Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juliëtte

Juliëtte

01-04-2016 om 14:03

Wat hoorde ik nou net op Radio 1?

Zojuist, net vóór tweeën, viel ik middenin een gedicht of gesproken column van een man op radio 1. Het ging over hoe het is wanneer je moeder je langzaam maar zeker niet meer herkent.
Zinsneden die me nu bijstaan zijn "wanneer je moeder een mevrouw is geworden", en "Van haar gezicht, uitdrukkingsloos, is alle herkenning verdwenen".

Ik vond het zo mooi en treffend. Heeft iemand het gehoord? Wie was dat, en wat was het voor tekst?

Hortensia

Hortensia

01-04-2016 om 15:18

Peter van Bruggen

Dat was Peter van Bruggen die tegenwoordig een column daar heeft. Probeer deze link eens, en dan helemaal aan het eind van het fragment.

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-programma/2461/2016-04-01

Juliëtte

Juliëtte

01-04-2016 om 16:48

ja!

Dank je, vanaf 1:35 ongeveer.
Prachtig.

Hortensia

Hortensia

01-04-2016 om 17:51

Graag gedaan

Ik hoorde hem toevallig ook. Die man is al decennia een begrip in zijn vak! Al in de tijd dat hij "Weeshuis van de Hits" deed. Dat ging een stuk verder dan "plaatjes erdoorheen jassen". In al die jaren heeft hij niets aan kwaliteit ingeleverd, vind ik.

Helena

Helena

01-04-2016 om 23:14

Peter van Bruggen!

Hij heeft in de jaren negentig vermoed ik een paar zomers een geweldig programma gehad waarin hij zogenaamd een reis maakte. Die door Frankrijk en Duitsland kan ik me herinneren, maar misschien ook Italie. Hij vertelde dan over de plekken waar hij was en draaide muziek uit die landen. Zijn chauffeur heette Jan en hij had nog een dom blondje bij zich. Het was eigenlijk een soort hoorspel.
Weet iemand nog hoe dat heette?
Ik zou t graag nog eens horen, maar volgens mij was t voor de podcasttijd.

Hortensia

Hortensia

02-04-2016 om 06:54

Helena

Route du soleil, volgens mij, en het was ook vrij recentelijk nog te horen. Dit jaar weet ik niet, maar in het recente verleden werd het uitgezonden tijdens de zomerstop van Adres Onbekend.

Helena

Helena

02-04-2016 om 11:13

Jaaaaa!

Bedankt Hortensia. Ik ga zoeken. Wat heerlijk dat er hier altijd wel iemand een antwoord heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.