Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Triva

Triva

03-11-2017 om 11:19

Wat lezen na het boek 'Ik ben Pelgrim'?

Ik heb een collega die mij deze zomer het boek 'Ik ben Pelgrim' zag lezen en toen zei hij dat hij al in geen jaren meer een boek had gelezen en dat deze wel heel erg dik was Ik heb hem uitgedaagd om het boek te lezen omdat ik wist dat hij wel van het soort films houdt en jawel hij is er door, petje af.

Welk boek zal ik hem nu aanraden?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2017 om 11:44

Boeken van John Grisham

vond ik lekker weglezen.

ben bezig

in de outlander serie. Als je het leuk vindt, heb je in ieder geval voorlopig wel wat leesvoer.

Stephen King

11/22/63

Echt heel goed. Heel anders dan normale Stephen king boeken. Gaat over de moord op Kennedy. Ik heb het volgens mij net voor of na i am pelgrim gelezen. Was van beide boeken even erg onder de indruk.

Nieuw boek van de pelgrim schrijver ( was t terry hayes of zo?) laat trouwens niet lang meer op zich wachten.

Ingrid

King

Ook van King: The Dark Tower/De Donkere Toren
Geweldige cyclus, is-ie wel even mee zoet. Het heeft elementen uit de horror, fantasy en western. Vreemde combi, het ís ook een vreemde, bevreemdende serie. Maar na deel 1 was ik hooked.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Donkere_Toren

Anna Maria

Anna Maria

03-11-2017 om 14:55

nu we toch over Stephen King bezig zijn

Aardedonker zonder sterren.
Een boek met vier verhalen. Een ervan, 1922, staat nu verfilmd op Netflix, ga ik binnenkort kijken.

margaretha

margaretha

05-11-2017 om 14:05

john le carré

Boeken over geheime diensten en spionage (bv. de lokvogel)

De Aardkinderencyclus

Fictie

van wijlen Jean Auel. Boeiend, spannend, hartverwarmend.
Vooral deel I ("De stam van de holebeer") geeft een goede inkijk in hoe kleine samenlevingen om kunnen/zouden gaan met "anderen"/"andersdenkenden"/"afwijkenden" en hoe publieke geheimen functioneren.

Als onverdachte ateïst: de bijbel, vooral het OT. Het NT zou dezer dagen veeleer een fanpage zijn voor die... Hoe heet hij ook alweer?.
Een erg boeiende avonturenroman! Uiteraard fictie, maar daarom niet minder spannend. De vlucht uit Egypte, de aanbidding van het gouden kalf, Mozes aan de drank, Sodom en Gommora, de verkrachter die zijn schuld inlost door de verkrachte te kopen aan een vaste wisselkoers in geiten en kamelen. Massamoord, steniging, actie en spanning.

Roda

Roda

05-11-2017 om 16:38

Dank voor de tip

Dank in ieder geval voor de tip Ik ben Pelgrim. Ik ben er vanmorgen in begonnen en het boeit zeer!

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2017 om 18:47

Aardkinderen

Oh ja, ik vond het prachtige boeken. Het laatste boek wat ik hiervan gelezen heb, las ik o.a. terwijl jongste borstvoeding kreeg. Ontaarde moeder, hè? Inmiddels bijna 25 jaar geleden.

Boeken zijn duur...

Maar niet in de kringloopwinkel!

Vorige week gekocht in een kleinere klingloopwinkel, in een dorp:

- "Een eeuw van uitersten (1914-1991)", Eric Hobsbawm, PB, ongelezen, € 1,50

- "Het verdriet van België", Hugo Claus, PB, ongelezen, € 1,00

- "De schaakmachine", Robert Löhr, PB, ongelezen, € 1,50

- "De groote oorlog, het koninkrijk België tijdens de eerste wereldoorlog", Sophie De Schaepdrijver, PB, ongelezen, € 1,50

- "Madamme est servie, leven in dienst van adel en burgerij, 1900-195", Diane De Keyzer, PB, ongelezen, € 1,50

- "De keuken van meesters en meiden. Klassenverschillen aan tafel 1900-1960", Diane De Keyzer, PB, ongelezen, € 1,50.

- "De schaamte en de schrik, goesting en genot. Vier generaties vrouwen vertellen", Diane De Keyzer, gebonden, ongelezen, €1,50.

Samen € 10,00.
Korting vanaf 7 boeken, dus uiteindelijk betaald: € 7,00 voor enkele duizenden pagina's leesplezier in zeer goede staat.

mirreke

mirreke

06-11-2017 om 12:50

Ik kan ook erg genieten van kringloopwinkels

en niet alleen als ik zoek naar boeken.
Maar ik weet niet of je een nauwelijks-lezer die net Ik ben Pelgrim uit heeft, aan het lezen houdt met vertellingen van waargebeurde verhalen van vroeger.
Leuk mens trouwens, die Diane De Keyzer.

Boeken van Stephen King, jazeker! Ook veel tweedehands te vinden trouwens, Yvan. De Da Vinci code. Ook spannend en interessant.

Een andere schrijver die ik goed vind is Jon Evans. Hij schrijft ook spionage-achtige boeken die snel en goed geschreven zijn. Wat ik zelf erg prettig vindt: zijn techniek, elektronica en software/ict kloppen ook allemaal. bv: Bloedgeld, De back-pack trail.

Triva

Triva

06-11-2017 om 13:55

gelukkig

hebben we in Nederland ook een bibliotheek. Ik betaal graag voor het duurste abonnement, ben veel te bang dat deze service nog verder verdwijnt.

Bedankt voor de tips, ik ga het aan hem doorgeven.

Euh...

Hier zijn de "openbare bibliotheken" gratis...

Yvan

"Hier zijn de "openbare bibliotheken" gratis..."

Wat fijn! Hier niet

Triva

Triva

12-11-2017 om 14:27

yvan

Dat is nooit gratis, dat betaal je links- of rechtsom.

margaretha

margaretha

12-11-2017 om 21:06

yvan

Ik weet niet waar je woont in Belgie maar in mijn stad (in Belgie ) is de openbare biliotheek niet gratis als je boeken mee naar huis wil om ze daar te lezen. Gratis als in geen entreegeld betalen en ter plekke boeken/ kranten lezen, tja dat kan in NL ook. Lidgeld 8 euro per jaar vanaf 19 jaar en voor inwoners van de stad 4 euro (is wel bijna gratis)

margaretha

margaretha

12-11-2017 om 21:10

james rollins?

is de sigma-reeks een idee? Denk aan de Da Vinci-code, dat genre

Ken Follett

De historische romans van Ken Follett: De pilaren van de aarde en De brug naar hemel.
Het eerste gaat over een meesterbouwer die aan een kathedraal werkt en in het tweede boek wordt aan de bouw van een brug gewerkt. Beide boeken vol intriges.

Frederick Forsyth

Meer gericht op spionageverhalen waarbij de hoofdrolspeler er alleen voor staat.Ik vond de Afghaan heerlijk om te lezen.
Maar ook De vuist van God' over de bedreiging van Saddam Hoessein en hoe de hoofdrolspeler nu een paar jonge ,mensen inschakelt en traint om als team te opereren.
Forsyth legt veel uit en verwerkt veel technische details in zijn verhaal, soort van vooronderzoek. Daar moet je wel van houden.

Flanagan (Forsyth)

Dat lijkt me wel iets voor mij. Maar voor ik eraan begin, zou ik willen weten of het vol staat met akelige scènes? Mn martelscènes vind ik extreem moeilijk om te lezen. Dat vond ik ook lastig bij Ik ben Pelgrim, wat ik verder steengoed vond.

Anneque,

In het boek de onderhandelaar moestde hoofdpersoon de vrijlating van een gekidnapt kind regelen. Dat was voor hem best persoonlijk omdat een onschuldig kind een speelbal werd. De onderhandeling mislukte omdat anderen andere prioriteiten hadden. Een aangrijpende verhaal.
Maar ik ben mij in de boeken van Forsyth niet op zware martelscenes gestuit omdat ik denk dat deze schrijver zich ook niet toegeeft aan martelscenes om zo boeken te verkopen. Het is bepaald geen horrorschrijver. Maar er wordten natuurlijk wel mensen vermoord. In de link kan je een beeld krijgen van de schrijver. Een interview over een schrijver vind ik sowieso bijdragen aan leesplezier.

Bekende verfilmingen de dag van de jakhals. Maar een verfilming vind ik bloederiger dan een boek.

https://www.hebban.nl/artikelen/interview-frederick-forsyth

Oké thnx Flanagan

Lijkt me wel wat. Zodra ik tijd heb, ga ik beginnen in De Afghaan.
Ben nu Homeland aan het kijken, vind ik ook erg goed.

Gratis?

Volgens mij heb ik "I am Pelgrim" ergens gratis gedownload voor mijn e-reader. Free e-books, of iets soortgelijks. Het is namelijk een boek dat ik nooit zou kopen. Maar ik had David Copperfield van Dickens uit en had behoefte aan een nieuw dik boek en dit was de volgende op mijn lijstje. Dan ben ik weer een poosje zoet.
Op zich vind ik papieren boeken lekkerder lezen, tot 250 pagina's, daarna vind ik de e-reader prettiger lezen in bed, dus komen vooral de dikke boeken hiervoor in aanmerking.

Overigens vind ik "I am Pelgrim" heel spannend!

Anders had ik het boek alweer gewist, da's ook zo makkelijk van de e-reader. Mijn huis staat vol met boeken, maar op de één of andere manier komen boeken alleen mijn huis in en er zelden weer uit.

Triva

Triva

15-11-2017 om 06:49

gut

Het draadje leeft nog

Ik koop sowieso geen boeken, daar is nu juist die bieb voor. Momenteel lees ik door een lichamelijk probleempje veel meer en in de afgelopen tijd heb ik elk boek wat ik besproken hoorde op radio 1 en mij interessant leek opgeslagen op mijn smartphone. Eindelijk kon ik de hele reeks reserveren. Mijn man moest er een aantal ophalen die gewoon in de bieb stonden maar serieus dat was niet te doen. Door dat knullige zoeksysteem had hij geen één boek zelf kunnen vinden, ik weet dat het mij met een aantal wel was gelukt maar zelfs de bibliothecaresse kon er een paar niet vinden. Met mijn dure abo wordt het sinds kort ook weer gratis opgezocht dus ik doe het wel zo voortaan, lekker reserveren en mijn man kan in ieder geval de plank vinden waar de gereserveerde boeken staan (die in de afgelopen jaren al minstens vier andere plekken heeft gezien).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.