Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moemie

Moemie

22-04-2020 om 15:58

Wat kunnen we doen voor Spaanse man in verpleegtehuis met dementie

Ik weet niet of ik de juiste draad te pakken heb, maar weet anders niet waar ik mijn vraag moet plaatsen. Ik weet dat hier op OO veel mensen rondlopen met goede ideeen vandaar dat ik jullie om hulp wil vragen. Voor een man met dementie, van origine Spaans, wil ik samen met een vriend iets doen. Hij zit op een gesloten afdeling, wat het momenteel nog moeilijker maakt want we mogen er niet bij. Hebben jullie ideeën wat we toch zouden kunnen doen voor deze man? Alle ideeen zijn welkom. Heel erg bedankt alvast!

specht

specht

22-04-2020 om 17:12

ideetjes

Geen idee of jullie dat hebben, of erbij kunnen komen, maar heeft die man thuis een fotoboek van vroeger? Kijken of je dat erheen kunt krijgen.
DVD of film over Spanje liefst van vroeger, eventueel zelf opnemen van bijvoorbeeld de tv.
Spaans eten bezorgen, al denk ik niet dat dat mag.
Het ligt er aan hoe dement die man is, maar kijken of er Spaans gesproken natuur series zijn; een soort Spaanse animal planet.

Muziek

Als je iets kunt vinden waarmee hij muziek kan beluisteren zou ik gaan zoeken naar oude spaanse liedjes.

Tsjor

rode krullenbol

rode krullenbol

22-04-2020 om 17:18

Wat zou je ervan vinden om ...

Per post ervoor te zorgen dat hij Spaanse, c.q. Spaanstalige muziek kan beluisteren?

Bijvoorbeeld de nostalgische muziek van Atahualpa Yupanqui? Tenzij hij geen kritiek op het kapitalisme en de VS van Amerika kan verdragen, heerlijk rustgevend.

Rode krullenbol

Moemie

Moemie

22-04-2020 om 17:33

Daar ben ik al reuzeblij mee

Dank jullie wel, hier kan ik zeker al iets mee. Laat nog maar meer goede ideeen komen!

@Emma

@Emma

22-04-2020 om 17:43

Wat een mooie muziek! Daar maak je mij ook blij mee

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-04-2020 om 18:52

Hapjes

Lekkere hapjes?

Maro

Maro

22-04-2020 om 21:11

Spaanse expats?

Misschien de hulp van virtuele Spaanse expats vragen?

hier vind je ze: https://www.ibercompas.com/diensten/expats-nederland/

Mijntje

Mijntje

23-04-2020 om 15:58

pratende briefkaart

Koop een pratende briefkaart https://eelkeverschuur.nl/pratende-briefkaart-blanco
foto, boodschap inspreken (of zingen)

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2020 om 18:03

Muziek inderdaad

En dan in het bijzonder ook kinderliedjes.

Misschien iets wat typisch voor zijn geboortestreek is en wat als foto op een kussenhoes geprint kan worden.

Heel lief trouwens!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.