Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is er te zien in Haarlem?

Ga er vrijdag een dagje heen. Wat mag ik niet missen?

Garrone

Als ik het goed spel. Een hele goede Italiaanse ijssalon

Ik ken Haarlem niet echt goed, vind het wel een prachtige binnenstad. Ik vind Teylers Museum zeker een bezoek waard, het oudste museum van Nederland en dat straalt er ook aan alle kanten af. Alsof Darwin er elk ogenblik kan binnenlopen.

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

07-05-2014 om 22:46

Draadje

Ik had in december een draadje gestart over Haarlem. Dat is vast nog wel terug te vinden. Teylersmuseum is leuk maar wij vonden het gebouw eigenlijk veel leuker dan de collectie, het is wel een aanrader.

Ilva

Ilva

08-05-2014 om 16:27

Dolhuys

Het Dolhuys is ook een bijzonder museum (op loopafstand van het station). Over de geschiedenis van de psychiatrie. Maar ik vind Teylers ook geweldig.

haarlemse hofjes.

Als het goed is is er via het VVV ook een route langs de hofjes; zeker in het centrum zijn er meerdere. En zeker de zijstraten in; daar zijn leuke en veelal aparte winkels.

Bij goed weer (wordt mss lastig morgen) lekker op een terras bij de grote markt zitten. Op de grote markt zit ook nog iets met een tentoonstelling. Weet alleen de naam niet meer uit mijn hoofd. Is meen ik gratis en leuk (afhankelijk van de tentoonstelling). Museum is bij slecht weer helemaal top. Frans Hals, teyler, maakt niet uit.

Veel plezier!!

Jaina

Jaina

09-05-2014 om 01:33

Schuilplaats

In Haarlem kan je ook het Corrie Ten Boom Museum bezoeken waar haar beroemde boek de Schuilplaats afspeelt en de familie ten Boom woonde.
Zeer aan te raden!

http://www.corrietenboom.com/

Aan de Barteljorisstraat gelegen

Orgelconcert

In de kerk op de grote markt worden vaak gratis toegankelijke orgelconcerten gegeven. Heb net even gegoogeld en zag lunchconcerten voorbij komen in mei.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

09-05-2014 om 21:34 Topicstarter

Mooie dag gehad

Het weer viel alles mee. De st bavo bezocht, inderdaad met orgel - prachtige indrukwekkende kerk. En naar het Dolhuys geweest, heel onderhoudend! De rest van de tijd ging op met koffie en lunch in een leuk theezaakje. Bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.