

zomer

ik vond het best een leuke en zeker in het genre kerstfilm een goede, maar nu?
On topic: jongste had Breaking Bad nooit gezien, is daarmee begonnen. Voor mijzelf staat The Handmaid's tale klaar (boek vroeger wel eens gelezen en ook de film gezien, nu de serie nog)

40er

40er

14-07-2017 om 18:19

Springvloed

Ik ben dol op Scandinavische thrillers en vond de serie springvloed ook geweldig.
(Verder geen tips ofzo, wij zijn netflix-loos, al twijfel ik wel of we er niet ook eens aan moeten beginnen)

Willekeurig

in tijd en waardering: "Gommora", "Madam Secretary", "Follow the money", "Occupied", "Bevergem" (wellicht enkel herkenbaar voor Vl), "Als de dijken breken", "I, Claudius", "La Piovra", "Penoze", "The Borgia's", "Beck", ... En een flink deel van wat hier al genoemd is.

marlies

marlies

15-07-2017 om 12:17

leuk

Ik zie een paar bekende series langs komen zoals Game of thrones (maandag weer een nieuw seizoen!!) maar dat is inderdaad verre van feelgood en er zitten expliciete seksscenes in, met name in het eerste seizoen.
Narcos vond ik een erg goede serie en mag het ook eentje van vroeger zijn? Centennial! Dat is nog altijd mijn nummer 1 serie. Verder vind ik Modern Family erg leuk.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2017 om 12:48

Zomer

De titel zij mij eerst niets
De titel zei mei eerst niets
De titel zij mei eerst niets
De titel zei mij eerst niets

Er is er maar eentje goed, welke denk je?

Triva

Triva

15-07-2017 om 16:55

veel

Veel van wat ik hier lees is leuk (Falco bijv) maar wat ik geloof ik nog niet voorbij heb zien komen is Happy Valley (Engelse politieserie, echt steengoed!). Wat wij ook wel grappig vinden is The Sniffer (Oekraïne).

Zomer

Zomer

15-07-2017 om 20:51

Ad Hombre

--

Zomer

Zomer

15-07-2017 om 20:53

Oooh

Ik had een heel leuk passend plaatje gepost maar helaas, niet te zien Oja Ad, zoek de fouten.....!

Zomer

Zomer

15-07-2017 om 20:55

Ad Hombre

Ik moest er 3 berichtjes over doen maar ik weet het. Zin nummer 3 is goed. Want in mei leggen toch alle vogels een ei Oeps, ik bedoel een ij.

Mad men

Jij schreef:"Ik zie als overeenkomst dat het in alle series ging om loyaliteit, vriendschap, collegialiteit, (soms) verraad. Een club mensen die jarenlang samen optrekken, hun werk doen en er het beste van proberen te maken."

Ik zeg: Mad men. Voldoet aan alle bovengenoemde verlangens, met als bonus een prachtig gestyled decor van de jaren 60 en de omslag van spruitjeslucht naar hippiedom. De dochter zie je groeien van kleuter tot tegendraadse tiener, en het kind speelt briljant.

Eerste afleveringen, eerste hele seizoen misschien, is even inkomen want het male chauvinism van Don en zijn reclamebuddies (denk Ad Hombre in het kwadraat) krijgt in de prille sixties alle ruimte. En even het leek even een kant op te gaan waar ik niks in zag. Iets met persoonsverwisselingen, maar dat speelt verder nauwelijks een een rol in de verhaallijn. Hooguit dat het verklaart waarom de hoofdpersoon is zoals tie is. Daarna zit je voor zes seizoenen gebeiteld.

Ik voelde me net als bij Six Feet under een beetje verloren na de laatste aflevering, of je ineens van een vriendenkring afgesneden bent. Snif. Over je ne sais quoi gesproken.

De andere gezinsleden hier zijn erg te spreken over GOT en Breaking Bad. Van het gekrijs bij de eerste ben ik al na 5 minuten tureluurs, en die terminale scheikundeleraar wilde ik na een voltooide aflevering zelf al naar de Levenseindekliniek brengen. De neurotische Carrie van Homeland vond ik na een seizoen ook wel genoeg.

Aan mij is wat gezapiger werk met veel saamhorigheid)een stuk beter besteed: het al genoemde Call the midwife, Love Child (opvang van zwangere tienermeisjes in de jaren '60 met Kenaus die ze slinks tot afstand dwingen), Bomb girls over een groep Canadese vrouwen die in WO2 riskant werk verrichten in een wapenfabriek voor de boys overseas.

Anneque

Anneque

16-07-2017 om 11:46 Topicstarter

Kenfan

"...en die terminale scheikundeleraar wilde ik na een voltooide aflevering zelf al naar de Levenseindekliniek brengen"
LOL!

Ik ga beslist Mad men uitproberen, ken het alleen van de titel maar heb er nooit iets over gelezen of van gezien. Ad Hombre in het kwadraat vind ik trouwens best een aanbeveling hoor

Ik denk dat jij voor ongeveer dezelfde series/sfeer valt als ik. Heb je Cranford (en return to Cranford) wel eens gezien? Britse kostuumdramaminiserie, ook de moeite waard.

Ava

Ava

16-07-2017 om 12:05

Leuke draadje!

Ik doe hier ook ideeën op! Nu kijk ik niet veel en alles wat ik goed vond, is al genoemd.

.... behalve eentje waarvan de naam mij ontschoten is. Ik hoop eigenlijk stiekem dat er een vervolg is gemaakt. Het is een politieserie die zich o.a. in Duitsland, België en ergens in Scandinavië (Denemarken?) afspreekt. Alle drie de talen komen aanbod, gespeeld door acteurs uit het land zelf. Het gaat om een cover-up, who has done it, moord op een groep dames (waarvan bijna alles is uitgewist behalve een foto). Iets met Wolf, staat mij bij.. maar ik weet het niet zeker.

margaretha

margaretha

16-07-2017 om 13:27

re ava

?crossing borders?

Ava

Ava

16-07-2017 om 13:56

Gevonden

The Team!
Spannend en heel goed geacteerd. Ik heb het verslonden.

Nog wat

Cranford ken ik niet, maar ik krijg het wel vaak bij BOL aangeraden nadat ik daar een keer een spotgoedkope DVD had meebesteld om boven de 20euro uit te komen. North and South, niet de bordkartonen Burgeroorlogsoap met Patrick Swayze, maar een negentiende Britse domineesdochter die door financiele tegenslagen met haar ouders van het mondaine Zuiden naar het armetierige, industriele Noorden moet verhuizen en daarop sociale misstanden stuit. Charles Dickens meets Jane Eyre.

En meer recent kostuumdrama: the Crown, over zie Queen Elisabeth. We kijken het met een groepje, dus ik moet helaas nog drie weken wachten.

Wat oudere Engelse serie: Life on Mars, interessante mix van the Singing Detective en Hill Street Blues. en vooruit de Gebroeders Leeuwenhart. Politieagent belandt na ongeluk in de jaren 70 (het wordt in het midden gelaten of het een tijdreis is o comateuze hallucinaties, of zijn hiernamaals. Zijn moderne ethische manier van rechercheren botst regelmatig met de ruige aanpak van zijn collega's.

En uit de parel van onze vroegere opblijfavond, Cold Case. Zo in den treure herhaald op Net 5 dat de kinderen en ik aan een openingsbeeld genoeg hebben om het hele verhaal op te lepelen. Integer recherche team stort zich met veel betrokkenheid op cold cases, soms van decennia oud (they have waited the longest). Heel sfeervol, met muziek uit het tijdvak, en niet zelden worden maatschappelijke misstanden uitgewerkt, van de strijd om het vrouwenkiesrecht, de burgerrechtenbeweging tot aan crystal meth gebruik in de ghetto's.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.