Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat heb je (onbewust) van je eigen ouders overgenomen in de opvoeding - en wat juist niet?

Sommige gewoontes of uitspraken sluipen er vanzelf in - en ineens klink je als je moeder of vader. Wat herken jij van je eigen jeugd in hoe je nu opvoedt? En wat doe je juist héél anders?

• "Eerst proeven, dan pas zeggen dat je het niet lust"
  • "Omdat ik het zeg - daarom."
  • "En als hij in de sloot springt, spring jij dan ook?"
  • Geen tv tijdens het eten (nu: geen schermen aan tafel)
  • Zaterdag = schoonmaakdag
  • Of juist iets bewust anders doen, zoals veel meer praten over gevoelens dan vroeger bij jou thuis gebeurde

Wat geef jij door (bewust of onbewust)?

Dit topic wordt geplaatst door het beheer, maar wij praten zelf niet mee.

meerdere dingen wat me nu opvalt omdat mijn vriend dat anders doet (samengesteld lat-gezin)
-niet met je onderarm op de tafel hangen als je eet (je bent geen bouwakker zei mijn moeder vroeger)
-tafel netjes dekken, dus mes rechts, vork links, bij mijn vriend wordt het bestek in setjes van vork/mes bij het bord gelegd (links-rechts-op zijn kop)
-niet sloffen
-wassen op zondag en eventueel maandag (mijn moeder ging altijd op dinsdag strijken, maar ik strijk dus weer niet)
-een klamme theedoek hang je te drogen over de la (even openen, theedoek er in de breedte tussen en dan weer dicht) zie ik mijn dochter die uit huis is ook weer doen. (van mijn vriend mag dat niet want dat is slecht voor de fineer van de la (onzin vind ik )

Andere kleren aan als je thuiskomt. Mijn vader kwam uit een zuid-Europees land en bij hem thuis hadden ze thuis- en buitenkleren. Wij moesten dat ook en pas op de middelbare school kwam ik erachter dat dat gek was, want anderen deden het niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.