Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat je zo maar kan bezig houden

Waarom zijn cassave kroepoeks altijd vierkant, terwijl de wortel toch echt rond is? Nu snap ik dat het van cassavemeel wordt gemaakt, maar waarom vierkant ongeacht welk merk?

mijk

mijk

03-11-2016 om 15:06

geen snijverlies lijkt me

grote vellen die je droogt ofzo en dan snijdt.

Net als dat ik bij haast liever vierkante koekjes snijdt omdat dat veel sneller gaat dan telkens de restjes van de vormpjes weer uit rollen....

Agatha

Agatha

03-11-2016 om 17:29

Dan heb ik ook een vraag

In die categorie. Het slaat echt nergens op dat ik hierover nadenk, maar ik bedacht het laatst.
Bij Expeditie Robinson krijggen de mannen baarden, maar de vrouwen geen okselhaar. En zouden ze toch tampons krijgen? Het is er toch heel primitief?

http://www.surinamcooking.com/cassave-chips/

Misschien let ik er niet op maar ik heb nog nooit vierkante cassavechips gezien. Je kunt ze zelf maken van een cassave wortel en bij veel toko's gewoon zo als op de afbeelding in een plastic zakje kopen.
Net als gefrituurde bananenchips.

Taruh

Taruh

03-11-2016 om 19:35

Anne

Cassavechips is iets anders als Cassavekroepoek.
Cassavechips wordt gemaakt van gesneden cassave. Cassavekroepoek is een nogal bewerkt cassave product.

o ja

Ik zie het. Die koop ik nooit, teveel kruiden of anders garnalen erbij.

Kinne

Kinne

03-11-2016 om 20:03

Agatha

Heb geen antwoord op je vraag helaas. Maar ik moest zo hard om die vraag lachen dat mijn man mij zeer verbaasd aankeek wat er was.

Kijk nooit Expeditie Robinson maar ben nu wel zeer benieuwd naar het antwoord.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-11-2016 om 20:14

Keuringsdienst van waarde

Er is een tijdje geleden een uitzending van de keuringsdienst van waarde geweest die helemaal over kroepoek ging. Het ging o.a. over het hoe en waarom van die lange rechthoekige plakken. Het staat me niet meer helemaal bij, maar waarschijnlijk is de uitzending nog wel terug te kijken en mogelijk vind je daar het antwoord op je vraag.

En zo niet...heb je toch e.e.a. over kroepoek geleerd.

Triva

Triva

03-11-2016 om 22:10

tampons

Die vrouwen slikken de pil door of iets dergelijks denk ik zo. Dat wil je er echt niet bij hebben hoor

Lieverdje

Lieverdje

04-11-2016 om 09:02

'afgesproken werk'

Ik geloof dat soort programma's nooit zo hoor, het is toch een grote show... allemaal aantrekkelijke jonge mannen en vrouwen bij elkaar en ze komen vrij voordelig in beeld. Baarden zijn hip, okselhaar niet.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-11-2016 om 09:12

Wilgenroosje, kroepoek


https://www.youtube.com/watch?v=DnA2g-fbs5s

Heel interessant!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-11-2016 om 09:15

Expeditie Robinson

Ik moet bekennen dat ik het programma nog nooit gezien heb (sorry, niet mijn smaak) maar ik weet zeker dat er ergens een tent of een trailer staat waar men zich buiten beeld kan opknappen en verzorgen. Niet teveel natuurlijk want dat valt té erg op.

En behalve de kandidaten heb je ook nog een hele crew (cameramensen, regisseur etcetera) rondlopen. Die laten ze toch niet aan hun lot over?

Triva

Triva

04-11-2016 om 09:59

werkelijk waar niet

Tja, programma niet gezien maar wel dingen zeker weten...

Nee dus en als je het programma ziet weet je ook dat het niet klopt. Nee er is geen extra eten (misschien even de link hierboven van libelle lezen voor je antwoord).

Natuurlijk zetten ze er niet te veel lelijkerds neer (alhoewel bertie er echt niet op haar voordeligst uit ziet) maar je ziet de extreme vermagering en je krijgt ook wel wat mee van de diarree en het overgeven.

Maar goed, niemand hoeft te kijken maar dan moet je er ook geen mening over hebben. Ze krijgen zo nu en dan prijzen en dan kunnen ze zich wassen, scheren etc en wat bij eten maar dat is gewoon in beeld.

Triva

Triva

04-11-2016 om 10:00

sally

Ik bedoel dus de link in #11

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-11-2016 om 10:43

Triva

Dat vermoedde ik al

Wilgenroosje

Wilgenroosje

04-11-2016 om 12:03

Sally

Ja, dat was 'm. Bedankt. M'n kennis over kroepoek is weer helemaal opgefrist.

Silone

Silone

07-11-2016 om 16:31 Topicstarter

maar nog geen

antwoord op de vierkante cassave kroepoek. Snijverlies geloof ik niet zo, alle andere kroepoek (behalve de lange lappen) zijn rond.

Silone

Silone

07-11-2016 om 16:32 Topicstarter

en nog een vraag (over Hillary Clinton)

Vanwaar die vreselijke, onflatteuze broekpakken in alle kleuren van de regenboog? Zou ze trouwens aan kledingruil doen met Angela Merkel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.