Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Merel

Merel

17-10-2016 om 17:35

Wat neem je mee voor een man van 76 in het ziekenhuis?

Heeft iemand een leuk idee wat je mee kunt nemen voor een man van 76 in het ziekenhuis? Het is geen echte lezer geloof ik, bloemen vind ik te saai, plantjes mogen meestal niet. Iemand een origineel idee?

Iets lekkers

Ziekenhuisvoedsel is berucht slecht, (oudere) mensen raken makkelijk ondervoed, vooral als je niet zelf er wat bij kunt scharrelen en snacken.
Je kunt vragen wat hij lekker vind dat je voor hem meeneemt.
Sommige ouderen lusten graag vis, paling of zo, haring of makreel, of roggebrood met stroop. Of anders een milkshake. Of een andere verse warme hap.
Patat of kroketten kan natuurlijk ook.
Of chocola.
En als er een dieet is kun je daar rekening mee houden.

Egel

Egel

17-10-2016 om 17:43

sudoku of zo?

Een sudokuboekje of zo? Of andere puzzels?
Reep chocola of fruit (sowieso afhankelijk van of dat kan in zijn geval).
Als hij dichtbij je staat: een foto van jou met gezin, of van hem met iemand uit je gezin?

Half a twin

Half a twin

17-10-2016 om 17:44

puzzelboekje

Een varia of zo waar vanalles in staat. Kruiswoordpuzzel, woordzoeker, sudoku enz. Met pen of potlood. Heeft hij iets te doen als hij lang moet blijven.

Mijntje

Mijntje

17-10-2016 om 17:49

Tijdschrift

Een tijdschrift, hp de tijd/vrij Nederland ofzoiets. Voor een heel boek heb je in het ziekenhuis vaak geen puf. Als hij van taal houdt een boekje van Paulien Cornelisse, dat is goed te behappen.
Of als het je vader is een foto van je kinderen?

Kleine dingetjes

Chocolade, pepermunt, menthosballen, stiftje lippenbalsem, potje nivea, blanco boekje of schrijfblok met pen, krant van die dag, lieve kaart, losse roos in een stevig flesje, foto's en kindertekeningen.

Nav AnneJ

Ik ben het eens met AnneJ, maar haring of paling zou ik niet doen, dat is gemeen tegenover de kamergenoten die misschien ook wel een hapje lusten. Het ruikt nogal sterk.

Maar inderdaad is ondervoeding in ziekenhuizen een reëel probleem, dat daadwerkelijk het herstel kan belemmeren, en zeker bij ouderen. Dus lekkere hapjes is geen gek plan. En laatst hoorde ik hoe een docent diëtiek - een kennis - met een andere kennis sprak over welk eten haar zieke bejaarde vader het best kon eten. Vooral veel eiwit, om het verlies aan spiermassa tegen te gaan.

Lekkere eiwitrijke hapjes dus. Maar met een tijdschrift is ook niks mis.

Groeten,

Temet

In aanvulling op Temet

Bij haring en paling denk ik niet zozeer aan verlangende kamergenoten, maar ook kamergenoten die echt misselijk worden van de geur!
Hoe dan ook, geen vis dus lijkt me

Ik vind zelf de suggesties van Narcis wel leuk. Gewoon wat kleine dingetjes. Het gaat ook om het gebaar immers.

zebra

zebra

18-10-2016 om 16:15

ik zou ook denken

aan een aantal kleine dingetjes zoals het genoemde puzzelboekje met pen, tijdschrift als je weet wat hem interesseert. Misschien ook een stukje quiche ofzo.

Sultana of

Minipakjes vruchtensap.(6-stuks) zodat hij niet op een ronde hoeft te wachten als hij eat lekkers wilt drinken.
Verder vinden mensen pepermint lekker verfrissend.
Anders een spel kaarten voor als hij patience wilt spelen en niet met een pc/mobiel werkt.

Merel

Merel

18-10-2016 om 22:12

Gebeld

Ik heb toch maar zijn partner gebeld en het moet zeker geen eten of drinken zijn, niets smaakt hem namelijk.

Hij wil wel een leuk tijdschrift of boekje maar ik zou echt niet weten wat. Heb ook geen tijd meer om iets te bestellen op internet, moet het morgen kopen. Wat is een leuk luchtig tijdschrift met veel korte stukjes voor mannen of wat is een leuk boek wat de Bruna wel heeft?

40er

40er

18-10-2016 om 22:20

Nou AnneJ

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst hebt gegeten in het ziekenhuis, maar hier in het streekziekenhuis kun je heerlijk eten hoor! Elke dag kun je kiezen uit diverse maaltijden, van Hollandse pot tot heerlijke roti of Indisch. (Mijn ervaring is een jaartje oud)

En voor Merel, Quest, landleven oid? Heb je een idee waar zijn interesse ligt? Dan kun je iets makkelijker zoeken. Of anders een bladcadeau?

Valentia

Valentia

18-10-2016 om 22:22

waar gaat het nu om?

Het gaat er om dat je belangstelling toont en er voor de persoon bent.
Je hoeft niets mee te nemen.

Al die goed bedoelde spullen moeten ook weer mee naar huis en belanden dan in de prullenbak of eerst nog even op een stapel en dan in de prullenbak.

Toen mijn vader (73) afgelopen november in het ziekenhuis lag kwam er ook zoveel mee met het bezoek. Hij heeft het niet ingekeken en op de afdeling wilden ze het niet hebben. Zonde van al die spullen.

Dat je er bent is het belangrijkst, even afleiding. Wij gingen spelletjes doen op de ziekenhuistablet, daar heeft hij het nu nog over, niet over alle prullen die meekwamen.

Merel

Merel

18-10-2016 om 22:23

geen idee

Nee, weet ik niet zo goed, het is volgens mij geen lezer, behalve de krant. Bladcadeau is niet handig, wilde iets geven om meteen te lezen.

Emmawee

Emmawee

18-10-2016 om 23:08

Televisiegids

Als hij een tv heeft, kan een tv-gids wel fijn zijn.
Verder is een opschrijfboekje met pen aardig om te geven. Maar... zoals gezegd: niet nodig. Er zijn en luisteren is belangrijker. Misschien hoor je dan wel iets wat hij graag zou willen.

Uitzondering 40er

http://kassa.vara.nl/nieuws/maaltijden-in-ziekenhuizen-zijn-teleurstellend
Ik eet wekelijks in een ziekenhuis, onlangs nog behoorlijk ziek geworden van een oneetbare gebakken vis die waarschijnlijk te lang onder een warme lamp had gelegen. Maar omdat de kinderen geen vis eten doe ik dat dan weleens als ik elders ben. Geen goed idee.
Ik word ook nog weleens een dagje opgenomen en dan neem ik maar mijn eigen brood mee want van de lang bewaarbare AH sandwich die je krijgt wordt je ook niet blij. Academisch ziekenhuis.

Half a twin

Half a twin

19-10-2016 om 12:54

AnneJ

Ik deel je ervaring. Academisch Ziekenhuis met bedroevend slecht eten. Van die verpakte boterhammen waar kaas ? tussen zit of is het elastiek? Soep waarvan je na 3 happen je net geboren kind onderspuugt. Als ik in het ziekenhuis kom te liggen zou ik boij zijn met lekkere hapjes die het bezoek meebrengt.

Quest

is een blad met allerlei leuke weetjes. De Know how ook. In deze bladen staat altijd wel iets wat je interesseert.
o....Een donald duck ( mijn vader wordt daar blij van )

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2016 om 13:08

Ja Quest

Wij hebben sinds kort een tijdelijk abonnement op Quest Historie en Quest Braintainment. Vooral voor mijn man. 20 jaar jonger, maar man is man, hij vindt het leuk, haha

Taruh

Taruh

19-10-2016 om 14:10

Restaurant vs ziekenhuiskeuken

De cateraar in het restaurant is een commerciele huurder van de ruimte. Die betrekt zijn eten niet uit de ziekenhuiskeuken.
Patienten krijgen in de meeste gevallen beter eten.

Triva

Triva

19-10-2016 om 14:21

halfatwin

'Soep waarvan je na 3 happen je net geboren kind onderspuugt.'

Dat lijkt me geen ervaring van kort geleden, toch?

Half a twin

Half a twin

19-10-2016 om 14:38

Nee.

Van langer geleden. Maar kom vaker in en hoor vaker van dat ziekenhuis hoe beroerd dat eten is. Bij mijn laatste opname van 2 jaar terug had ik voor die ene dag zelf eten mee. Over 2jaar moet ik weer een dagje, nou de broodjes gaan weer mee hoor.

Quest is een goed idee inderdaad

Of anders iets als de Readers Digest, als dat nog bestaat. Of, mocht de man een liefhebber van geschiedenis zijn, iets als het Historisch Nieuwsblad, of hoe heet het. Als je naar een goed gesorteerde tijdschriftenzaak gaat sta je soms verbaasd wat er allemaal is. Opinieblad zou ook nog kunnen, maar misschien is dat wat taaie kost.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2016 om 21:28

Ziekenhuiseten

Als je niet met de verwachting van een culinair hoogstandje aan een ziekenhuiseten begint, vind ik het best te pruimen. Wat brood betreft is ons eigen brood altijd beter dan van het ziekenhuis, maar omdat het snel oud wordt, heeft meenemen niet zoveel zin. Een dagje aanpassen overleef ik wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.