Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is een leuke, moderne strip?

Zoon van 12 houdt van LOTR, Harry Potter, Minecraft, Suske en Wiske en Asterix & Obelix.
Kuifje, Lucky Luke etc. vindt hij weinig aan.
Ik zoek een nieuwe strip voor hem, maar ben er helemaal niet in thuis. Ik had deze voor hem uit de bieb gehaald, maar de tekeningen waren niet goed. Niet mooi, te ouderwets, ik heb werkelijk geen idee:
https://www.stripweb.be/S-stripverhaal-de-heerscharen-van-de-dood-bestellen-6455.asp

Iemand een idee voor een (liefst lange) reeks strips?

Zelf uitkiezen?

Kun je met hem naar een stripwinkel en dan zelf laten kiezen?
Manga is misschien ook een idee?

Bennikki

Bennikki

29-05-2017 om 22:07

Het eerste

Waar ik aan denk is Thorgal, die je wel op volgorde moet lezen eigenlijk. Heel goed getekend en spannenede verhalen.

Bennikki

Bennikki

29-05-2017 om 22:10

Oh en

Ik denk dat hij "Storm" ook wel leuk gaat vinden.

margaretha

margaretha

29-05-2017 om 23:32

misschien

Murena, de Schorpioen, Rome (of de zonen van Rome, iets dergelijks ieg), Alex (mogelijk vind hij die te ouderwets, Alex senator is een "vervolg" ), assassins creed

Anneque

Anneque

30-05-2017 om 07:24 Topicstarter

O geweldig

Wat een goede tips, allemaal. Voor al die Thorgal lijkt me uitermate geschikt. Ik ga ze zoeken, bedankt!

Bennikki

Bennikki

30-05-2017 om 12:26

Margaretha

Hij is nog maar 12 hè.. Murena lijkt me nog wat te gortig, Rome ook volgens mij. De schorpioen ken ik niet, Alex wel, die zou prima kunnen.

margaretha

margaretha

30-05-2017 om 15:52

sorry,

Ik heb helemaal over dat nog maar 12 heen gelezen. Dan is Murena en Rome idd wat te gortig (maar je kunt het wel onthouden voor de toekomst) Alex heeft heel veel delen , met daarnaast veel informatie delen over een bepaald volk of over bv kleding.

Alex ligt wat zwaar op de maag

Voor mijn zoon (11) ooit eens een Alex-strip uit de bieb gehaald en het was aan hem totaal niet besteed. Te ingewikkeld. Er staat erg veel tekst in, in relatief lastige zinnen ook nog. Ouderwets, inderdaad. Nou is zoon een goede lezer, maar hier had hij duidelijk geen trek in.
Zoon houdt trouwens van Dirk-Jan. Wel iets heel anders dan Thorgal, om het voorzichtig uit te drukken.
Je kan kijken of de strips van Turk en De Groot in de bieb liggen: Leonardo en Robin Hoed. Dat zijn korte stripjes trouwens, geen doorlopende verhalen. Wel oude kost. Evenals een andere grappige reeks: Grootvizier Iznogoedh (ook van Goscinny, net als Asterix)

Groeten,

Temet

overigens

Waar zoon helemaal enthousiast over werd waren stripboekjes (pockets) die gebaseerd zijn op het spel Legend of Zelda. Wel in het Engels, maar daar blijkt hij dan weer niet mee te zitten - kennelijk altijd nog lichter verteerbaar dan Alex. Mij leek het niks, maar ik hou niet van die Manga-achtige stijl (ik ben een fossiel, zoals uit mijn vorige posting ook al bleek).

Groeten,

Temet

Anneque

Anneque

31-05-2017 om 07:09 Topicstarter

Er gaat

..een wereld voor me open zeg
Die Iznogoed is vast ook heel geschikt. Het valt me trouwens tegen wat ze in de bieb hebben. Geen Thorgal, geen Iznogoed, geen Alex.

Maar die Legend-strip kan ik ook op mp zo gauw niet vinden, heb je misschien een schrijver of tekenaar voor me? Waar haalt jouw zoon ze vandaan, Temet?

maan.

maan.

31-05-2017 om 10:16

Moderne strip?

Sorry geen suggesties. Wel leuk om die ouwe strips genoemd te zien, asterix, suske en wiske, storm.. ik heb ze destijds verslonden. Ook trigie vond ik geweldig, zelfde tekenaar als storm volgens mij, later helaas een andere tekenaar veel minder mooi.

Vroeger had je striptijdschriften (sjors enz), bestaat dat nog?

mirreke

mirreke

31-05-2017 om 10:50

Ga eens naar een stripwinkel

en laat hem zelf kijken. Of ga alleen naar een stripwinkel en vraag advies als je hem wilt verrassen. Even googelen. De meeste (grotere) steden hebben wel een stripwinkel.

Ik was zelf vroeger weg van Storm. Nog steeds goede en actuele strip en mooie tekeningen (idd Trigië in het begin ook van dezelfde tekenaar). Ik zie nu net dat er ook een online stripwinkel is, www.akim.nl
(en er zullen er wel meer zijn... )

blauwbloezen

Is een lekkere lange reeks met humor.

Legend of Zelda

Geen idee wie schrijver of tekenaar van die LoZ strips is, maar die boekjes heb ik hier in Amsterdam gezien bij o.a. The American Book Centre en bij Henk (een winkel waar met name comics en mangastrips worden verkocht, dus geen gewone stripwinkel). Maar Bol heeft ze ook, zie bijvoorbeeld hier: https://www.bol.com/nl/p/the-legend-of-zelda/1001004006308542/?suggestionType=suggestedsearch

O, de auteur is kennelijk een meneer Himekawa. O ja, je leest ze van rechts naar links!

En Maan, de tekenaar van zowel Trigië al Storm was Don Lawrence. Zaliger - de man is ons al een tijd geleden ontvallen.

Stripbladen als Sjors of (later) Eppo zijn er volgens mij niet meer. Er is enige tijd terug nog wel een soort reboot van Eppo uitgebracht, meer gericht op de volwassen markt (veertigers en vijftigers met nostalgische buien) maar ik weet niet of het nog bestaat, en het was bovendien een maand- en geen weekblad.

Groeten,

Temet

Sally MacLennane

Sally MacLennane

31-05-2017 om 23:25

Ik mis...

...Guust Flater! (als we Leonardo en Iznogoed noemen mag die niet ontbreken!)

Anneque

Anneque

01-06-2017 om 07:00 Topicstarter

Legend

Aha, het is "Legend-of-Zelda"! Ik had dat om een of andere reden losgekoppeld, dus boekjes die Legend heten en boekjes die Zelda heten. En daar kwam ik niet mee verder.
Dank, ik ga het mijn zoon allemaal eens voorleggen.

40er

40er

01-06-2017 om 09:14

Hier

Verslinden de heren de strips van paling en co. Maar dat is welweer heel wat anders.
Neem hem als het kan mee naar een stripwinkel, zelf kijken is vaak het leukst. (Al kan ik ze beter afzetten, ergens lekker een bak koffie halen en drie winkels door snuffelen en ze dan weer ophalen

Pirata

Pirata

01-06-2017 om 10:24

niet erg modern

Ik hoor allemaal strips die ik zelf 35 jaar geleden las. Er moeten toch wel nieuwere leuke zijn?
Mijn puber was begonnen aan de nieuwere albums van Agent 327. De mijne. Helaas vouwde hij ze helemaal dubbel dus nu leest hij weer Duckjes.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

01-06-2017 om 11:10

zijsprongetje

Ooit wel eens het Stripmuseum in Groningen bezocht? Aanrader voor de liefhebbers!

Vesta

Vesta

01-06-2017 om 11:18

Hij is 12, waarom neem jij zijn boeken mee uit de bieb? Laat 'm gewoon lekker zelf zoeken zou ik zeggen.

Bij de verplichte leesboeken wil ik mijn 11 jarige nog wel helpen maar de rest heb ik jaren geleden al losgelaten.

Anneque

Anneque

01-06-2017 om 11:59 Topicstarter

Vesta

Ik snap de gedachte, maar niet alle 12-jarigen hebben alle vaardigheden die door de bank genomen bij die leeftijd horen. Tegen de tijd dat-ie het huis uit gaat, kan hij alles.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

01-06-2017 om 13:04

eigenlijk...

...vind ik dat het niemand wat aangaat waarom iemand de boeken van haar 12-jarige kind uit de bieb haalt...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

01-06-2017 om 13:05

foutje

"van haar 12-jarige kind" moet zijn "voor haar 12-jarige kind".

Anneque

Anneque

16-08-2017 om 19:35 Topicstarter

Temet

De LoZ-reeks was een doorslaand succes! Nogmaals erg bedankt.
Ik had een box op de kop getikt, die heeft hij nu uit. En nu....
Heeft jouw zoon verder nog tips? In manga-stijl? Ik heb hem Bleach en 20th century boys laten zien, maar die zijn om voor mij onduidelijke redenen afgekeurd. Misschien is-ie daar ook te jong voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.