Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-05-2023 om 16:43
Dag allemaal,
Ik kijk graag naar informatieve programma’s op TV, maar weet niet zo goed wat ik iets echt goed zou kunnen vinden. “Op 1” vind ik bij voorbeeld niet diep genoeg gaan, het zit nog te dichtbij het Journaal. Het Journaal van de NOS vind ik steeds irritanter worden (Jip en Janneke taal lijkt de norm, en de styling - lopend presenteren bij voorbeeld - zit voor mijn gevoel erg in de weg). Zomergasten daarentegen vind ik een geweldig programma. Ik zoek meer van zulke programma’s. Is er ergens op de BBC of andere buitenlandse zender een goede analytisch programma over internationale actualiteit, economie, (oorlog in Oekraine, gebrek aan democratie in China, politiek in Turkije, internationale betrekkingen in het algemeen zijn een paar van de onderwerpen die me interesseren).
Mijn Duits is te slecht voor Duitse zenders helaas, en Franse zenders ontvang ik niet behalve France 2.
Sini
22-05-2023 om 11:04
Gister naar Het Rampjaar 1672 zitten kijken op NPO2. Niet zomaar een verhaal over de Nederland in de 17e eeuw, maar een heldere analyse over hoe machtsverhoudingen kunnen verschuiven, ook toen al. En daarbij prachtige beelden van polders en gemalen, Hollandse architektuur op z'n mooist. Geweldig interessant en heel mooi.
22-05-2023 om 15:44
Allemaal goede tips bedankt. Ik ben nu inderdaad lid geworden van NPO+ en bezig een keuze te maken!
Een mens moet zijn tijd benutten en ik ben tot 12 juni met ziekteverlof dus moet me bezig houden!
SIni
23-05-2023 om 00:11
Op Netflix staan wel een aantal hele goede documentaires. Misschien zit er iets voor je bij. Ik weet niet waar je interesse precies ligt?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.